انتشار این مقاله


بعد از پاک کردن تاتو واقعا چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر شما از تاتو‌ای که انجام داده‌اید پشیمان هستید، بدانید که شما تنها نیستید.براساس گزارش سازمان غذا و دارو۱ نفر از ۸ نفر بزرگسال امریکایی از حداقل یک تاتو خود پشیمان هستند.خوشبختانه در سن جوانی راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید یک تصمیم دائمی گذشته خود را پاک کنید. عمل پاک کردن تاتو فرایندی است […]

اگر شما از تاتو‌ای که انجام داده‌اید پشیمان هستید، بدانید که شما تنها نیستید.براساس گزارش سازمان غذا و دارو۱ نفر از ۸ نفر بزرگسال امریکایی از حداقل یک تاتو خود پشیمان هستند.خوشبختانه در سن جوانی راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید یک تصمیم دائمی گذشته خود را پاک کنید.

عمل پاک کردن تاتو فرایندی است که در مرکز مشخص انجام می‌شود.ولی چگونه انجام می‌شود؟چه انتظاری می‌توان داشت؟Huffpost  در این زمینه با تعدادی از متخصصان صحبت کرده تا همه چیز را درباره‌ی این عمل بدانید

.این‌ها چیزهایی است که باید بدانید:

۱-با متخصص پوست خود مشورت کنید

اولین قدم برای پاک کردن تاتو این است که با متخصص پوست خود مشورت کنید.

Alain Michon   متخصص زیبایی و مدیر کلینیک Ottawa Skin  “ما ابتدا در یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای روش درمان را به بیمار توضیح می‌دهیم، به هر سوالی که بیمار داشته باشد جواب می‌دهیم و تستی  را روی فرد انجام می‌دهیم تا ببینیم برای این عمل گزینه مناسبی است یا خیر.”

عواملی که مشخص می‌کند ایا شما برای این عمل با لیزر مناسب هستید یا خیر که شامل نوع پوست،تاتو(اندازه،مکان،حجم جوهر و رنگ)،سوابق پزشکی است.

 ۲-درمان سریع ولی همراه با درد است

درمان یک عمل سرپایی است که که معمولا شامل یک لیزر پاک کننده رنگ دانه است، یک مدل از ان  PiQo4  نام دارد.درمان ممکن است همراه با کمی درد باشد؛با این حال، بسیاری از کلینیک‌ها برای کاهش درد از دارو بی‌حسی استفاده می‌کنند.

Deanne Mraz   دستیار پروفسور در رشته پوست در بیمارستان Yale   گفت “در کلینیک، من از (اکسید نیتروژن) استفاده می‌کنم که دارویی بی‌خطر برای از بین بردن درداست که بعد از ۱۰ دقیقه اثرش از بین رفته بنابراین شما می‌توانید به کارهای روزانه خود برسید.

بر اساس سایز تاتو هر جلسه پاک کردن تاتو می‌تواند بین ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه طول بکشد.

Howard Sobel   متخصص زیبایی پوست نیویورک می‌گوید”بعد از عمل از کمپرس سرد و ژل ارام بخش استفاده می‌شود.تاتو با لایه‌ای پوشانده می‌شود تا از پوست محافظت شود و دستورالعمل‌های مراقبت بعد از پاک‌کردن تاتو به بیمار داده می‌شود.”

Sobel گفت “بعد ازانجام عمل با لیزر ناحیه تاتو شبیه محل افتاب سوختگی به نظر می‌رسد،ازکرم ارام بخش مانند Aquaphor    استفاده می‌شود تا بیمار احساس راحتی کند و از پوست محافظت شود.”

پاک کردن کامل تاتو به طور میانگین ۱۲ جلسه طول می‌کشد،لیزر با در هم شکستن جوهر ان‌را از بین می‌برد.با هر بار استفاده از لیزر اجزا جوهر کوچک و کوچک‌تر می‌شوند تا ان‌جا که انقدر کوچک می‌شوند تا توسط ماکروفاژها هضم شوند.

۳.تاتو بعد از پاک شدن کجا می‌رود

جوهر در هوا تبخیر نمی‌شود:Sobel گفت”وقتی جوهر به اجزا کوچک‌تر ریز شد به عنوان ماده دفعی شناخته شده و توسط مدفوع از بدن خارج می‌شود”

بخش اعظم جوهر که اکسید اهن است توسط مدفوع از بدن خارج می‌شود.با این حال، برخی از اجزا جوهر توسط عرق و ادرار دفع می‌شوند.

همزمان با جلسات پاک‌سازی تاتو، به فرد توصیه می‌شود برای افزایش تعریق ورزش بکند و روزانه ۱۰ لیوان اب بنوشد، که به سیستم ایمنی فرد در پاک‌سازی جوهر کمک می‌کند.

این که چگونه فرد در طول ۶ هفته‌ای که سیستم لنفاوی بدن عمل می‌کند اب زیادی بنوشد و چگونه به دستورالعمل‌های بعد از حراحی عمل کند تاثیر بسیاری در نتیجه عمل دارد.

۴.موفق بودن عمل پاک کردن تاتو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

عوامل بسیاری در موفقیت این عمل نقش دارند، شامل محل تاتو می‌شود.

ناحیه‌ای که رگ بیشتری دارد به پاک‌کردن تاتو بهتر پاسخ می‌دهد.پوست سر و صورت رگ بیشتری نسبت به پا و انگشت پا دارند برای همین ناحیه بهتری برای پاک کردن تاتو هستند.

نوع پوست شما نیز مهم است، کسانی که رنگ پوست تیره‌ای دارند رنگ‌دانه‌هایی روی پوست خود دارند که در برخورد لیزر با رنگدانه تاتو اختلال ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث طولانی شدن پروسه پاک کردن تاتو شود.

با وجود اینکه تاتو کردن در مراکز معتبر تصمیم درستی است اما باعث سخت‌تر شدن فرایند پاک کردن ان می‌شود.

Tahl N.Humes  بنیان گذار VTAHL Medical Aesthetics گفت”پاک کردن تاتو‌‌های حرفه‌ای سخت تر است،چرا که تاتو‌های بهتری هستند با هدف این‌که جوهر خودبه‌خود پاک نشود.”

تاتو‌های پیرتر راحت‌تر پاک می‌شوند،چرا که بدن شما پروسه‌ی پاک سازی ان‌را از روزی که شما تاتو را دریافت کرده‌اید شروع کرده است.نوع جوهری هم که استفاده می‌شود یکی از فاکتور‌های مهم است،جوهر سیاه سریعتر از جوهر رنگی پاک می‌شود.

در نهایت این وضعیت کلی بدن  شما و سیستم ایمنی شما است که وظیفه پاک کردن اجزا جوهر را به عهده دارد، بنابراین این سلامت شما است که در نحوه پاک شدن تاتو نقش دارد.

۵.امکان دارد عوارض جانبی داشته باشد، ولی در کل پاک کردن تاتو بی‌خطر است

عمل تا زمانی که توسط یک متخصص پوست معتبر که در زمینه پاک کردن تاتو اموزش دیده انجام شود خطری ندارد.

خطر اصلی این عمل تیره شدن پوست است.نوع پوست برروی نتیجه نهایی تاثیرگذار است ولی با تکنولوژی جدید خطر کمتری دیده شده است.

 

 

 

 

آریانا آیینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید