انتشار این مقاله


داروهای تازه کشف شده می‌توانند مقاومت به آنتی‌بیوتیک را کاهش دهند!

محقیقن دانشگاه اوکلاهاما نوع جدیدی از داروهایی که مقاومت به آنتی بیوتیک را کاهش می‌دهند کشف کرده‌اند. در این تحقیق از ابررایانه‌ها برای شناسایی مولکول‌هایی که می‌توانند اثر آنتی بیوتیک در بیماری‌های باکتریایی را افزایش دهند استفاده کردند. این تیم تحقیقاتی چهار ماده شیمیایی جدید کشف کرده‌اند که می‌توانند پروتئین باکتریایی efflux Pumps، یکی از […]

محقیقن دانشگاه اوکلاهاما نوع جدیدی از داروهایی که مقاومت به آنتی بیوتیک را کاهش می‌دهند کشف کرده‌اند. در این تحقیق از ابررایانه‌ها برای شناسایی مولکول‌هایی که می‌توانند اثر آنتی بیوتیک در بیماری‌های باکتریایی را افزایش دهند استفاده کردند.

این تیم تحقیقاتی چهار ماده شیمیایی جدید کشف کرده‌اند که می‌توانند پروتئین باکتریایی efflux Pumps، یکی از دلایل اصلی مقاومت به آنتی بیوتیک را کشف کنند.

این تیم با کمک ابر رایانه ORNL Titan توانستند اهداف داروها را شبیه سازی کرده و موادی که بر آن‌ها تاثیر دارند را شناسایی کنند. این تیم با کمک این اطلاعات به همراه آزمایش‌های دیگر توانستند مولکول‌هایی که می‌توانند موثر باشند را انتخاب کنند.

16578744517_7ff0b55898_k_1024

این تیم بر روی پروتئین efflux Pump، که با نام AcrA هم شناخته می‌شود، و خود شامل دو پروتئین دیگر به شکل تونل است و به دور باکتری کشده می‌شود تمرکز داشتند. تحلیل این پروتئین مقاومت سلول به آنتی بیوتیک را از بین می‌برد.

تفاوت این تحقیق با تحقیقات قبلی استفاده از ابررایانه بود. تعداد زیادی از مواد شیمیایی مورد بررسی قرار گرفتند تا بهترین آن‌ها برای جلوگیری از تشکیل شدن پروتئین ArcA پیشبینی شود. ابررایانه می‌تواند به سرعت مواد گوناگون را مورد بررسی قرار دهد.

اولین بررسی با استفاده از ۴۲۰۰۰ CPU تنها ۲۰ دقیقه برای رسیدن به نتیجه مطلوب طول کشید. بعد از آنالیز‌های بیشتر لیستی  از موادی تهیه شد که می‌توانند عملکرد پروتئین ArcA را مختل کنند.

سپس این تیم تحقیقاتی این مواد را مورد آزمایش قرار دادند و چهار ماده انتخاب شد. سپس محققین ساختار این مواد را بررسی قرار داد و ویژگی‌های لازم برای اختلال در عملکرد پروتئین ArcA را کشف کردند.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید