انتشار این مقاله


در سه ماه‌ی اول بارداری چه رخ می دهد؟

سه ماه‌ی اول بارداری با تغییرات سریع برای شما و فرزندتان همراه است. برای شما (مادر) تغییرات سه ماه‌ی اول شامل برخی تغییرات فیزیکی از قبیل بزرگ شدن سینه‌ها، خستگی و حالت تهوع خواهد بود. حالت روحی و احساسات شما می‌تواند تغییراتی در محدو‌ده‌ی هیجان تا اضطراب و نگرانی، داشته‌باشد. برای فرزند شما سه ماه‌ی […]

سه ماه‌ی اول بارداری با تغییرات سریع برای شما و فرزندتان همراه است. برای شما (مادر) تغییرات سه ماه‌ی اول شامل برخی تغییرات فیزیکی از قبیل بزرگ شدن سینه‌ها، خستگی و حالت تهوع خواهد بود. حالت روحی و احساسات شما می‌تواند تغییراتی در محدو‌ده‌ی هیجان تا اضطراب و نگرانی، داشته‌باشد.
برای فرزند شما سه ماه‌ی اول با رشد سریع و تکامل همراه است. مغز، ستون مهره‌ ها و دیگر اعضاء فرزند شما شروع به تشکیل شدن می‌کنند و نیز در سه ماه‌ی اول قلب او شروع به تپیدن می‌کند. همچنین انگشتان دست و پای کودک شما شروع به شکل‌گیری می‌کند.

اگر شما در سه ‌ماه‌ی اول بارداری خود به سر می‌برید، یک وقت ملاقات با پزشک خود تنظیم کنید تا مراقبت‌های قبل از تولد را برایتان انجام دهد. طی این کار شما خواهید فهمید که در سه ماه‌ی اول بارداری و پس از آن چه اتفاقاتی برای شما و کودک شما رخ خواهد داد و شما باید منتظر چه‌چیزی باشید. مطالبی که فراخواهید گرفت به شما کمک خواهد کرد تا از خودتان و کودک خود بهتر مراقبت کنید.

محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید