انتشار این مقاله


چرا بستن در اتاق ­تان در آتش سوزی می ­تواند زندگی شما را نجات دهد؟

اکثر مردم می­ دانند که داشتن یک زنگ هشدار دود با باتری­ های جدید در آتش­ سوزی مهم است. اما بسیاری از دفاع­ های ساده دیگر که ممکن است در مورد آن نشنیده باشید وجود دارد که می­ تواند شانس زنده ­ماندن شما را افزایش دهد، در صورتی که آتش خاموش شود. ساد ه­ترین راه […]

اکثر مردم می­ دانند که داشتن یک زنگ هشدار دود با باتری­ های جدید در آتش­ سوزی مهم است. اما بسیاری از دفاع­ های ساده دیگر که ممکن است در مورد آن نشنیده باشید وجود دارد که می­ تواند شانس زنده ­ماندن شما را افزایش دهد، در صورتی که آتش خاموش شود. ساد ه­ترین راه کدام است؟ درب­ های خود را ببندید. درب اتاق خواب بسته به معنای واقعی کلمه تفاوت بین زندگی و مرگ است.

زندگی در جهان مواد

از جنبه ­های مختلف، همه ما بسیار امن تر از نیم قرن پیش بودیم. اتومبیل­ های مدرن دارای مناطق شکستگی و ضد قفل ترمز هستند، ما دیگر در معرض دود دوم قرار نداریم و همه جا در حال حرکت هستیم و میزان قتل هم پایین است. اما وقتی که پای آتش به میان می ­آید، جهان امروز خطرناک­تر از آن است که تا کنون بوده است.

چهار دهه گذشته، میانگین زمانی که داشتید تا  از آتش در خانه بگریزید، از لحظه ای که زنگ هشدار دود خاموش می­ شود ۱۷ دقیقه بود. امروزه، سه دقیقه یا شاید کمتر زمان داریم. به دلیل اینکه، علی رغم نظم­ های ساختمانی امروزی، واقعیت این است که ساختمان ­ها سریع تر آتش می­ گیرند.

چرا؟ بنا به یک دلیل. در حالی که خانه­ های گذشته ممکن است کوچکتر از بسیاری از اتاق­ های فردی باشند، مردم امروز این فضاهای بزرگ را با طرح­های طبقه باز جایگزین کرده ­اند. این به این معنی است که آتش باید موانع کمتری برای سوختن از طریق اتاق به اتاق داشته باشد. علاوه بر این، به دلیل پلاستیک در بسیاری از مبلمان و لوازم خانگی، آتش سوزی سمی­ تر و سوختگی بسیار سریع­تر از همیشه است.

سلام؟ کیه؟

وقتی در حال سوختن در آتش باشید هر ثانیه از زمان برایتان بسیار مهم خواهد بود. بسته نگه داشتن درب اتاق خواب تان در شب – و بسته نگه داشتن درب های دیگر وقتی در آن مکان ها هستید – می تواند به شما فرصت مناسبی در آن شرایط بدهد. درب های بسته ممکن است این طور به نظر برسد که اهمیت زیادی برای نجات یافتن در شرایط آتش سوزی ندارد، اما تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات ایمنی آتش نشان UL (FSRI) نشان می دهد که می تواند تاثیر بزرگی در آن شرایط داشته باشد، یک اتاق با درب باز می توانددر دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه فارنهایت (۵۳۸ درجه سانتیگراد) بسوزد. اگر این درب بسته شده بود، دمای اتاق در حدود ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) پایین تر بود. یک درب بسته نیز جریان اکسیژن را محدود می کند که یکی از سوخت های مورد نیاز برای آتش سوزی است.
البته، گرما و آتش، تنها خطرات در یک آتش سوزی نیستند. طبق گفته انجمن ملی حفاظت از آتش، بیشترین تلفات آتش سوزی ناشی از سوختگی، بوسیله استنشاق دود است. یک درب بسته از ورود دود سمی به اتاق و ریه های تان جلوگیری می‌کند و به شما هوای تازه ای می دهد تا فرصت برنامه ریزی برای فرار را داشته باشید. با بستن درب های خود، حفظ هشدارهای ورود دود و داشتن یک طرح فرار از آتش برای تمام خانواده خود، می توانید شانس خود را در هنگام وقوع حادثه برای زنده ماندن افزایش دهید.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید