انتشار این مقاله


چه نسبتی از کربوهیدرات ها و چربی‌ها می تواند سلامت بهتری را تضمین کند؟

کدام یک بهتر است؟ رژیم کم چرب و پر کربوهیدرات یا رژیم پرچرب پر کربوهیدرات؟ یا اینکه نوع چربی مهم است؟ در یک مقاله جدید از دانشگاه هاروارد در مجله Science  مطلب ویژه‌ای در بخش تغذیه محققان روی همه انواع این رژیم‌ها مطالعه کرده‌اند و به نتیجه رسیدند که مقدمه تحقیقات آینده است . محققان […]

کدام یک بهتر است؟

رژیم کم چرب و پر کربوهیدرات یا رژیم پرچرب پر کربوهیدرات؟

یا اینکه نوع چربی مهم است؟

در یک مقاله جدید از دانشگاه هاروارد در مجله Science  مطلب ویژه‌ای در بخش تغذیه محققان روی همه انواع این رژیم‌ها مطالعه کرده‌اند و به نتیجه رسیدند که مقدمه تحقیقات آینده است .

محققان تأیید کرده‌اند که نسبت چربی به کربوهیدرات خاصی برای کسی بهترین نیست و در کل رژیم پر کیفیتی که شکر کم و غلات غنی‌شده تری دارد برای مردم در کسب یک وزن ایده آل و ریسک پایین‌تر بیماری‌های مزمن کمک‌کننده تر است .

رهبر نویسندگان مقاله ، دیوید لودویگ دراین‌باره گفت :

این یک روش است که چگونه در جنگ‌های رژیمی پیروز شویم . هدف ما این بود که یک تیم با تخصص‌ها و دیدگاه‌های مختلف جمع‌آوری کنیم تا نتایج به دست آمده در بند تفاوت‌ها نباشند .

این مقاله به طور آنلاین در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ در مجله Science  منتشر شده است .

نویسندگان درباره راهنماهای مصرف کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در رژیم غذایی ۳ وضعیت را مورد مقایسه قراردادند و به نتایج زیر رسیدند :

  1. مصرف بالای چربی‌ها می‌تواند ایجاد چاقی ، دیابت ، بیماری‌های قلبی و احتمالاً سرطان کند ؛ پس رژیم‌های کم چرب بهترند
  2. کربوهیدرات‌های فرآوری شده اثرات منفی بر روی متابولیسم داشتند ، از این رو رژیم‌های کم کربوهیدرات یا کتوژنیک (بسیار کم کربوهیدرات ) با محتوای چربی بیشتر برای سلامتی بهترند .
  3. مقادیر نسبی چربی‌ها و کربوهیدرات‌های غذایی شواهد سلامتی کوچکی داشت ؛ در واقع آنچه اهمیت دارد نوع منابع چربی و کربوهیدرات‌هایی است که مصرف می‌شود .

مقاله مرتبط : واقعیاتی درباره‌ی چربی ترانس


 

 

آن‌ها توافق کردند با توجه کردن به کیفیت رژیم غذایی –جایگزین کردن چربی‌های اشباع و ترانس با چربی‌های غیراشباع و جایگزینی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده با غلات سبوس‌دار گندم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای –بیشتر مردم با وجود سطح گسترده‌ای از نسبت کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها از سلامت خوبی برخوردار خواهند شد .

فائزه رحیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید