انتشار این مقاله


باد‌های خورشیدی در چگونگی پیدایش زمین دخالت دارند

شاید تشکیل این کره‌ی خاکی مدیون بادهای خورشیدی است! بر عکس سایر منظومه‌هها، در اطراف خورشید هیچ سیاره‌ای وجود ندارد.

شاید تشکیل این کره‌ی خاکی مدیون بادهای خورشیدی است! بر عکس سایر منظومه‌هها، در اطراف خورشید هیچ سیاره‌ای وجود ندارد. ما حدس می‌زنیم بادهای خورشیدی به اندازه‌ی کافی قدرت دارند که بتوانند سنگ‌های اطراف خورشید را به دوردست‌ها پرتاب کنند. طوری که حتی به مریخ و زمین و ونوس هم برسند. بادهای خورشیدی اجزایی از موادی هستند که توسط خورشید ایجاد می‌شوند. خورشید هرساله حدود چهل میلیون بیلیون کیلوگرم از این مواد را ایجاد می‌کند که توسط بادهای خورشیدی باسرعتی حتی بیشتر  خارج می‌شوند.

Christopher معتقد است این موضوع در شکل دهی به هسته‌ی سیارات بسیار اهمیت دارد. او کسی است که با تحریک بادهای خورشیدی، تاثیر آن بر سنگ‌های اطراف مریخ را مورد مطالعه قرار داد. تاثیر این بادها درشکل‌دهی به زمین اثری دوگانه است.


مقاله‌ی مرتبط: منشأ بادهای خورشیدی از کجاست؟


Christopher می‌گوید:

در گذشته سنگ‌هایی با قطر صد متر یا کمتر توسط بادهای خورشیدی به محل  مریخ و ونوس و زمین پرتاب می شدند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که در زمان گذشته خورشید فعال‌تر بود و بادهای خورشیدی با قدرت بیشتری می‌وزیدند. اما مسلما ما اطلاعات کافی درباره‌ی ویژگی‌های خورشید در گذشته نداریم. اگر بادهای خورشیدی به اندازه‌ی کافی قوی بودند که تخته سنگ‌ها را پرتاب کنند، باید  منتظر یافته‌های جدید از درون زمین شد!  از طریق این یافته‌ها می‌توان فهمید که خورشید در گذشته بسیار گرم تر  وفعال‌تر از اکنون بود.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید