انتشار این مقاله


نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا چه تاثیری بر سلامت مردم این کشور خواهد داشت؟!

با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا دوره‌ی جدیدی از مصرف ماریجوانا در آمریکا آغاز شد. ایالات کالیفرنیا ، ماساچوست و نوادا به فراوری این ماده در محدوده قضایی خود چراغ سبز نشان دادند. که این به معنای یک اغتشاش در آمریکاست. چرا که ۲۰ درصد از جمعیت بزرگسال اینگونه می توانند به […]

با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا دوره‌ی جدیدی از مصرف ماریجوانا در آمریکا آغاز شد. ایالات کالیفرنیا ، ماساچوست و نوادا به فراوری این ماده در محدوده قضایی خود چراغ سبز نشان دادند. که این به معنای یک اغتشاش در آمریکاست. چرا که ۲۰ درصد از جمعیت بزرگسال اینگونه می توانند به صورت قانونی ماریجوانا بکشند. با اعتیاد به ماریجوانا نقشه‌ی محدوده‌ی مصرف قانونی ماریجوانا کل ساحل اقیانوس آرام را فرا خواهد گرفت.

آمریکایی‌ها به مسائل سلامتی دیگر نیز مثل افزایش آمار خودکشی در کلورادو ، و افزایش قیمت دارو در کالیفرنیا نیز معترض بودند. ولی مسئله‌ی آزادسازی تولید ماریجوانا در ۹ ایالت آمریکا به شدت شایع شده است.

از این ایالات ۴ تای آن‌ها: آرکانساس ، فلوریدا ، مونتانا ، داکوتای شمالی برای استفاده یا گسترش استفاده‌ی ماریجوانای پزشکی رای داده بودند. و ۵ تای دیگر: آریزونا ، کالیفرنیا ، مین ، ماساچوست و نوادا برای اجازه دادن به بزرگسالان بالای ۲۱ سال به مصرف ماریجوانا به صورت قانونی رای گیری کردند.

تاکنون ۴ ایالت و منطقه‌ی کلمبیا مجوز تایید مصرف ماریجوانا برای بزرگسالان را گرفته اند. که به ۵.۶ درصد از بزرگسالان آمریکا این اجازه را می‌دهد که به صورت قانونی ماریجوانا مصرف کنند.

در راستای این جریانات و جریانات انتخابات تحقیق و مطالعه در مورد ماریجوانا و فواید و مضرات آن به شدت گسترش یافته که اخیرا به دستور نیروهای فدرال متوقف شده‌اند.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید