انتشار این مقاله


بررسی رابطه سلامت دهان و فشارخون در زنان

  با توجه به یافته‌های یک مطالعه جدید تمیز کردن بین دندان‌ها به طور مرتب و دوری از بیماری‌های لثه می‌تواند خطر توسعه فشار خون بالا را کاهش دهد. این تحقیق حاکی از آن است که زنان یائسه که از دست دادن دندان را تجربه کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر احتمال دارد که فشار خون بالا داشته باشند. این مطالعه جامع شامل بیش از ۳۵،۰۰۰ زن بود که به مدت دو دهه تحت نظارت قرار گرفتند. محققان در این مطالعه معتقدند بهبود بهداشت دهان و دندان به طور کلی کلید کاهش خطر ابتلا به فشار […]

 

با توجه به یافته‌های یک مطالعه جدید تمیز کردن بین دندان‌ها به طور مرتب و دوری از بیماری‌های لثه می‌تواند خطر توسعه فشار خون بالا را کاهش دهد.

این تحقیق حاکی از آن است که زنان یائسه که از دست دادن دندان را تجربه کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر احتمال دارد که فشار خون بالا داشته باشند.

این مطالعه جامع شامل بیش از ۳۵،۰۰۰ زن بود که به مدت دو دهه تحت نظارت قرار گرفتند.

محققان در این مطالعه معتقدند بهبود بهداشت دهان و دندان به طور کلی کلید کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا است.

بنیاد بهداشت دهان و دندان در حال حاضر به دنبال جذب زنان در تمام سنین برای ایجاد و حفظ یک رویکرد بهداشت دهان و دندان می‌باشد تا احتمال ابتلا به بیماری لثه، علت اصلی از دست رفتن دندان در انگلستان را کاهش دهد.

توضیحات تحقیقات

سخنگوی این تحقیقات جدید مهم، مدیر اجرایی بنیاد بهداشت دهان و دندان، دکتر نایجل کارتر می‌گوید: “مراقبت از سلامت دهان و دندان در دوره‌های ابتدایی در زندگی، ما را با بسیاری از مزایا در سال های بعد مواجه می‌کند.

“این جدیدترین تحقیق طولانی است که نشان می‌دهد ارتباط قوی بین سلامت دهان و بقیه بدن ما وجود دارد.

ما نمی توانیم مراقبت روزانه از دندان هایمان و لثه‌ها را رد کنیم. نادیده گرفتن آنها یک تصمیم است که ما در آینده احتمالا از آن پشیمان خواهیم شد.

این مطالعه در مجله آمریکایی پرفشاری خون منتشر شده است و سعی در تبیین نیاز به تمیز کردن بین دندان به عنوان بخشی از روال روزمره ما دارد.

دکتر کارتر می‌افزاید: “اجتناب از بیماری های لثه، بخش بزرگی از فرآیند کاهش خطر ابتلا به بیماری های عمومی است.”

“علاوه بر افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری لثه همچنین با بسیاری از شرایط بد مانند دیابت، سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی مرتبط است.
“با این حال، خبر خوب این است که بیماری لثه یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان است.

“دو بار در روز با خمیر دندان فلوراید دار مسواک بزنید، یکبار در روز با استفاده از برس‌های بین دندانی در تمیز کردن بین دندان هایتان دقت کنید و به طور منظم از دندانپزشک بازدید کنید، اینها بهترین راهها برای از بین بردن مشکلات مانند بیماری لثه هستند.

” روزانه نسبتا کمی از وقت خود را صرف می کنید تا دندان ها و لثه هایتان را تمیز و سالم نگه دارید، اما می‌تواند منجر به طول عمر و منافع بهداشتی و سلامتی شود.”

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید