انتشار این مقاله


آیا قرص های لاغری موثر است؟

یکی از دغدغه هایی که ذهن افراد را درگیر کرده، راه های کاهش وزن است.لاغری یا کاهش وزن به طریق مختلفی صورت میگیرد، مساله اصلی این است که بهترین یا سریع ترین راه کدام است؟ گاه پیش می آید که افراد ، راه های مختلف و یا شاید پرهزینه را امتحان می کنند و لزوما به نتیجه دلخواه نمی رسند. بیایید با هم به برخی از این روش ها با جزییات بیشتری نگاه کنیم.

روش های لاغری

معمولا  یکی از روش های لاغری که در کتاب ها و برنامه های رژیم درمانی  مطرح می شود ، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است. برخی برای رسیدن به لاغری استفاده از قرص های لاغری  را موثرمی دانند. برخی نیز مطرح می کنند که که چربی کمتر ما را به هدف می رساند.گروهی ادعا می کنند که بهتر است مصرف کربوهیدرات ها کنترل شود. واقعیت این است که روش لاغرییکسانی  برای همه افراد وجود ندارد. روشی که برای یک فرد موفقیت آمیز است ممکن است در مورد فرد دیگر جواب ندهد . بدن ما به غذاهای مختلف به شیوه های گوناگون پاسخ می دهد.یعنی با توجه به ژنتیک و سایر فاکتورهای سلامت واکنش بدن متفاوت است.

معمولا روش های زیادی برای لاغری مطرح است . در اینجا به ذکر چند مورد که به صورت طبیعی مسیر رسیدن به لاغری را هموار میکند مطرح میشود.

  • اضافه کردن پروتيين به رژیم غذایی خود
  • اجتناب از غذاهای فرآوری شده
  • محدود کردن مصرف شکروقند
  • استفاده از بشقاب های کوچک تر
  • آهسته خوردن
  • نوشیدن آب
  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات
  • داشتن خواب کافی
  • نوشیدن چای سبز

محصولات لاغری

محصولات لاغریتنوع زیادی دارد که میتوان به دمنوش های لاغری، چای لاغری، کمربند لاغری، کرم لاغری ، قرص های لاغری و سایر روش ها اشاره کرد.در مورد هریک از این روش ها قطعا مزایا و معایبی مطرح است، که از حوزه این بحث خارج است.باید به این نکته اشاره شود که مثلا در مورد دمنوش ها این اثرات به چشم میخورد:از بین بردن چربی های شکم،کاهش اشتهای کاذب،تثبیت کننده وزن،پاک سازی کبد،درمان یبوست و درد معده،کاهش وزن یا افزایش سوخت و ساز، افزایش متابولیسم بدن، جلوگیری از ذخیره سازی چربی ها،بهبود گردش خون در بدن .یا در مورد کرم های لاغریذکر می شود که با افزایش سرعت سوختن چربی ها و جلوگیری از ذخیره سازی چربی ها موجب کوچک شدن سلول های چربی می شوند.

قرص های لاغری

یکی از روش های رایج و سریع برای کاهش وزن ، استفاده از قرص های لاغری است.معمولا پزشک تعیین میکند که شرایط شما برای دریافت دارو یا همان قرص های لاغریمناسب است یا خیر.از جمله شرایط مناسب برای مصرف قرص های لاغریمیتوان به این موارد اشاره کرد:

  • نماد توده بدن یا BMIفرد ۳۰یا بالاتر باشد.
  • BMI  فرد ۲۷یا بالاترباشد و اضافه وزنش مربوط به مشکلات سلامتی باشد.
  • فرد پس از ۶ ماه رژیم غذایی، ورزش و رفتاردرمانی هفته ای نیم کیلو کم نکند.

از قرص های معروف غیر ایرانی میتوان به قرص گارسینیاکامبوجیا اشاره کرد که بعد از معرفی دکتر “از” در برنامه تلویزیونی شهرت جهانی پیدا کرد.مظالعات حیوانی در مورد این قرص نشان میدهد که از تولید آنزیم چربی در بدن جلوگیری می کند و سطح سروتونین را افزایش می دهد.از طرفی گرایش به غذا در فرد کم میشود.

هیدروکسی کات هم یک داروی دیگر است که بیشتر از یک دهه از شهرت آن می گذرد.باید ذکر شود که در صورت حساسیت به کافیین ممکن است برای شما دارای اثرات جانبی باشد.در غیر این صورت ۵/۹ کیلو کاهش وزن را در یک دوره ۳ ماهه گزارش داده اند.در ادامه به تفصیل در مورد قرص های معروف ایرانی پرداخته می شود.

قرص لاغری فلوردو

قرص فلوردو، یک قرص لاغری ایرانی است. این قرص داروی گیاهی لاغری قوی است.ترکیبات این قرص شامل : سیاه توسه، نعنا فلفلی، ختمی، چای سبز و انجدان رومی است.مکانیسم اثر این قرص به این صورت است که اعمال ماهیچه ای موجود در معده را افزایش داده و باعث کنترل جذب کالری و کاهش جذب قند می شود.مهم ترین عملکرد آن تنظیم چهار خلط اربعه (صفرا،سودا ،ب لغم و دم ) است که مانع تولید رسوب و چاقی مفرط در بدن می شود. در طولانی مدت عوارضی ایجاد نمی کند.

موارد مصرف قرص فلوردو شامل:کاهش جذب قند، کاهش وزن،کاهش کلسترول و تری گلیسرید، از بین برنده چربی های زاید بدن به ویژه شکم و پهلو، درمان ناراحتی های گوارشی از جمله نفخ، ترش کردن ، التهاب گوارشی و کبد چرب ،رفع اشتهای کاذب ،تقویت معده و رفلکس های معده است.در مورد تداخل دارویی باید ذکر شود که فاصله زمانی  2 ساعت بین این دارو و داروهای شیمیایی وجود داشته باشد. از عوارض این دارو می توان به احتمال ناراحتی های خفیف شکمی مثل قولنج یا کرامپ اشاره کرد. مصرف بیش از میزان تجویزی میتواند سبب اسهال شود.

نحوه و مقدار مصرف این قرص به این صورت است: روزانه یک قرص قبل از شام یا نهار میل شود. افرادی با سابقه کم خونی بعد از غذا، مصرف کنند. 

کپسول لاغری بولیپکس

کپسول بولیپکس هم داروی گیاهی است. ترکیبات آن شامل : زنیان، سداب، زیره سیاه، مرزنگوش است. خواص کپسول به این شرح است: کاهش دهنده وزن و توده چربی، کاهنده تری گلیسرید و کلسترول،کاهش دهنده هورمون محرک اشتها(گرلین) وچربی سوز.

در مورد منع مصرف آن باید ذکر شود که در دوران بارداری، بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و کبدی و هماکروتوز از مصرف این دارو اجتناب نمایند. نحوه مصرف آن نیز به این صورت است که نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی میل شود.

قرص لاغری ۱۲ گیاه قرص لاغری ۱۲ گیاه، از گیاهان روییده شده در غرب ایران تهیه شده  و کاملا طبیعی است. مطرح می شود که ۵ تا ۸ کیلو کاهش وزن را با مصرف این دارو در ۴۵ روز تجربه خواهید کرد. از اثرات آن میتوان به این موارد اشاره کرد: موثر روی چربی شکم، پهلو و باسن.بدون هیچ گونه عارضه جانبی ، فاقد هرگونه مواد شیمیایی و تراریخته ،کاهنده اشتهای کاذب ،موجب افزایش دفع مواد زاید از بدن می شودوتاثیری روی صورت از نظر لاغری ندارد. در افرادی که مشکل تیرويید دارند، نیزموثر است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید