انتشار این مقاله


خوردن این مقدار کربوهیدرات عمر شما را طولانی می‌کند

وقتی موضوع در مورد مقدار کربوهیدرات‌ مورد نیاز است بهترین استراتژی تغذیه‌ای رعایت اعتدال است. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که نصف کالری دریافتی خود را از کربوهیدرات دریافت می‌کنند، خطر مرگ زودرس در ان‌ها کمتر از افرادی است کربوهیدارت زیاد یا بسیار کمی در برنامه غذایی خود دارند. محققان دریافتند کسانی که در سن ۵۰ […]

وقتی موضوع در مورد مقدار کربوهیدرات‌ مورد نیاز است بهترین استراتژی تغذیه‌ای رعایت اعتدال است.

طبق تحقیقات انجام شده افرادی که نصف کالری دریافتی خود را از کربوهیدرات دریافت می‌کنند، خطر مرگ زودرس در ان‌ها کمتر از افرادی است کربوهیدارت زیاد یا بسیار کمی در برنامه غذایی خود دارند. محققان دریافتند کسانی که در سن ۵۰ سالگی بطور متعادل کربوهیدرات مصرف می‌کنند امید به زندگی ان‌ها ۸۳ سال و کسانی که رژیم غذایی پرکربوهیدرات دارند امید به زندگی ان‌ها ۸۲ سال و افرادی با رژیم غذایی کم کربوهیدرات امید به زندگی ۷۲ سال دارند.

برای این تحقیق محققان اطلاعات حاصل از ۱۵۵۰۰ فرد میانسال امریکایی که ریسک تصلب شریان در ان‌ها وجود داشت انالیز کردند. همه‌ی شرکت کننده‌ها در ابتدا مطالعه به سوالاتی راجب به جزئیات رژیم غذایی خود پاسخ دادند. سپس این عمل را ۶ سال دیگر تکرار کردند ان‌ها همچنین به سوالاتی راجب به سطح تحصیلات،درامد،ورزش‌کردن،سابقه پزشکی پاسخ دادند.محققان ۲۵ سال این افراد را تحت نظر قرار دادند.

محققان دریافتند ریسک مرگ‌ومیر در کسانی که کربوهیدرات مصرفی ان‌ها کمتر از ۴۰درصد کل کالری  و بیشتر از ۷۰درصد کالری مصرفی ان‌ها  است بیشتر از کسانی است که کربوهیدرات مصرفی ان‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد کالری مصرفی ان‌ها است.

چند توضیح احتمالی برای این مسئله وجود دارد.کسانی که کربوهیدرات مصرفی پایینی دارد بیشتر به محصولات لبنی و گوشت تمایل دارند که باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی در ان‌ها می‌شود.

جانشین کربوهیدرات

محققان توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنید باید جانشین ان‌را با دقت انتخاب کنید.

کسانی که کربوهیدرات را پروتئین‌ها و چربی‌های گیاهی مانند لوبیا، آجیل و دانه‌ها جایگزین می‌کنند ریسک کمتری نسبت به کسانی که چربی و روغن‌های حیوانی را جایگزین کربوهیدرات دارند.

محققان دریافته‌اند مصرف متعادل کربوهیدرات باعث می‌شود در بلند مدت سلامتی شما برهم نخورد ولی اگر قصد حذف کربوهیدرات را برای کاهش وزن دارید ان‌ را باید با پروتئین گیاهی جانشین کنید.

آریانا آیینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید