انتشار این مقاله


آزمایش خون کامل برای توکسوپلاسما، هم حساس است و هم اختصاصی

آزمایش‌های عفونت انگلی در دوران بارداری بسیار مهم هستند. در حال حاضر محققان کارآمدی یک تست خونِ کاملِ کم هزینه برای توکسوپلاسموز را نشان داده‌اند.

انتقال توکسوپلاسموز از مادر به جنین می‌تواند منجر به مشکلات مادرزادی شدید و مرگ جنین شود و آزمایش‌های عفونت انگلی در دوران بارداری بسیار مهم هستند. در حال حاضر، محققان گزارش‌دهنده در PLOS Neglected Tropical Diseases، کارآمدی یک تست خونِ کاملِ کم هزینه برای توکسوپلاسموز را نشان داده‌اند.

انجام آزمایش ICT IgG-IgM توکسوپلاسما

توکسوپلاسموز ناشی از عفونت با انگل Toxoplasma gondii است که معمولا از طریق خوردن گوشت آلوده‌ی نپخته یا مواجهه با مدفوع گربه‌ی آلوده، به انسان منتقل می‌شود. آزمایش‌های موجود برای عفونت، آزمایش‌های سرمی هستند که به نمونه‌های خون به منظور پردازش با استفاده از زیرساخت‌ها و فناوری نیاز دارد که می‌تواند در مناطق در حال توسعه و مناطق کم استطاعت در کشورهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده منع کننده باشد.


مقاله مرتبط: بالاخره راهی که توکسوپلاسما (انگل گربه) با آن پاسخ‌های ما را ‌کنترل می‌کند، پیدا شد

انگل گربه ترس را در انسان از بین می‌برد


Rima McLeod از دانشگاه شیکاگو و همکارانش، مانند Joseph Lykins و کارن لیهی، ۲۰۵ نفر را آزمایش کردند. افراد مورد آزمایش شامل بیماران، داوطلبان و بیماران مامایی از شیکاگو و مراکش بودند که با T. gondii آلوده شده‌بودند. یک تیم تحت سرپرستی دستیار نویسنده، دکتر El Bissati، بیماران باردار در مراکش را آزمایش کرد و تیم دکتر McLeod بیماران را در شیکاگو آزمایش کرد. خون برای وضعیت عفونت T. gondii با استفاده از آزمایش‌های مرجع، آزمایش‌های سرم استاندارد مراقبتی و آزمایش جدید خون کامل در نقطه‌ی مراقبت (POC) که از طریق انگشت دست انجام می‌شود، آزمایش شد.


مقاله مرتبط: آزمایش خون جدید به تشخیص بیماری MS کمک می‌کند


آزمایش خون کامل POC (در نقطه‌ی مراقبت)، به طور ۱۰۰ درصدی، با مرجع و آزمایش متغیر سرم مطابقت دارد و حساسیت و اختصاصیت ۱۰۰٪ را ثابت می‌کند. نتایج حتی برای زنانی با سطوح پایینِ آنتی‌بادی‌های ضد توکسوپلاسما نیز صادق است. با این حال، این آزمایش نمی‌تواند بین عفونت‌های حاد و مزمن تمایز قائل شود.

نویسندگان یادآور می‌شوند:

کار ما، نقطه‌ی جدیدی در تست مراقبتی را در محیط سرپایی ایجاد می‌کند که بسیار کم‌هزینه است و تشخیص و درمان سریع را برای عفونت‌های توکسوپلاسما که برای اولین بار در دوران بارداری کسب می‌شود، فراهم می‌کند و درمان‌های محافظت‌کننده‌ی زندگی، بینایی و شناختی را فراهم می‌کند. اگر با آزمایش چندتایی برای سایر عفونت‌های مادرزادی و نشانگرهای مرتبط با زایمان زودرس تلفیق شود، به طور چشمگیری سلامت کودکان و مادران را بهبود می‌بخشد و زندگی‌ها را نجات می‌دهد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید