انتشار این مقاله


برای حداکثرکردن خلاقیت خود، روز خود را با صفحات صبح‌گاهی شروع کنید

آیا شما هم در حین انجام کارهای‌تان حواس‌تان پرت می‌شود و به یک کار دیگر فکر می‌کنید؟

با تمام افکار تصادفی که در طول روز مغز شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد– “امیدوارم که سارا من را دیوانه نکند… .“ – ممکن است تمرکز بر روی وظایف دستی سخت باشد. به خصوص اگر وظیفه دستی خلاقانه باشد و نیاز به کار ذهنی داشته باشد. خوب، نویسنده جولیا کامرون برای آن کار معینی را دارد که صفحات صبح نامیده می شوند.

آن را بنویسید و از ذهتان خارج کنید!

کامرون اولین بار در مورد صفحات صبح خود در سال ۱۹۹۲ در کتاب اصلی اش “راه هنرمندانه” نوشت و تمرین آن را از همان زمان مثل بارقه های آتش در جامعه گسترش داد. این کار به طور فریب آمیزی ساده است: هنگامی که از صبح از خواب بیدار می شوید، سه صفحه دست نویس بنویسید ولی تایپ نکنید. ممکن است بپرسید که چه چیزی بنویسیم؟ هر چیزی. همه چيز. او می نویسد: “هیچ راه اشتباهی برای انجام صفحات صبحگاهی وجود ندارد.” “این صفحات صبحگاهی روزانه به معنای انجام کار هنری نیستند و یا حتی به معنای تنها نوشتن هم نیستند … این صفحات تنها به معنای آن هستند که، به سادگی دست تان را در صفحه حرکت دهید و آنچه که به ذهن تان می آید را بنویسید،که شامل همه چیز حتی چیز هایی که بیش از حد کوچک و خیلی احمقانه و کند ذهنانه باشد یا حتی خیلی عجیب و غریب باشد.”

کامرون این نکته را توضیح می دهد که این کار باعث می‌شود تا از شر تمام افکار کوچک، احمقانه و عجیب و غریب خلاص شویم که بیان خلاقیت تان در طول روز از طریق آنها از بین می‌رود، پس باید آنها را روی کاغذ بنویسید آنها برای خواندن نیستند – فقط آنها را بنویسید و آنها را در پاکت قرار دهید. اگر بخواهید، چند ماه بعد می توانید به عقب برگردید و جملات نامفهوم نوشته شده تان را بخوانید، اما تا آن زمان، آنها را از چشم خود نگه دارید. او هشدار می دهد: “هیچ کس مجاز به خواندن صفحات صبح گاهی شما به جز خودتان نیست.”

Julia cameron

فقط به اندازه کافی مناسب برای کار

این کار ممکن است مضحک به نظر برسد، اما علمی در پس این کار که چیز ها را در صفحه ای بنویسید و از دهنتان خارج کنید وجود دارد برای مثال در مقاله‌ی: نوشتن لیست کارهایتان قبل از خوابیدن، نشان داده شده است که اضطراب ناخوشایندی که شما را از خواب بیدار نگه می‌دارد را از بین می‌برد و به شما کمک می کند سریعتر به خواب بروید. مطالعه دیگری نشان داد که نوشتن درباره یک رویداد استرس زا یا آسیب زا می تواند به کاهش اضطراب در افرادی که به طور کلی احساسات خود را بیان می کنند، کمک کند.

و البته، در این مورد گواهی هایی وجود دارد. الیور بورکمان در Guardian نمیتوانست به اندازه کافی در مورد صفحات صبح‌گاهی صحبت کند. “صفحات صبح چیزی را ایجاد می‌کند که خیلی ارزشمند است و من تصور می کنم هرگز انجام این کار را متوقف نخواهم کرد.”

به همین ترتیب، کارآفرین کریس وینفیلد می گوید که زندگی خود را “به طرق مختلف” ده ها بار تغییر داده است.او می‌گوید: “تا ۲۴۱ روز پس از زمان آغاز کار صفحات صبحگاهی، من دو بار از انجام آن گذشتم. در هر دو روز، کمی مضطرب بودم، افکار من از بین رفته بود و آنرا احساس می‌کردم.” “صفحات صبحگاهی یکی از آن چیزهایی است که خیلی ساده است و شما فکر نمی کنید که آنها همیشه بتوانند برای تان خوب کار کنند. یکی از چیزهایی که در زندگی متوجه شدم این است که بسیاری از بهترین چیزها واقعا چیز های ساده‌ای هستند و ذهن پیچیده ما می خواهند به ما بگویید که آنها برای ما کار نخواهند کرد. ” آن را امتحان کنید – خیلی ساده است، ممکن است برای‌تان کار کند.

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *