انتشار این مقاله


بهترین راهکار در برابر گریه شبانه نوزادان چیست؟

والدینی که بلافاصله به گریه شبانه نوزاد در سه ماهه اول عکس‌العمل نشان می‌دادند، نوزادانشان سریع‌تر عادت گریه شبانه را ترک کردند.

آرام کردن بچه سه ماهه‌ای که شبانه بیدار شده و گریه میکند می‌تواند راهی برای داشتن یک شب آرام باشد، راهکارهایی که والدین خودشان ابداع کرده‌اند میتواند تاثیر خیلی کمی در آرام کردن نوزاد و عادت‌های خوابش داشته باشد.

تا بچه بتواند به خوابیدن شبانه عادت کند زمان میبرد.

برای درک بهتر نقش والدین در این روند Sabrina Voltaire در دانشگاه ایالت  پنسیلوانیا و همکارانش برای نه ماه خوانواده‌هایی را در آمریکا که نوزاد داشتند را مورد تحقیق قرار دادند.

هر خانواده روند خواب نوزادشان را هر شب از یک هفته قبل آنکه نوزاد سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه شود مورد بررسی قرار دادند. همچنین محققان در اتاق خواب نوزادان دوربین قرار دادند تا عکس‌العمل والدین را هنگام گریه شبانه نوزاد بررسی کنند.

ولتارین دریافت والدینی که بلافاصله به گریه شبانه نوزاد در سه ماهه اول عکس‌العمل نشان می‌دادند، نوزادانشان سریع‌تر عادت گریه شبانه را ترک کردند.

اما بعد از سه ماهه اول، بیشتر نوزادان این عادت (گریه شبانه) را ترک کردند، چه والدینشان عکس‌العمل سریع داشتند و چه نداشتند.

این یافته‌ها نتایج جالبی هم داشت، این که میگویند نوزاد وقتی خیلی گریه کند خسته میشود و خودش دوباره به خواب میرود، البته بسیاری از کتاب‌های راهنمای بچه‌داری همین روش را پیشنهاد میکنند چرا که وقتی به گریه شبانه نوزادان بلافاصله عکس‌العمل نشان میدهند بچه را ترغیب میکنند که بیشتر گریه کند.

البته قضیه گریه کردن بچه تا زمانی که خسته میشود برای بچه‌های زیر ۳ ماه مناسب نیست. البته والدین همیشه باید عکس‌العمل‌هایشان مناسب با سن بچه باشد تا بتوانند به نتایج درستی برسند

پریا پارسا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید