انتشار این مقاله


سیستم شمارش تقریبی اعداد این است که چگونه بدون شمارش حساب می کنید

در این مقاله مطالبی راجع به نحوه‌ی شمارش و تقریب زدن مغز انسان به صورت بدون تفکر قبلی و شمارش دقیق می‌پردازیم.

یک مکانیسم در مغز شما وجود دارد که اجازه می دهد بدون شمارش شمارش کنید. این سیستم شمارش تقریبی نامیده می شود و به شما این امکان را می دهد که برای مثال بدانید که یک خط در فروشگاه های مواد غذایی طولانی تر از دیگری است یا اینکه بشقاب غذای همراهتان در رستوران سیب زمینی سرخ کرده بیشتری نسبت به شما دارد.

بنابراین این موضوع آنقدر آسان است که یک کودک هم می تواند آن را انجام دهد

در سناریوهای بالا، تعداد افراد یا سیب زمینی سرخ کرده را با کلمات یا نمادهای واقعی شمارش نمی کنید؛ شما فقط تخمین می‌زنید این بدیهی است که وقتی تفاوت ها کوچکتر می شوند کار تان سخت تر شود. با توجه به تحقیق، شما نیاز به یک تفاوت ۱۵٪ بین دو گروه از اشیاء به منظور دقیق تر تشخیص دادن این که کدام یک بزرگتر است دارید – یعنی ۱۲ در مقابل ۱۴، یا ۱۰۰ در مقابل ۱۱۵. و این سیستم بسیار ذاتی است به طوری که حتی نوزادان نیز می توانند تفاوت بین مقادیر را تشخیص دهند ، هرچند در شروع بسیار نا دقیق عمل کنند:برای مثال یک بچه‌ در شش ماهگی نیاز به یک تفاوت ۲: ۱ دارد.

به تدریج بهتر می‌شود

با این حال، این توانایی از فرد به فرد متفاوت است، و تحقیقات نشان داده است که اینکه عملکرد شما در آزمایش سیستم شماره تقریبی چقدر خوب باشد وابسته با این است که چگونه در کلاس ریاضی عمل می کنید. شما می توانید چگونگی عملکرد سیستم تقریبی خود را با استفاده از یک آزمایش آنلاین رایگان مانند Panamath.org آزمایش کنید. در حال حاضر تحقیقات نشان داده است که احساس یک فرد از “تقریب اعداد” را می توان بهبود بخشید، و هنگامی که این مهارت بهبود یابد، مهارت های ریاضی افراد نیز بهبود می‌یابد.

لیزا فیگنسون، یکی از همکارانش در این مطالعه، در Phys.org گفت: “این یافته ها تاکید می کنند که درک شناخت هسته ای، بین گونه ها و در سراسر توسعه دیده می شود،و به عنوان پایه ای برای تفکر پیچیده تر عمل می کند.” “و البته این مسئله را مطرح می کند که آیا این نوع پیشرفت سریع برای هر دوره قابل توجهی طول می کشد یا اینکه آیا تمام توانایی های ریاضی را تقویت می کند. ما از این سوالات هیجان زده هستیم.”

مشاهده مقاله در لینک زیر:

https://curiosity.com/topics/the-approximate-number-system-is-how-you-count-without-counting-curiosity/

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید