انتشار این مقاله


سوءاستفاده‌ های دوران کودکی با شدت بیشتر افسردگی در آینده ارتباط دارد

سوءاستفاده‌ و آزار و اذیت در دوران کودکی موجب تغییرات ساختاری در مغز کودک می‌شود. این امر شدت افسردگی احتمالی در آینده را بسیار بیشتر می‌کند.

مطالعه‌ای بر روی مغز بیش از یک صد نفر نشان می‌دهد سوءاستفاده‌ و آزار و اذیت در دوران کودکی موجب تغییرات ساختاری در مغز کودک می‌شود. این امر شدت افسردگی احتمالی در آینده را بسیار بیشتر می‌کند.  Nils Opel و همکارانش از دانشگاه Münster در آلمان، مغز ۱۱۰ بزرگسالی را که به علت اختلال افسردگی شدید در بیمارستان بستری شده بودند، اسکن کردند. سپس در مورد شدت افسردگی آن‌ها و سابقه‌ی کم‌توجهی از اطرافیان یا سوءاستفاده‌ی عاطفی، جنسی یا فیزیکی در دوران کودکی پرسش نمودند.

آنالیز آماری اطلاعات به دست آمده نشان داد آن‌هایی که سوءاستفاده در دوران کودکی تجربه کرده بودند، کورتکس اینسولار مغزشان کوچک‌تر بود. بخش مذکور ناحیه‌ای در مغز است که در آگاهی عاطفی دخیل می‌باشد.


مقاله‌ی مرتبط: تاثير سواستفاده شديد در كودكى بر ميلين سازى مغز


طی پیگیری دو ساله نیز ۷۵ نفر از این افراد، عود افسردگی را تجربه کردند. تیم تحقیقات متوجه شد احتمال عود مجدد در آنان که سابقه‌ی سوءاستفاده در دوران کودکی و کورتکس اینسولار کوچک‌تر دارند، بیشتر می‌باشد.

این یافته‌ها به یک مکانیسم اشاره دارند: آسیب‌های دوران کودکی به تغییر در ساختارهای مغز می‌انجامند و این امر عود افسردگی و پیامدهای ناگوار دیگری را در پی دارد.

یافته‌ها نشان می‌دهند افرادی که سوءاستفاده در دوران کودکی تجربه کرده‌اند، به درمان‌های تخصصی در این زمینه نیاز دارند. تغییرات مغزی قابل برگشت می‌باشند و این تیم تحقیقاتی در نظر دارد برای تعیین بهترین درمان‌های مؤثر در این زمینه آزمایش‌هایی انجام دهد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید