انتشار این مقاله


درمان استاندارد بیماری شایع منتقله از راه جنسی، انگل را در برخی زنان از بین نمی‌برد

مطالعه‌ی جدید می‌تواند روش درمان پزشکان را برای تریکومونیازیس، بیماری رایج منتقله از راه جنسی تغییر دهد.

مطالعه‌ی جدید به سرپرستی اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی گرمسیری دانشگاه Tulane، می‌تواند روش درمان پزشکان را برای بیماری رایج منتقله از راه جنسی تغییر دهد.

پروفسور Patricia Kissinger و گروهی از محققان دریافتند که تک‌دوز توصیه شده از دارو برای از بین بردن تریکومونیازیس ( آلودگی با تریکومونا)، شایع‌ترین نوع بیماری منتقله از راه جنسیِ قابل درمان، کافی نیست و می‌تواند عوارض خطرناک برای زایمان ایجاد کند و افراد را در ابتلا به HIV مستعد تر کند. نتایج تحقیقات در بیماری‌های عفونی Lancet منتشر شده‌است.

در سراسر جهان، سالانه حدود ۱۴۳ میلیون مورد جدید از تریکومونیازیس در میان زنان رخ می‌دهد و اغلب، علائم ندارند، در عین حال عفونت باعث ایجاد مشکلاتی که شناسایی نمی‌شوند، می‌شود. درمان توصیه شده برای بیش از سه دهه، تک دوزِ آنتی بیوتیک مترونیدازول یا تینیدازول بوده است.

محققان بیش از ۶۰۰ زن را برای کارآزمایی تصادفی در نیواورلئان، جکسون در می سی سی پی، و بیرمنگام در آلاباما استخدام کردند. نیمی از زنان یک دوز منفرد مترونیدازول را مصرف کردند و نیمه دیگر بیش از هفت روز تحت درمان بودند.


بیشتر بخوانید:


Kissinger و تیمش دریافتند، زنانی که دوزهای متعددِ درمان را دریافت کرده‌اند، پس از مصرف تمام داروها در مقایسه با زنانی که تنها یک دوز مصرف می کردند، احتمال ابتلا به این عفونت در آن‌ها نصف گروهی است که تک دوز مصرف کردند.

Kissinger گفت:

هر سال حدود ۳.۷ میلیون مورد جدید تریکومونیازیس در ایالات متحده وجود دارد. این بدان معنی است که زنان بسیاری دهه‌هاست که درمان کافی را دریافت نکرده‌اند.

تریکومونیازیس می‌تواند باعث زایمان زودرس در زنان باردار شود و نوزادانی که از مادران آلوده متولد می‌شوند، به احتمال زیاد در هنگام تولد وزن کمی خواهند داشت. این انگل همچنین می‌تواند خطر ابتلا یا انتشار HIV را افزایش دهد.

 

Kissinger معتقد است که CDC پیشنهادات درمانی خود را به دلیل نتایج این مطالعه تغییر خواهد داد.

Kissinger می‌گوید:

ما به مداخلات مبتنی بر شواهد برای بهبود سلامت نیاز داریم. ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، زیرا این چیزی است که ما همیشه انجام می‌دهیم. امیدوارم این مطالعه به تغییر توصیه‌ها کمک کند تا زنان بتوانند درمان مناسبی برای این بیماری شایعِ قابل درمانِ منتقله از راه جنسی دریافت کنند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید