انتشار این مقاله


در مقابل کسی که می‌گوید مبتلا به ایدز است، چه بگوییم؟

لازم نیست شما از اصطلاحات علمی و آخرین اطلاعات در مورد ایدز برای کمک و پشتیبانی از دوستتان، مطلع باشید. بسته به وضعیت و تن صدایتان می‌توانید این ۵ مورد را بکار برید

در مقابل کسی که می‌گوید مبتلا به ایدز است، چه بگوییم؟

اگر دوست یا شریک جنسی شما بگوید که مبتلا به HIV است، ممکن است در اینکه چه عکس العملی نشان دهید در تردید باشید اما لازم نیست شما از اصطلاحات علمی و آخرین اطلاعات در مورد ایدز برای کمک و پشتیبانی از دوستتان، مطلع باشید. بسته به وضعیت و تن صدایتان می توانید این ۵ مورد را بکار برید.

  1. ممنون که مرا مطلع کردی.

اگر کسی  وضعیت خود را به شما افشا می کنداین  نشانی از اعتماد وی به شماست. پس شما باید تمام تلاشتان را برای احترام و حمایت از او بکار برید. اگر سوالی دارید از او بپرسید تا اطلاعاتتان در مورد بیماری ایدز بیشتر شود. تلاشی کوچک برای دریافت این گونه اطلاعات از آنها، نشانه توجه شما به آنهاست

  1. بهتر است که همیشه از وضعیت خود مطلع باشی.

دانستن وضعیت ابتلا به ایدز بخش مهمی از روند حفظ سلامت عمومی جامعه است. فرد مبتلا را به برداشتن این قدم اول مهم تشویق کنید. گاها فرد مبتلا احساس راحتی کرده و شما را در مورد بیماری خود در جریان می گذارد و از شما هم همین انتظار رادارد پس راحت باشید و زمان اخرین آزمایش های خود را با او به اشتراک گذارید.

  1. چگونه می توانم برای حفظ سلامتی ات کمک کنم؟

علم ثابت کرده بیماران مبتلا به ایدز که داروهاشان را همانطور که تجویز شره مصرف می کنندو به بار ویروسی غیر قابل تشخیصی دست می یابند و ان را حفظ می کنند، در عمل هیچگونه ریسک انتقال ویروس از طریق تماس جنسی ایجاد نمی کنند. حقیقت این است که بیماران HIVتحت درمان نه تنها به خود کمک می کنند بلکه از شریک جنسی خود نیز حفاظت می کنند. به آنها نشان دهید که درمان به سادگی مصرف یک قرص در روز است و تشویق کنید که مراقب سلامتی خود باشند.

  1. کاری هست که بتوانم انجام بدهم؟

کسی که به تازگی برایش تشخیص ایدز داده شده باشد، ممکن است احساس غرق شدگی و گیجی دست بدهد. به آنها بگویید که می توانید از آنها حمایت کنید. پیوستن به مجامع و دیدار های حمایتی را در صورت داشتن علاقه به انها پیشنهاد کنید.

  1. خوشحالم که آنقدر احساس راحتی می‌کنی که وضعیتت را با من در میان گذاشتی

یاداوری کنید که انها همان انسان های سابق برای شما هستندو انسان ها بر اساس ابتلا به ایدز شناخته نمی شوند . با آنها همان طور که در جمع یا در خلوت برخورد می کردید، رفتار کنید و یادآوری کنید که شما به اعتماد انها ارزش می دهید و به حریم خصوصی انها احترام می گذارید.

هیلا نواده شهلا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید