انتشار این مقاله


علل عفونت بعد از جراحی تعویض زانو

محققان عواملی را که بیماران تعویض زانو را در معرض ریسک بالای ابتلا به عفونت شدید و جراحی مجدد قرار می‌دهد را مشخص کردند.

محققان بریتانیایی عواملی را که بیماران تعویض زانو را در معرض ریسک بالای ابتلا به عفونت شدید و جراحی مجدد قرار می‌دهد را مشخص کردند.

تعویض زانو روش رایجی است که اغلب برای درمان درد و ناتوانی ناشی از استئوآرتریت استفاده می‌شود. عفونت شدید عارضه‌ی نادر اما جدی است که در حدود یک درصد از بیماران تعویض زانو رخ می‌دهد. در برخی موارد، بیماران به جراحی زانو دیگری نیاز پیدا می‌کنند.


مقالۀ مرتبط: عمل تعویض مفصل زانو


در این مطالعه محققان داده‌های بیش از ۶۷۰ هزار بیمار تعویض زانو را در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و جزیره من (Isle of Man) آنالیز کردند که بیش از ۳۶۰۰ نفر از آن‌ها به علت عفونت به جراحی مجدد نیاز پیدا کرده بودند.

عوامل خطر ابتلا به عفونت شدید بعد از تعویض زانو عبارتند از: سن زیر ۶۰ سال، مرد بودن، ابتلا به بیماری مزمن ریوی، دیابت یا بیماری کبدی و داشتن شاخص توده بدنی (BMI) بالا.


مقالۀ مرتبط: آن چه باید در مورد عفونت تعویض مفصل زانو دانست؟


همچنین محققان دریافتند که علت تعویض زانو، نوع روش انجام شده و نوع تعویض زانو ریسک نیاز به جراحی مجدد ناشی از عفونت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بیمارانی که به علت آسیب، آرتریت التهابی یا سابقه عفونت قبلی در زانوی آسیب دیده تحت جراحی تعویض زانو قرار گرفته‌اند، بیشتر مستعد جراحی مجدد به علت عفونت هستند. بیماران با تعویض کامل و جایگزینی زانوی سیمانی نسبت به ایمپلنت غیرسیمانی بیشتر محتمل جراحی اضافی به علت عفونت هستند.

تجربه جراح و مرکز ارتوپدی بر ریسک جراحی مجدد به علت عفونت تاثیری نداشته ویا تاثیر اندکی دارد.

این مطالعه در ژورنال The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید