انتشار این مقاله


بارداری و عدم تحمل لاکتوز

“من حامله و دچار عدم تحمل لاکتوز هستم ، چگونه می‌توانم مطمئن شوم که در طول بارداری‌ام کلسیم کافی دریافت کنم؟”

“من حامله  و دچار عدم تحمل لاکتوز هستم ، چگونه می‌توانم مطمئن شوم که در طول بارداری‌ام کلسیم کافی دریافت کنم؟”


مقاله مرتبط: عدم تحمل لاکتوز


در بسیاری از زنان، توانایی هضم لاکتوز در دوران بارداری، بویژه بعد از  بارداری، بهبود می‌یابد. در نتیجه، حتی اگر شما به طور معمول دچار عدم تحمل لاکتوز هستید،  ممکن است به راحتی و بدون دردسر قادر به نوشیدن شیر و خوردن سایر محصولات لبنی دیگر باشید.

کلسیم به ایجاد استخوان‌ها و دندان‌های کودک شما کمک می‌کند. موسسه پزشکی در طول بارداری برای هر روز  1000  میلی گرم کلسیم توصیه می‌کند. نوجوانان باردار نیاز به ۱۳۰۰ میلی گرم در روز دارند.


مقاله مرتبط: آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذایی؟


اگر در دوران بارداری احساس عدم تحمل لاکتوز دارید یا علاقه‌ای به شیر یا سایر محصولات لبنی ندارید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • خوراکی‌های سرشار از کلسیم مانند بادام ، بروکلی ، سویای نارس ، نخود ، لوبیا چیتی ، توفو، اسفناج و غذاهای غنی شده با کلسیم را انتخاب کنید. اگر شير بادام می‌خوريد، نوعی از آن را بخورید که کلسيم به آن اضافه شده است.
  • مکمل کلسیم استفاده کنید.
  • بسیاری از افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند معمولا می‌توانند بخش‌های کوچکی از شیر، مانند نیم فنجان، بنوشند و علائم حداقلی داشته  و یا بدون علائم باشند.
  • از محصولاتی مثل شیر پنیر یا ماستی که لاکتوز ندارند و یا لاکتوز کاهش یافته دارند استفاده کنید.
  • ماست و محصولات تخمیر شده، مانند پنیر، اغلب بهتر از شیر معمولی تحمل می‌شوند. لاکتوز موجود در ماست پیش از این توسط برخی از باکتری‌های فعال در ماست هضم شده است.
  • ویتامین D به ویژه در نیمه دوم جاملگی به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم جذب کند. ویتامین D به طور معمول در ویتامین‌های دوران بارداری شما همراه با کلسیم وجود دارد.

اگر در مورد میزان کلسیم مصرفی خود نگران هستید، با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید