انتشار این مقاله


انگل گربه ترس را در انسان از بین می‌برد

تحقیقات نشان داده است که انگل تغییر دهنده ذهن در فرآورده‌های گربه‌ای ممکن است انسان را شجاع تر کرده و به آن‌ها کمک کند تا بر “ترس از شکست” خود غلبه کنند.

تحقیقات نشان داده است که انگل تغییر دهنده ذهن در فرآورده‌های گربه‌ای ممکن است انسان را شجاع تر کرده و به آن‌ها کمک کند تا بر “ترس از شکست” خود غلبه کنند.
بر طبق این مطالعه، آلوده شدن با ارگانیسم توکسوپلاسما گوندی، می‎تواند مزایایی برای کارآفرینان و مدیران به ارمغان بیاورد.
انگل تک‌یاخته‌ای که توسط گربه‌ها گسترش می‌یابد، شناخته شده است که به مغز حمله می‌کند و ممکن است باعث تغییر شخصیت در ارتباط با ریسک‌پذیری شود.


مقاله مرتبط: خوردن گوشت خام با ابتلا به توکسوپلاسموز ارتباط دارد


اگرچه به ندرت علائم دیگری را به جز یک بیماری ملایم شبیه آنفلوانزا تولید می‌کند، عفونت T. gondii با حوادث خودرویی، روان رنجوری و خودکشی مرتبط است.
اما آخرین تحقیقات شواهد جدیدی را ارائه می‌دهد که احتمالا ریسک پذیری در کسب و کار را تحریک کرده و به ارتقاء روحیه کارآفرینی کمک می‌کند.
در بخشی از این مطالعه، که در مجله Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است، متوجه شدند که در متخصصان شرکت کننده در رویدادهای کسب و کار در صورت مثبت بودن T. gondii ، احتمال این که سرمایه گذاری خودشان را شروع کنند تقریباً دوبرابر است.


مقاله مرتبط: بالاخره راهی که توکسوپلاسما (انگل گربه) با آن پاسخ‌های ما را ‌کنترل می‌کند، پیدا شد


تجزیه و تحلیل بزاق نزدیک به ۱۳۰۰ دانش آموز آمریکایی نشان داد که کسانی که در معرض انگل قرار دارند، ۱.۴ برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.
آن‌ها همچنین ۱.۷ برابر بیشتر تمایل دارند بر روی “مدیریت و کارآفرینی” نسبت به سایر حوزه‌های مرتبط با کسب و کار تمرکز کنند.
در نهایت، تجزیه و تحلیل پایگاه داده‌ها از ۴۲ کشور نشان داد که شیوع عفونت T. gondii در مقیاس جهانی “پیش بینی کننده مشمول‌تر و مثبتی از فعالیت‌های کارآفرینی” بود.

دکتر استفانی جانسون از دانشکده تجارت لیدز دانشگاه ایالتی کلرادو در ایالات متحده و نویسندگان همراهش نوشت:
جمعیتی با عفونت T. gondii بالاتر، قصد بیشتری برای شروع کسب و کار و سطوح بالاتر رفتارهای کارآفرینی فعال داشتند. کشورهایی که شیوع T. gondii بالاتری دارند، به طور کلی کسر پایی‍ن‌تری از پاسخ دهندگان داشتند که” ترس شکست “را به عنوان عامل پیشگیری از شروع یک تجارت مرتبط با سرمایه‌گذاری معرفی کردند.”
محققان گفتند که کارآفرینی به عنوان یک فعالیت «با خطر بالا و با پاداش بالا» اغلب با از دست دادن ثبات اقتصادی همراه بود.
یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که کاهش ترس از شکست ممکن است عامل کلیدی در ارتباط بین عفونت T. gondii و کارآفرینی باشد.
این انگل نشان داده است که رفتار جوندگان را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که باعث افزایش احتمال کشته شدن و خورده شدنشان توسط گربه‌ها می‌شود.
موش‌هایی که آلوده به T. gondii هستند، ترس طبیعی خود را از ادرار شکارچیان از دست می‌دهند. مطالعات نشان داده‌اند که احتمالا از مناطقی که گربه‌ها در آن زندگی می کنند نترسیده و دور نمی‎شوند.
در نتیجه، انگل شانس خود را برای تولید مثل موفق افزایش می‌دهد.
در حالی که T. gondii معمولا بخشی از چرخه زندگی خود را در جوندگان، پرندگان و دیگر حیوانات صرف می‌کند، تنها می‌تواند در گربه‌های خانگی و بستگان آن‌ها تولید مثل کند. اووسیت‌های تخم مانند آن‌ها در مدفوع گربه ریخته می‌شود، که توسط میزبان‌های دیگر برداشت می‌شود.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید