انتشار این مقاله


واکسن HPV در برخی از زنان با بهبود باروری مرتبط است

علیرغم این که عفونت HPV با کاهش کیفیت مایع منی و پایین بودن میزان حاملگی همراه است، اما هنوز نگرانی عمومی وجود دارد که آیا واکسن HPV خود می‌تواند بر باروری فرد در آینده تأثیر گذار باشد یا نه.

بیش از ۴۰ درصد نوجوانان آمریکایی در برابر ویروس پاپیلومای انسانی( HPV) واکسینه شده‌اند. علیرغم این که عفونت HPV با کاهش کیفیت مایع منی و پایین بودن میزان حاملگی همراه است، اما هنوز نگرانی عمومی وجود دارد که آیا واکسن HPV خود می‌تواند بر باروری فرد در آینده تأثیر گذار باشد یا نه.

در حال حاضر، اولین بررسی آینده نگر کوهورت، که توسط دانشمند بهداشت عمومی دانشگاه بوستون( BUSPH) رهبری می‌شود، به بررسی رابطه بین واکسیناسیون HPV و باروری پرداخته و به این نتیجه رسیده است که این واکسن می‌تواند در برخی از زنان شانس ماندگاری را بهبود بخشد.

مطالعه‌ای که در مجله Pediatric و Perinatal Epidemiology منتشر شده، ارتباط کمی بین واکسن HPV و احتمال باروری در مردان و زنان را نشان می‌دهد، مگر در میان زنان با سابقه عفونت‌های منتقله جنسی( STI). ابتلا به STI موجب کاهش احتمال باروری می‌شود، اما زنان واکسینه شده با سابقه STI در مقایسه با زنانی که سابقه ابتلا به STI ندارند و واکسن HPV دریافت نکرده‌اند، احتمال بارداری مساوی است.

Kathryn McInerney، نویسنده اصلی این مطالعه، بیان می‌کند:

مطالعه ما هیچ اثر نامطبوعی را درمورد واکسیناسیون HPV بر باروری نشان نداده و حتی در واقع می‌تواند باروری را در میان افرادی که سابقه عفونت با سایر بیماری‌های STI را دارند، محافظت کند وبهبود بخشد. این مطالعه باید به کسانی که به علت نگرانی باروری از واکسن HPV اجتناب می‌کنند، اطمینان ‌بخشد.

این مطالعه از داده‌های مطالعه آنلاین بارداری( PRESTO)، یک مطالعه آینده نگر از پیش برنامه ریزی شده بارداری آمریکای شمالی، استفاده کرده است. در این مطالعه انجام شده، ۴،۴۸۳ زن و ۱،۰۲۲ مرد در رنج سنی ۲۱ تا ۴۵ سال که فعالانه سعی در بارداری داشتند شرکت کردند. زوج‌ها به مدت ۱۲ ماه یا تا زمان بارداری پیگیری شدند. در ثبت نام، ۳۳.۹ درصد زنان و ۵.۲ درصد مردان در برابر HPV واکسینه شده بودند.

McInerney معتقد است:

در سراسر دنیا، والدین به دلیل نگرانی‌ها در مورد تاثیر واکسن بر باروری آینده تصمیم می‌گیریند که فرزندان خود را واکسینه نکنند. ما امیدواریم که این مطالعه برای ارائه دهندگان بهداشت که افراد و خانواده‌ها را در مورد واکسیناسیون HPV تشویق می‌کنند، مفید باشد.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید