انتشار این مقاله


افسردگی ؛ علامت آشکار کمبود ویتامین B12

افسردگی و بی‌حالی می‌تواند علامتی مبنی بر کمبود ویتامین B12 باشد.

افسردگی و کمبود ویتامین B12 با هم ارتباط دارند. طبق مطالعات، افسردگی و بی‌حالی می‌تواند علامتی مبنی بر کمبود ویتامین B12 باشد. برطرف ساختن کمبود این ویتامین به کمک مکمل‌ها یا ایجاد تغییرات در رژیم غذایی، کار سختی نیست. بدن از ویتامین B12 برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند. سایر علائم شایع کمبود این ویتامین، احساس ضعف در عضلات و یبوست می‌باشد.

در مطالعه‌ی اخیر، بیش از نصف افرادی که مطالعه بر روی آن‌ها انجام شد، دچار کمبود ویتامین B12 بودند. پروفسور Heather Keller، از نویسندگان این مطالعه، اذعان داشت:

اثرات منفی کمبود ویتامین B12 قابل توجه هستند؛ چنان که موضوعی مهم و قابل بحث در جمعیت کانادا است. جمعیت این کشور رو به سالمندی است و تعداد زیادی از افراد، به مراقبت طولانی مدت احتیاج پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


این مطالعه بر روی ۴۱۲ سالمند حین پذیرش در خانه‌ی سالمندان صورت گرفت. بیش از نصف این افراد، سطح ویتامین B12 پائینی داشتند. ۱۴ درصد نیز به طور مشخص به کمبود این ویتامین مبتلا بودند. Kaylen Pfisterer، نویسنده‌ی اول مطالعه، بیان کرد:

در افرادی که گذر زندگی‌شان در انتهای عمر به خانه‌ی سالمندان می‌افتد، افسردگی و انزوا به وفور دیده می‌شود. از این رو، باید در جهت افزایش کیفیت زندگی و افزایش کیفیت مراقبت‌ها در این مراکز، تماش تلاش خود را بکنیم. غربالگری کمبود ویتامین B12 اولین قدم برای درمان آن در افرادی است که سود حداکثری از این درمان می‌برند.

سطح ویتامین B12 بدن را می‌توان با مکمل‌های موجود یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی سالمون و تخم‌مرغ افزایش داد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید