انتشار این مقاله


آیا حمل کودک با آغوشی نوزاد امن است؟

آغوشی نوزاد (baby sling) – یک حامل بچه یک طرفه ساخته شده از پارچه نرم – می‌تواند راه امنی برای حمل نوزاد باشد، البته اگر شما دستورالعمل‌های ایمنی را دنبال کنید.

آغوشی نوزاد (baby sling) – یک حامل بچه یک طرفه ساخته شده از پارچه نرم – می‌تواند راه امنی برای حمل نوزاد باشد، البته اگر شما دستورالعمل‌های ایمنی را دنبال کنید. با این وجود، هنگامی که به اشتباه استفاده می‌شود، آغوشی نوزاد می‌تواند خطر خفگی را به نوزاد زیر سن ۴ ماه منتقل کند.
نوزادان دارای عضلات گردن نسبتا ضعیفی هستند و نمی‌توانند در طی چند ماه اول پس از تولد، سرشان را کنترل کنند. اگر پارچه آغوشی نوزاد و یا بدن شما در برابر بینی و دهان نوزاد فشار بیاورد، ممکن است نوزاد نتواند نفس بکشد. این می‌تواند به سرعت منجر به خفگی شود. آغوشی نوزاد همچنین می‌‌تواند کودک را در شکل C نگه دارد، که باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات تنفسی می‌شود.
کودکی که زودرس یا با وزن کمی متولد شده یا مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی دارد، بیشتر در معرض خفگی قرار می‌گیرد. اگر کودک شما یکی از این شرایط را داشته باشد، از آغوشی نوزاد استفاده نکنید تا با پزشک کودک خود صحبت کنید.
اگر از آغوشی نوزاد استفاده می‌کنید:

دستورالعمل‌ها را بخوانید. قبل از قرار دادن نوزادتان در آن، حداقل وزن آغوشی نوزاد را دوباره بررسی کنید.
راه‌های هوایی کودک خود را بدون مانع نگه داید. اطمینان حاصل کنید که چهره کودک شما توسط آغوشی نوزاد و یا بدن شما پوشیده نشده است و همیشه قابل مشاهده است.
پس از شیردهی مراقب باشید. اگر کودک خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنید، مطمئن شوید که موقعیت فرزندتان را پس از آن تغییر دهید، به طوری که سرش رو به بالا باشد و از آغوشی نوزاد و بدن شما دور باشد.
هنگام خم شدن، احتیاط کنید. اگر شما چیزی را می‌خواهید بردارید در حالی که کودک خود را در آغوشی نوزاد نگه داشته‌اید، به جای خم شدن از کمر، زانو بزنید. این باعث می‌شود که کودک شما در آغوشی نوزاد در امان باشد.
مرتباً نوزاد خود را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که او در موقعیتی امن قرار دارد.
همیشه یک چشمتان مواظب سایش و پاره شدن باشد. هر نوع پارگی را در درزها و اتصال دهنده‌های آغوشی نوزاد تعمیر کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید