انتشار این مقاله


سازمان غذا و دارو داروی جدیدی برای درد آندومتریوز تأیید کرد

سازمان غذا و دارو الاگولیکس (orilissa) را به عنوان اولین دارو برای کاهش دردهای متوسط تا شدید آندومتریوز تایید کرد.

سازمان غذا و دارو الاگولیکس (orilissa) را به عنوان اولین دارو برای کاهش درد آندومتریوز متوسط تا شدید تایید کرده‌است. FDA بررسی و تایید الاگولیکس را در اولیت قرار داد به گونه‌ای که انتظار می‌رود در ماه آینده این دارو در ایالات متحده در دسترس باشد.

مایکل سرونیو سازنده الاگولیکس می‌گوید:

الاگولیکس پیشرفت قابل توجهی در این زمینه و درمان زنان مبتلا به اندومتریوز بوده و به علاوه برای پزشکان مربوطه گزینه‌های بیشتری برای درمان این بیماری ارائه می‌دهند.

داده‌های جمع آوری شده از حدود ۱۷۰۰ خانم با دردهای آندومتریوز متوسط تا شدید از تاییدیه FDA حمایت می‌کند. طی مطالعات دکتر آبوی گفت الاگولیکس می‌تواند سه تا از رایج‌ترین دردهای اندومتریوز را کاهش دهد: درد لگن روزانه قاعدگی، درد لگن غیرقاعدگی و درد در اثر رابطه جنسی


بیشتر بخوانید:


شرکت سازنده می‌گوید که الاگولیکس می‌تواند سبب کاهش تراکم بافت استخوانی شود. از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان در دراز مدت بیشتر خواهد بود به گونه‌ای که پس از مدتی قابل بازگشت نخواهد بود.

داروی موردنظر باید به صورت دهانی روزانه و به همراه غذا یا بدون غذا مصرف شود. دکتر هاف تیلور می‌گوید:

آندومتریوز معمولاً نوعی درد مزمن در ناحیه لگن است که فعالیت‌های روزانه خانم‌ها را دچار مشکل می‌کند. خانم‌هایی که دچار آندومتریوز اند برای کاهش درد درمان‌ها و حتی عمل‌های جراحی زیادی را پشت سر می‌گذارند با این تاییدیه گزینه‌های بیشتری برای پزشکان ایجاد می‌شود که بر اساس نوع و شدت آندومتریوز که در هر خانم می‌باشد ایجاد شده است.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید