انتشار این مقاله


چگونه باردار شویم؟

شاید شما مایلید بچه‌دار شوید یا میخواهید در زمان دقیقی باردار شوید.در اینجا ۵ روش برای بارورری سریع‌تر نام برده شده‌اند. ۱.به دیدن پزشک بروید وقتی بدنتان در شرایط مناسب باشد احتمال بارداری موفق افزایش میابد.اگر شرایطتان را با دکتر یا ماما در میان بگذارید بهتر میتوان فهمید چه موقعی مناسب‌تر است و چه تغییراتی […]

شاید شما مایلید بچه‌دار شوید یا میخواهید در زمان دقیقی باردار شوید.در اینجا ۵ روش برای بارورری سریع‌تر نام برده شده‌اند.

۱.به دیدن پزشک بروید

وقتی بدنتان در شرایط مناسب باشد احتمال بارداری موفق افزایش میابد.اگر شرایطتان را با دکتر یا ماما در میان بگذارید بهتر میتوان فهمید چه موقعی مناسب‌تر است و چه تغییراتی لازم است.

احتمالا شما نتوانیدسریعا مشکلات مربوط به سلامتی‌تان را برطرف کنید، اما انجام این مراحل به آمادگی برای بارداری کمک میکند.

۲.برنامه‌ریزی برای داشتن یک بارداری سالم

حداقل یک ماه قبل از شروع تلاش برای بارداری قرص‌های فولیک اسید استفاده کنید.این ماده مغذی میتواند بطور چشمگیری خطر بیماری‌های مربوط به تولد را کاهش دهد.

پیشنهاد دیگری که به داشتن باروری سالم کمک میکند، عادتهای بد(مثل نوشیدن الکل، کشیدن سیگار یا استفاده از مواد مخدر)را کنار بگذارید، خودتان را به وزن مناسب برسانید و مقدار مصرف کافئین را به ۳۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش دهید.

۳.زمان تخمک‌گذاری‌تان را مشخص کنید

کلید بارداری سریع تخمین زمان تخمک‌گذاری یا ترشح تخم از تخمدان است .

شما در طی هر چرخه قاعدگی فقط یکبار تخمک‌گذاری میکنید.اگر شما بتوانید زمان دقیق تخمک‌گذاری‌تان را تخمین بزنید، همراه با همسرتان میتوانید زمان آمیزش را طوری تنظیم کنید که شانس بارداری بسیار باالاتر رود.

(اگر چرخه قاعدگی شما نامنظم است برای تعیین زمان تخمک‌گذاری با پزشک مشورت کنید.)

۴.زمان مناسبی را برای داشتن رابطه جنسی انتخاب کنید

بعد از اینکه شما زمان تخمک‌گذاری را تعیین کردید، طوری برنامه بریزید که در زمانی که بیشترین احتمال باروری را دارید رابطه داشته باشید، که دو یا سه روز قبل از تخمک‌گذاری است.

اگر زمان دقیق تخمک‌گذاری را نمیدانید، در دومین و سومین هفته بعد از قاعدگی هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی داشته باشید، اینگونه باعث میشود هر وقت تخم آزاد میشود در لوله فالوپ‌تان اسپرم وجود داشته باشد.

یک نکته دیگر:اگر شما و همسرتان منتظرید تا در بهترین زمان رابطه جنسی داشته باشید.اطمینان پیدا کنید که این دوری طولانی مدت باعث خشکی اسپرم‌ها نشده باشد.همسرتان چندروز قبل از رابطه حداقل باید یکبار انزال داشته باشد، در غیر اینطورت ممکن است مقدار زیادی اسپرم مرده خارج کند.

(نکته:نرم‌کننده‌های واژن مانند آنهایی که در فروشگاه‌ها دیده میشود یا بطور خانگی تهیه میشود میتواند سرعت اسپرم را کم کند.)

۵.تقویت اسپرم

یک اسپرم قوی و سالم بیشترین شانس لقاح را دارد.

همسرتان میتواند برای تقویت لقاح چند راهکار را امتحان کند:

  • مصرف نکردن الکل و مواد روان‌گردان
  • کاهش نوشیدن الکل به سه بار در روز یا کمتر
  • اگر چاق است خود را به وزن ایده‌آل برساند
  • دریافت مقدار کافی از مواد کلیدی، مانند روی، فولیک اسید و ویتامین C که به داشتن اسپرم سالم کمک میکند.
  • از استخرهای آب گرم و سونا دوری کنند چون دمای بالا میتواند اسپرم را بکشد(بیضه‌ها در ۹۴ تا ۹۶ درجه فارنهایت که چند درجه با دمای طبیعی بدن اختلاف دارد بهترین عملکرد را دارند.

هرچه زودتر همسرتان این اعمال را انجام دهد، اسپرم‌ها سریع‌تر بالغ میشوند.

قبل از مراجعه به دکتر چه مدت برای بچه‌دار شدن تلاش کنیم

اگر شما کمتر از ۳۵ سال سن دارید و با یکسال تلاش هنوز نتوانسته‌اید باردار شوید، احتمالا لازم است یک متخصص باروری شما را معاینه کند.اگر بیشتر از ۳۵ سال سن دارید و برای بیش از ۶ ماه تلاش کرده‌اید با یک متخصص مشورت کنید.

البته اگر حس میکنید شما و همسرتان زمینه داشتن مشکلات باروری را دارید، احتمالا لازم است حتی قبل از تلاش با یک متخصص مشورت کنید.

پریا پارسا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید