انتشار این مقاله


رژیم غذایی در ایجاد بیماری آلزایمر مؤثر است

 مطالعه جدید نشان می‌دهد، میزان بالای قند در رژیم غذایی نقشی اساسی در ایجاد بیماری آلزایمر بازی می‌کند. میزان بالای قند آنزیم حیاتی کمک‌کننده برای حفاظت از بدن در مراحل اولی بیماری را از میان می‌برد. دکتر عمر کسار محقق ارشد این بررسی می‌گوید: میزان قند بالا وقتی به دیابت و چاقی می‌رسد بسیار خطرناک […]

 مطالعه جدید نشان می‌دهد، میزان بالای قند در رژیم غذایی نقشی اساسی در ایجاد بیماری آلزایمر بازی می‌کند. میزان بالای قند آنزیم حیاتی کمک‌کننده برای حفاظت از بدن در مراحل اولی بیماری را از میان می‌برد.

دکتر عمر کسار محقق ارشد این بررسی می‌گوید:

میزان قند بالا وقتی به دیابت و چاقی می‌رسد بسیار خطرناک شمرده می‌شوند اما ارتباط بالقوه‌ی آن با بروز آلزایمر دلیل دیگری بر کنترل قند در رژیم غذایی است.

محققین نمونه‌های بافت مغزی بیماران مبتلا به آلزایمر و افراد سالم را بررسی کردند. قند می‌تواند آنزیم MIF (macrophage migration inhibitory factor) را تخریب کند.


مقاله‌ی مرتبط: آیا رژیم غذایی و ورزش می‌تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند؟


پروفسور جین ون دن السن از دیگر محققین این بررسی توضیح می‌دهد:

ما نشان دادیم که قند فعالیت این آنزیم را در مراحل ابتدایی بیماری کاهش می‌دهد. MIF به طور معمول بخشی از پاسخ ایمنی در برابر ساخت پروتئین‌های غیرطبیعی است و معتقدیم ازآن‌جایی که قند باعث کاهش عملکرد MIF می‌شود می‌تواند نقشی اساسی در پیشرفت آلزایمر ایفا کند.

دانستن این مورد برای فهم چگونگی ایجاد این بیماری ضروری است و امیدواریم در شناسایی افراد در خطر و راهکارهای درمانی بهتر یاری رساند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید