انتشار این مقاله


برای جلوگیری از زیاد خرج کردن، پول را به عنوان ساعات زندگی خود در نظر بگیرید

آیا شما هم گاهی بی دلیل پول خرج می‌کنید؟

 

فرقی نمی‌کند چه از آدم های صرفه جو باشید و هواستان به مخارج تان باشد و چه به سرعت پول های‌تان را خرج کنید قول می‌دهم که، همه تان وسوسه شده اید که به خرید غیرمنتظره این طرف و آن طرف بپردازید. شرم آور نیست که یک بار و به ندرت این کار را انجام دهید، اما موضوع اینجاست که این خرید ها می تواند بدون آنکه شما از آن مطلع شوید محقق شوند و اضافه شوند و پول را از سرمایه گذاری های ارزشمندتر تان دور کنند. نویسندگان ویکی ربین و جو دیوموئیز در پرفروشترین کتاب “پول یا زندگی” راه ساده ای برای جلوگیری از هزینه های ناخوشایند ارائه می دهند: فقط پول خود را به عنوان ساعات زندگی خود در نظر بگیرید.

شماره ها را خراب کن!

در اینجا نشان می‌دهیم که این چگونه کار می کند: فرض کنید ۵۰ هزار دلار در سال برای کار تمام وقت خود، ۴۰ ساعت در هفته دریافت می‌کنید. درآمد ماهانه خود را پس از مالیات محاسبه کنید: حدود ۳۵۰۰ دلار مالیات، بیشتر یا کمتر.با این کار دستمزد ساعتی شما کمی کمتر از ۲۲ دلار است.

بعد، تمام هزینه های مرتبط با کارتان را به آن اضافه کنید. این شامل موارد مشخصی نظیر لباس رسمی، هزینه های رفت و آمد، ناهار و خشک شویی است، اما همچنین هزینه های کمتر قابل توجهی هستند که به طور روزمره به وجود می آیند مثل: مراقبت روزانه، تمیز کردن خانه و یا فعالیت های مراقبت از خود که کمک می کنند شما پس از کار استرس آن را از بین ببرید.

پس از آن، تمام ساعاتی را که در محل کار خود بدون کار کردن صرف میکنید، اضافه کنید. زمان سفر؟ آن را بنویسید. پاسخ دادن به ایمیل بعد از ساعت ها؟ آن هم همینطور. حتی زمانی که شما نیاز به باز کردن در هنگام ورود به خانه دارید – در آخر، اگر شما کار نمی کرد، نیازی به پرداخت کردن آن ها نداشتید.

سرانجام،آن اعداد را از بین ببرید و هزینه های مربوط به کار خود را از دستمزد ماهانه خود کم کنید و ساعات غیر کاری‌تان را به ساعات کاری خود اضافه کنید. سپس حقوق “واقعی” خود را بر ساعات کاری ” واقعی” خود تقسیم کنید. بگذارید به شما بگوییم،فرضا یک کارگر سالی $ ۵۰۰۰۰ درامد کسب می‌کند و ۱۵۰۰ دلار در ماه برای هزینه های مرتبط با کار و ۴۰ ساعت کار مرتبط در خارج از محل کار صرف می‌کند. این باعث می شود که دستمزد ساعتی “واقعی” شما ۱۰ دلار باشد.

درست است؟ خوب، این همه بد نیست بدانید که دانستن این شماره می تواند کلیدی برای کنترل هزینه های شما باشد.

توازن کار/زندگی

اگر دستمزد ساعتی “واقعی” شما ۱۰ دلار باشد، این بدان معنی است که برای هر ۱۰ دلار که خرج می‌کنید، صرف یک ساعت “انرژی زندگی” لازم است –و این یعنی با خرج کردن هر ۱۰ دلار یک ساعت دیگرشما باید کار کنید تا به استقلال مالی برسید.خرید مواد غذایی ۴۰ دلاری وقتی که شما در یخچال تان غذا دارید؟ چهار ساعت. ۱۰۰ دلار برای خرید لباس های جدید در حالی که همه چیز را در گنجه خود قرار می دهید؟ ۱۰ ساعت. از سال های طلایی شما. سوار تاکسی ۱۵ دلاری شدن در حالی که اتوبوس ۱۰ دقیقه دیگر می‌رسد؟ ۹۰ دقیقه. توجه کنید که شما هرگز به عقب برنمی‌گردید!!

این به این معنی نیست که هر هیچ تفریح و ولخرجی ارزشش را نداشته باشد: اگر شما دقیق توجه کنید و واقعا تصمیم بگیرید که زندگی تان را بهتر کند، قدرت بیشتری برای تان خواهد داشت. اما بسیاری از مخارج در این دسته قرار نمی‌گیرند و پول تان را از فعالیت های ارزشمند تر باز می‌دارند که کیفیت زندگی تان را واقعا تغییر می دهد. تحقیقات نشان می دهد، که شما وقتی ، پول بیشتری را صرف تجربیات می کنید شادتر می شوید تا در مورد خرید چیزها و وسایل. چقدر سریع تر می توانید برای یک تعطیلات کارائیب صرفه جویی کنید بدون اینکه صبحانه لاته بخورید؟ هر روز ۵ دلار – یعنی نیم ساعتی زندگی خود را می خورید؟!!

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. سلام”
    مطلب فوق العاده ای بود…دید جدید و متفاوتی از درآمد و مخارج زندگی روزمره رو نشون داد به من!!
    امثال این متن،میتونن زندگی آدم رو به مراتب بهتر کنن.
    تشکر از سایت و نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید