انتشار این مقاله


در اولین قرار چه بگوییم؟ از این ۱۹ موضوع جالب استفاده کنید

بلاخره زمان اولین قرار فرا رسیده است. شما برای زمان طولانی منتظر امروز بوده اید. قرار گذاشته شده است و درست برابر شماست. شما می‌دانید کجا می‌خواهید بروید و حتی لباس های خود را انتخاب کرده اید. این طور به نظر می‌رسد که همه چیز دارد با هم اتفاق می‌افتد. سپس با خود می‌گویید، تصمیم […]

بلاخره زمان اولین قرار فرا رسیده است. شما برای زمان طولانی منتظر امروز بوده اید. قرار گذاشته شده است و درست برابر شماست. شما می‌دانید کجا می‌خواهید بروید و حتی لباس های خود را انتخاب کرده اید. این طور به نظر می‌رسد که همه چیز دارد با هم اتفاق می‌افتد. سپس با خود می‌گویید، تصمیم دارید روز قرار درباره چه چیزی صحبت کنید. اوه پسر!

اولین قرار نوعی معامله بزرگ است. این ایده خوبیست که معامله را به صورت طبیعی پیش ببرید، اما گاهی اوقات رسیدن به این نقطه سخت است. شما قطعا نمی‌خواهید بیش از حد درباره آن فکر کنید، این تنها باعث تحلیل اندیشه شما می‌شود.

همان طور که گفته شد: این ایده خوبیست که حداقل یک نمونه از برنامه ای شامل آن چه می‌خواهید بگویید با خود داشته باشید.

در این مقاله ما روش صحیح حضور در اولین قرار را با این ۱۹ عنوان جالب مطرح می‌کنیم. به این طریق روزی که موقعش برسد شما بیشتر احساس آمادگی می‌کنید.

حضور در اولین قرار 

حضور در اولین قرار آسان نیست. زمانی که به روز های جوانیم فکر می‌کنم، واقعا قرار های اول زیادی را نداشته ام. بیشتر وقت هایی که با کسی قرار می‌گذاشتم، زمانی بود که در اجتماع مشابه ای با هم وقت می‌گذراندیم. یا هم دیگر  را به مناسبت ویژه ای بیرون می‌دیدیم و اگر از هم خوشمان می‌آمد، در نهایت قرار می‌گذاشتیم. واقعا دفعات زیادی پیش نیامد که آداب درخواست از کسی را برای اولین قرار انجام  داده باشم.

بدیهی است که تکنولوژی تلاش زیادی کرده است و ابزار هایی را برای قرار گذاشتن به ارمغان آورده است. سایت هایی مانند match.com به اندازه tinder رایج هستند و میزبان افراد زیادی هستند. در حالی که مطمین تر و آسان تر هست که ببینید چه کسی در مقابل شماست. اما آن واقعا حس اولین قرار را به شما نمی‌دهد و گاهی اوقات استرس کمتری دارد.

من دوستانی دارم که بعد از طلاق با احتیاط شروع به قرار گذاشتن می‌کنند. اگر بگوییم این انسان را می‌ترساند، کم گفته ایم.

یکی از دوستانم چند سال پیش به match.com پیوست و به من گفت: اساسا شبیه داشتن یک کار پاره وقت است. او درباره تنظیم پروفایل، معیارهایش و در کل تنظیم چیز ها برای اولین بار صحبت کرد.

ظاهرا تنظیم حساب کاربری و پروفایل بخش ساده آن بود. بخش دشوار ان کلنجار رفتن با پیام ها و اظهار آشنایی کردن ها و غیره بود. او می‌گفت برای او مدیریت سایت های دوستیابی بیش از دو ساعت در روز وقت می‌برد. همه این ها قبل از آن بود که او حتی تصمیم بگیرد، واقعا اولین قرار را برود. این با وجود داشتن یک کار تمام وقت و بزرگ کردن بچه ها کار آسانی نبود.

من دوستی دارم که بیش از ۶ سال پیش جدا شده است. او هیچ گاه قرار گذاشتن را ترک نکرده است اما در واقع تلاشی هم برای آن نکرده است.

نکته این حاست که این روز ها گذاشتن اولین قرار ساده نیست. مهم است زمانی که فرصت آن پیش آمد، آماده باشید.

روش صحیح

استفاده از رویکرد صحیح در اولین قرار ضررویست. البته شما می‌خواهید که همه چی عالی پیش برود. اما در عین حال چیز های زیادی وجود دارد که شما باید یاد بگیرید و درباره طرف مقابلتان بدانید.

مواردی از چیز هایی که باید در اولین قرار مد نظر داشته باشید:

اول از همه بیش از حد فکر نکنید

مطمینا من با بیش از حد فکر کردن درباره مسایل احساس گناه کرده ام و قدرت تجزیه تحلیلم را از دست داده ام. وقتی که شما بیش از حد درباره چیزی فکر می‌کنید، کوچکترین مسایل را بررسی می‌کنید و درباره آن خودتان را نگران می‌کنید. نباید این طور باشد.

هنگامی که این کار را می‌کنید، کمتر طبیعی جلوه می‌کنید و به نظر عصبی می‌آیید. به یاد داشته باشید، سنجیدن تمام جوانب همیشه بهترین راه نیست.

دوم به یاد داشته باشید که خوش بگذارنید

زمانی که قرار را با دیدگاه خوش بودن تنظیم می‌کنید، مقداری از فشار آن کاسته می‌شود. به خودتان بگویید این یک تجربست و قرار است به شما خوش بگذرد.

اگر بیش از حد برای عالی بودن نگران باشید، فراموش می‌کنید که ریلکس باشد و لذت ببرید.

اگر شما آن شخص به خصوص را بعد از اولین قرار دوست نداشتید، مشکلی نیست. شما آن چه را که دوست ندارید، شناخته اید و آن دقیقا به اندازه فهمیدن آن چه که دوست دارید مهم است.

در آخر آماده بودن کمک می‌کند از قرارتان بیش تر لذت ببرید

به شما نمی‌گوییم که این مقاله را باید مانند امتحان بخوانید. می‌گویم اگر شما حداقل نیمی از آن چه که باید را اعتماد به نفس داشته باشید، قطعا در آن قرار زمان بهتری را سپری می‌کنید.

زمانی که اطمینان داریم، بیشتر احساس آرامش می‌کنیم. زمانی که آرام هستیم، بیشتر از اوقاتمان لذت می‌بریم. این موضوع ما را واداشت تا نکاتی را برای حضور در اولین قرار توضیح دهیم.

۱۹ عنوان جالب که درباره آن صحبت کنید

قصد دارم ۱۰ عنوان جالب برای صحبت کردن در اولین قرار  را معرفی کنم. سپس شما می‌توانید در صورت تمایل نگاهی به ۹ مورد دیگر بیندازید.

۱. بپذیرید که قدری عصبی هستید

این را در ابتدای قرار انجام دهید. به احتمال زیاد شخص دیگر نیز خواهد پذیرفت که به اندازه شما عصبی است. این کمک خواهد کرد که مقداری از فشار کاسته شود و خنده متقابل به ارمغان می‌آورد.

۲. مکانی را که در آن بزرگ شده اید و جایی را خانه می‌نامید

خوب است که بدانید کجا شخص مورد نظرتان بزرگ شده است و کجا را خانه خود می‌داند. بسیاری اوقات این دو، دو چیز مجزا هستند. به علاوه ان خواهید دانست که شخص مقابلتان بخش زیادی از زندگیش را کجا بوده است.

۳. آیا جایی هست که برای دیدن مورد علاقتان باشد؟

بعضی مردم سواحل برخی کوه ها را دوست دارند. عده ای دیگر هر سال رفتن به شهر های بزرگ را دوست دارند در حالی که دیگران کوهنوردی در جنگل های مورد علاقه خود را دوست دارند.

۴. چه چیز را در لیست کار هایتان دارید؟

بعضی از مردم لیست فعالی دارند. که چند سال یک بار یک مورد آن را خط می‌زنند. عده دیگر لیست رسمی ندارند، تنها ایده ای از کار هایی که دوستت دارند انجام دهند را دارند. این معرکه است که بدانید دیگران چه کار هایی را دوست دارند انجام دهند. گاهی اوقات این کار باعث ایجاد ایده های جدید می‌شود.

۵. ترسناک ترین کاری را که تا کنون انجام داده‌اید

برای برخی از افراد این سخنرانی کردن مقابل صد ها نفر است. برای شجاع ترین ما پریدن از هواپیما برای اولین بار و ترسیدن از آن است، تنها برای ان که بفهمند آن را دوست دارند.

۶. دعوت برای نوشیدنی

این لزوما نباید الکل یا آبجو باشد. امروزه بسیاری از افراد خواهان قهوه هستند. من شخصا دو نفر را سر کار می‌شناسم که چه بیرون و چه داخل تنها چای می‌نوشند.

۷. چیزی که شما را خوش حال می‌کند

این شخصا از موارد مورد علاقه منست. هیچ چیز بهتر از شنیدن مواردی که کیستان را به خنده می‌اندازد و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیست. مثلا یک فیلم به خصوص( برای من چیزی در کنار خطوط تامی بوی). یا می‌تواند تماشای ویدئو های ترسیدن گربه ها و پریدن آن ها در هوا باشد یا خندیدن کودکان. همه ما مورادی داریم که می‌تواند عضلات خنده ما را به جنبش بیاندازد.

۸. زمانی که مشغول کار نیستید دوست دارید چه کاری را انجام دهید

خیلی از مردم خواهند گفت ورزش و این عالیست.داشتن سبک زندگی سالم چیز خوبیست. معمولا در کنار آن چیز های دیگری به خوبی ورزش کردن وجود دارد. برای مثال من رفتن به کنسرت ها را تا جایی که برنامه ام اجازه دهد، دوست دارم. با تماشای کنسرت ها و حضور در  آن ها، من برای خودم یک پا نوازنده درام شده ام.

۹. چه افرادی جزو خانواده شما محسوب می‌شوند

بعضی افراد با خانواده شان خیلی نزدیک هستند، فرقی نمی‌کند که فرزندانشان باشد یا خواهر و برادرشان. افراد دیگر خیلی با خانواده خود ارتباط ندارند و خانواده شخصی خود را ایجاد کرده اند. داشتن شبکه اجتماعی قوی، خوب است.

۱۰. دوست دارید آشپزی کنید؟ اگر این طور است چه غذاهایی؟

همان طور که خیلی از آقایان را می‌شناسم، من هم طرفدار گریل کردن هستم. هم چنین در درست کردن یک ظرف آب جو خیلی ماهر هستم. اخیرا در طبخ سینی خوراک گوشت خبره شده ام. من از مهیا کردن مقدمات غذا لذت می‌برم. می‌توانم نقش منصفانه ای را در مشارکت برای طبخ فریتاتا پایولو به عهده بگیرم. اگر دستور غذا را دوست داشتید، به من بگویید.

۱۱. با دوستان دوران کودکیتان در ارتباط  هستید؟

این سوال خوب و موضوع جالبیست. شخصا ۴ دوست از زمان جوانیم دارم و هنوز با آنان در ارتباطم و به عنوان دوست خوب از آن ها یاد می‌کنم. من چند دوست در سال های اخیر پیدا کرده ام که به دلیل ارتباط کم هیچ اطلاعی از دوستان دوران کودکی خود ندارند. زندگی گاهی اوقات این گونه رقم می‌خورد. اگر کسی ارتباط خود را با دوستان دوران کودکیش حفظ کرده باشد، می‌توانید نگاه اجمالی کودکی اش بیاندازید.

۱۲. شما به عنوان یک کودک چه طور به نظر می‌آمدید؟

چه راه جالبی برای ادامه بحث درباره دوران جوانی یک شخص. آیا شما بچه جالب کلاس بودید یا قلدر؟ ممکن است آن ها تا زمان دبیرستان بسیار خجالتی بوده اند. من تمام دبیرستان را شیفته هنر بودم و تا پایه بعد کاملا تحت تاثیر آن بودم. یک دختر محبوب به دلایلی که هرگز نفهمیدم به من توجه داشت و در کل من با بچه های باحال مدرسه دوست بودم. بقیه اش را خودتان حساب کنید.

۱۳. فیلم مورد علاقتان چیست؟ 

بیشتر مردمی که می‌شناسم فیلم ها یا برنامه های نتفلیکس را دوست دارند. نه همه، بلکه بیشتر مردم. صحبت کردن درباره فیلم ها و برنامه ها آسان است.

۱۴. اگر می‌توانستید شغل مورد علاقتان را داشته باشید آن چه بود؟

عده ای از مردم شغل دلخواهشان را دارند ولی بیایید صادق باشیم اکثرا این گونه نیستند. حتی اگر کسی شغلش را دوست داشته باشد، هنوز یک یا دو موردی برای بهتر شدن آن وجود خواهد داشت.

۱۵. در بین کار های خانه کدام یک کمتر مورد علاقه شماست؟

برای بیشتر ما کار های خانه واقعیت زندگی هستند. آن ها بخشی از آخر هفته ما یا تایم بعد کارمان را به خود اختصاص می‌دهند. من علف چینی را دوست دارم و با تمیز کردن حمام مشکلی ندارم، ولی واقعا از جارو کردن بدم می‌آید. اگر همه چیز خوب پیش رفت، ضرری ندارد که از پیش برنامه بریزید.

۱۶. کجا دوست دارید تفریح و ولخرجی کنید؟

افرادی هستند که عاشق فروشگاه لباس هستند. افراد دیگری هستند که مجموعه های بزرگی از موسیقی دارند یا سالی یک بار به یک مسافرت عالی می‌روند. این به شما دیدی از درون افراد درباره آن که چگونه واقعا خوش می‌گذرانند می‌دهد.

۱۷. چگونه تعطیلات خود را می‌گذرانید؟

البته خواهید دید که خیلی از ما تعطیلاتمان را کنار خانوادمان می‌گذرانیم.  اعضای خانوادتان به شما خواهند گفت شخص مورد نظر شما دوست دارد اوقاتش را با چه کسانی بگذراند. شاید آن ها بعضی از تعطیلات را با خانواده می‌گذرانند یا از خانواده ای هستند که از هم جدا شده اند و تعطیلاتشان بین والدین در گردش است.

۱۸.در کدام موضوع  به خوبی سررشته دارید؟ 

من خودم را کالج دانش موسیقی می‌دانم. چون می‌توانم عنوان و اسم خواننده بیشتر آهنگ هایی را که از رادیو می‌شنوم، نام ببرم و هم چنین سال تقریبی انتشارشان را بگویم. از کدام موضوع به خوبی اطلاع دارید؟

۱۹. روز کامل خود را شرح دهید

نمونه ای از روز کامل بعضی از مردم، با دراز کشیدن در ساحل سپری می‌شود. برای برخی دیگر ممکن است با تماشای برنامه های نتفلیکس بگذرد. برای من بیرون رفتن در شنبه آفتابی با دوستان و خانواده و به پایان رساندن آن با باربیکیو و استراحت کردن روی تخت تا زمانی که خورشید غروب می‌کند است.

این جا شما ۱۹ عنوان جالب را برای صحبت کردن در اولین قرار دارید.

۵ عنوانی که هرگز نباید از آن صحبت کنید

حالا بیایید به مواردی نگاه کنیم که قطعا در اولین قرارتان باید از آن دوری کنید.

سیاست: فکر می‌کنم این نیازی به گفتن ندارد.صحبت درباره این موضوع در صورتی که قرار ادامه پیدا کند، بعدا بهتر است. بحث درباره سیاست در اولین قرار هرگز.

مذهب: صادقانه، خیلی با سیاست تفاوتی ندارد. این موضوع می‌تواند منجر به بحث های داغی شود. فعلا ان را کنار بگذارید.

شخصی که در گذشتتان بوده است: بله! دوست دختر یا دوست پسر سابقتان. هیچ کس شنیدن شکایت شما را از شریک سابقتان دوست ندارد و مطمینا صحبت از آن در اولین قرار فایده ای ندارد.

پول: این موضوعیست که می‌تواند حساسیت برانگیز باشد. هیچ  کس دوست ندارد به رجز خوانی های شما درباره این که چگونه از مادرتان برای اولین قرار ۵۰ دلار قرض گرفته ایید، گوش دهد.

رابطه جنسی: فقط نه. نه در اولین قرار. درصورتی که اولین قرار خوب پیش برود برای آن فرصت بسیار است.

شما باید لیست داشته باشید. این اولین قرار شما است نه یک جلسه مشاوره. کسی که در میز مقابل شما می‌نشیند، نمی‌خواهد بشنود که شما دنبال دختر یا پسری می‌گردید که دکتر یا وکیل است، گربه ها را دوست دارد یا نه، هر آخر هفته به پدر مادرش سر می‌زند و یا علاقه وافری به باغبانی دارد. هیچ کس نمی‌خواهد در اولین قرارش مورد ارزیابی خود قرار بگیرد.

به طور خلاصه 

در این جا شما ۱۹ عنوان جالب را که در اولین قرار از آن صحبت کنید و مواردی را که باید از ان دوری کنید دارید.

حضور در اولین قرار به اندازه کافی سخت هست. هنگامی که تصمیم به گذاشتن اولین قرار می‌کنید، مطمین شوید که آن را به درستی انجام می‌دهید. این برای لذت بردن است نه استرس کشیدن و فکر کردن بیش از حد درباره تمام جزییات.

اگر شما موضوعاتی را دارید که در اولین قرار درباره آن صحبت کنید، بیشتر احساس اطمینان می‌کنید. زمانی که اعتماد به نفس دارید، همه چیز بهتر پیش می‌رود و شما خوش حال تر خواهید بود.

دفعه بعدی که قرار داشتید به این ۱۹ عنوان نگاهی بیاندازید و به خاطر داشته باشید تعدادی از آن ها را آماده کنید. از خودتان ممنون خواهید شد. حالا خوش بگذرانید!

راحله صالحی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید