انتشار این مقاله


پیشگیری از آلزایمر: آیا وجود دارد؟

آیا هیچ استراتژی برای پیشگیری از آلزایمر وجود دارد؟

آیا هیچ استراتژی برای پیشگیری از  آلزایمر وجود دارد؟
نه هنوز. اما شواهد قوی وجود دارد که تعدادی از عوامل مرتبط با شیوه زندگی سالم در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل نقش دارند. با این حال ، قبل از اینکه هر یک از این عوامل را به عنوان یک استراتژی اثبات شده برای جلوگیری از بیماری آلزایمر در نظر بگیریم ، تحقیقات بیشتری لازم است.


مقاله مرتبط: یک داروی آزمایشی می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر بیانجامد


مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سلامت عمومی بدن نیز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و کاهش شناختی را کاهش دهد. این عوامل شامل فعالیت بدنی منظم ، خوردن یک رژیم غذایی سالم و فعال نگه داشتن مغز شما از طریق یادگیری مادام العمر است.


مقاله مرتبط: پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر با هورمون‌درمانی‌ پس از یائسگی


علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر همراه است. همچنین در میان افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیگر عروق هستند ، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شناخت بهتر نیازمند است.
رژیم مدیترانه‌ای غنی از میوه‌ها ، سبزیجات ، حبوبات ، غلات و ماهی است و از روغن زیتون به عنوان چربی اصلی پخت و پز استفاده می‌کند.


مقاله مرتبط: آیا رژیم غذایی و ورزش می‌تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند؟


برای تأیید استراتژی‌های خاص پیشگیری از آلزایمر ، تحقیقات بیشتری لازم است. اما، در اینجا چندین مرحله وجود دارد که سلامتی عمومی را ارتقاء می‌دهند:
اجتناب از سیگار کشیدن.
کنترل عوامل خطر عروقی ، از جمله فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت.
خوردن یک رژیم متعادل – مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای – که غنی از سبزیجات ، میوه‌ها و پروتئین پایین ، به ویژه پروتئین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است.
فعال بودن از لحاظ جسمی و اجتماعی ، از جمله درگیر شدن در ورزش هوازی.
مراقبت از سلامت روان خود
از مهارت‌های تفکر (شناختی) مانند مهارت‌های حافظه استفاده کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید