انتشار این مقاله


زوفلوزا، داروی سریع الاثر آنفولانزا تایید شد

اداره غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین دارو جدید آنفولانزا را با یک مکانیسم جدید در تقریبا ۲۰ ساله تأیید کرده است. دارو، زوفلوزا، توسط گنن تچ، یک بخش از Roche، به بازار ایالات متحده آورده شده است. این دارو درست در زمان فصل ابتلا به آنفولانزا تایید شده است، که […]

اداره غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین دارو جدید آنفولانزا را با یک مکانیسم جدید در تقریبا ۲۰ ساله تأیید کرده است. دارو، زوفلوزا، توسط گنن تچ، یک بخش از Roche، به بازار ایالات متحده آورده شده است.

این دارو درست در زمان فصل ابتلا به آنفولانزا تایید شده است، که در هفته های آینده باید شروع شود.

این دارو یک درمان سریع است که در یک دوز انجام می شود. بسته به وزن بدن فرد مصرف کننده، یک دوز ممکن است یک یا دو قرص باشد. هر چند به محض اینکه فرد مبتلا به آنفلوانزا می شود، باید به زودی پس از شروع علائم برای دریافت حداکثر مزایای درمان، آن را مصرف کند.

مجوز این دارو قبلا در ژاپن صادر شده است، جایی که توسط Shionogi & Co به فروش می رسد. Roche بیشترین حقوق جهانی را نسبت به فروش این دارو دریافت می کند، هر چند Shionogi حقوق ژاپن و تایوان را در اختیار دارد.

اسکات گاتلیب،از کمیسیون FDA، در بیانیه ای که تایید دارو را بیان کرد، گفت: “با هزاران نفر که هر ساله مبتلا به آنفولانزا می شوند، درمان های جایگزین مناسب و ایمنی بسیار مهم است. این دارو جدید، یک گزینه مهم را فراهم می کند.”

گفت که قیمت عمده دارو ۱۵۰ دلار است، صرف نظر از اینکه یک نسخه به یک یا دو قرص نیاز دارد. این شرکت اعلام کرد که با سایر داروهای موجود در آنفولانزا، ازجمله شناخته شده ترین تامیفلو، است.
یک سخنگوی Genentech از طریق ایمیل گفت که شرکت در طی فصل آتی آنفلوآنزای کوپن برای بیماران واجد شرایط ارائه می دهد، که این بدان معنی است که افرادی که بیمه شان این دارو را پوشش می دهند و با استفاده از کوپن، می توانند برای اولین سال ارائه ی زوفلوزا، سی دلار پرداخت کنند. سال در بازار است. سخنگوی گفت برای افرادی که بیمه شان این دارو تحت پوشش قرار نمی دهد، قیمت ۶۰ دلار خواهد بود.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که قیمت گذاری احتمالا نقش قابل توجهی در پذیرش بازار برای زوفلوزا خواهد داشت. تامیفلو، که یک مطالعه پیشنهاد کرده است که مشابه زوفلوزا کار می کند، ثابت شده که خیلی محبوب نیست ست. با وجود زوفلوزا، فاکتور راحتی مصرف دوز یکبار انجام می شود. تامیفلو باید پنج روز و دو بار در روز مصرف شود.

روند تایید FDA سریع بود. آژانس در اواخر ماه ژوئن اعلام کرد که این دارو را به صورت یک اولویت بررسی می کند و انتظار می رود که تصمیم گیری تا کریسمس انجام شود. این شرکت پس از آن اعلام کرد که اگر دارو مورد تایید قرار گیرد، وارد عمل خواهد شد تا خط تولید زوفلوزا برای این فصل آنفولانزا راه اندازی شود.

داروی زوفلوزا  برای استفاده در افراد ۱۲ ساله و بالاتر که علائم آنفلوانزا را بیش از ۴۸ ساعت تجربه کرده بودند، مورد تایید قرار گرفت.

این دارو برای اولین دارو اژ یک خانواده جدید به نام بازدارنده های اندونوکلئاز است. آنها با قطع کردن فرآیند ترجمه ویروسی کار می کنند که فرآیندی است که ویروس های مهاجم از طریق کار درونی سلول ها به کار می گیرند تا انبوهی از کپی های خود را برای گسترش عفونت تولید کنند.

این دارو به سرعت عمل می کند، اما باید به سرعت و همچنین برای حداکثر اثر گرفته شود.

مطالعات مورد استفاده برای حمایت از پروانه تأییدش نشان داد که افرادی که دارو را در عرض ۲۴ ساعت از شروع علائم آنفولانزا مصرف کردند، به طور متوسط ۳۳ ساعت زودتر از افرادی که دارویی دریافت نکرده بودند، شروع به بهتر شدن کردند. اما برای کسانی که بعدا دارو را شروع کردند، بهبودی آنها ۱۳ ساعت دیرتر شروع شد.
در نهایت، FDA اشاره کرد که شایع ترین واکنش های جانبی در بیماران مصرف زوفلوزا شامل اسهال و برونشیت است.

سمانه عبدالهی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید