انتشار این مقاله


چرا رهبران باید هشیار باشند

دو قطعه اول در ردیف دوم هرم موفقیت مربی وودن- کنترل خود و خویشتن‌داری و هوشیاری – برای هر رهبر و تیمی، اگر قصد بهره‌وری از تمام توانایی خود را دارند، ضروری است. یک رهبر با خویشتن داری، سازگاری ایجاد می‌کند. یک رهبر با خویشتن داری قادر به استفاده از کلید‌های میانبر می‌شود، صرف نظر […]

دو قطعه اول در ردیف دوم هرم موفقیت مربی وودن- کنترل خود و خویشتن‌داری و هوشیاری – برای هر رهبر و تیمی، اگر قصد بهره‌وری از تمام توانایی خود را دارند، ضروری است.

یک رهبر با خویشتن داری، سازگاری ایجاد می‌کند. یک رهبر با خویشتن داری قادر به استفاده از کلید‌های میانبر می‌شود، صرف نظر از اینکه چقدر جذاب ارائه می‌شوند یا چقدر آسان در دسترس هستند. یک رهبر با خویشتن داری، در مواجهه با بدبختی، “آرامش” خود را حفظ خواهد کرد.

این خویشتن داری رهبر است که او را قادر می‌سازد برای خود و اعضای تیمش هوشیار باشد.

در مصاحبه ای با استیو CHURM برای نسخه ۲۰۰۵ Metro OC، از مربی سوال شد: “اگر شما برای فارغ التحصیلان مدرسه کسب و کار سخنرانی کنید، دو یا سه چیزی که برای موفقیت به آن‌ها می‌گوید چیست؟” همانطور که می‌توانید در پاسخ مربی ببینید، خویشتن داری بسیار مهم است:

من قطعا بر گوش دادن تاکید می‌کنم؛ و فکر می‌کنم که این مورد به خوبی می‌تواند شماره یک باشد. دوم، من می‌خواهم به آن‌ها بگویم که در مواردی که شما کنترل کافی ندارید، جذب یا درگیر نشوید. در نهایت، تمرکز بر بهبود آنچه شما می‌توانید، انجام دهید. بر‌روی کارهایی بر آن‌ها کنترل دارید تا بتوانید چیز‌هایی را که می‌خواهید تغییر دهید، کار کنید.


بیشتر بخوانید:


برای تبدیل شدن به یک شنونده عالی خویشتن داری لازم است. گاهی اوقات ممکن است فکر کنیم که چگونه باید پاسخ دهیم در حالی که شخص دیگری در حال صحبت می‌باشد. رهبری که خویشتن داری لازم برای اجتناب از انجام این کار را دارد، جزء کلیدی هشیاری را دارد: گوش دادن و یادگیری از دیگران.

یک رهبر که با هشیاری گوش فرا می‌دهد، از انطباق شکل این جنبش وودن اجتناب می‌کند: “خیلی‌ها حرف آخر را درباره همه چیز می‌دانند ولی در مورد اولین حرف هیچ چیز نمی‌دانند.”

در زیر نمونه‌ای از نامه مربی است که در ماه ژوئیه سال ۱۹۷۰ به تیم فصل ۱۹۷۰-۷۱ فرستاده شد که در آن او توضیح می‌دهد که او برای گوش دادن در دسترس است، اما این نامه نقش او را به عنوان یک رهبر نیز روشن می‌کند:

بیا و هر وقت که دوست داری با من صحبت کن، اما لطفا به یاد داشته باشید که اگر ما نتوانیم در مورد موقعیت شما یا موقعیت فردی دیگر در تیم توافق کنیم، لزوما به معنی کمبود ارتباط نیست. من هستم و همیشه به شنیدن مشکلات شما علاقه‌مند خواهم بود، اما احساس کنید که هر کس باید همه کارهای لازم را انجام دهد تا مشکلات خود را حل کند، نه اینکه به دیگران وابسته باشد. وقتی مشکلی داشته باشم دعا کردن را بسیار سودمند می‌دانم و فکر می‌کنم تمام کسانی که دعا می‌کنند شنیده شده و جواب داده شده‌اند، حتی اگر پاسخ نه باشد.

رهبر با هشیاری، توانایی ذهنی برای شناخت سریع شرایط در حال تغییر و مطابقت با آن را دارد. رهبر هشدار ذهنی باز دارد که به طور مداوم بازخورد آن تسهیل می‌شود، که تیمی ایجاد می‌کند که مشغول و قدرتمند متعهد به بهبود مداوم است.

رهبر هشیار در پایان روز از کنار هر محتوا به سادگی عبور نمی‌کند. “اعداد خوب بودند” هر روز رهبر هشیار در پی این جمله از خود می‌پرسد، که “ما برای بهبود امروز چه کار کردیم؟”

رهبر هشیار می‌گوید، همانطور که مربی وودن آن را بیان کرد:

هنگامی که موفقیت شما را فریب دهد با شکست روبه‌رو خواهید شد.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید