انتشار این مقاله


نکاتی که در خصوص تابلو بیمارستان و تابلو پزشکان باید بدانیم

طراحی تابلو بیمارستان و تابلو مطب پزشکان به دلیل مواجه بودن با قشر خاصی از جامعه باید بسیار تخصصی انجام شود.

طراحی تابلو بیمارستان و تابلو مطب پزشکان به دلیل مواجه بودن با قشر خاصی از جامعه باید بسیار تخصصی انجام شود. طراحی حرفه‌ای تابلو بیمارستان و همچنین تابلو مطب پزشکان می‌تواند در بیمار و مراجعه‌کننده ایجاد حس آرامش داشته باشد. اگر این تابلوها که در وهله اول مراجعه‌کننده با آن روبرو می‌شود، دارای طراحی روان‌شناسانه نباشد، در بیمار ایجاد استرس می‌کند. تابلو سازی در مراکز درمانی نیاز به تخصص و تجربه مضاعف دارد.

تابلو مطب

تابلو بهزاد که یکی از برترین‌ها در تابلو سازی است، اکنون با چهل سال سابقه کار در این زمینه، دفاتر ارائه خدمات متعددی در سراسر ایران احداث نموده و به‌طور تخصصی طراحی و ساخت تابلو بیمارستان و تابلو مطب پزشکان را انجام می‌دهد. تابلوسازی بهزاد با احداث کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شیراز و خرید دستگاه‌های پیشرفته تابلوسازی، حرفه تابلوسازی را به صنعت تبدیل نمود. این تابلوسازی پا را فراتر از مرزهای ایران گذاشته و در کشورهای همسایه نیز خودی نشان داده است.

حرفه‌ای بودن تابلو بهزاد و دید روان‌شناسانه در مورد تابلوهای بیمارستانی و پزشکی، این تابلوسازی را به برترین تابلوسازان درمانی در ایران تبدیل نموده است.

در این مطلب که با همکاری تابلوسازی بهزاد تهیه و تنظیم‌شده است، قصد داریم در مورد تابلوهای مراکز درمانی ازجمله تابلو بیمارستان و تابلو مطب پزشکان توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم.

تابلو بیمارستان:

همان‌طور که می‌دانید اولین چیزی که در مراجعه بیمار به بیمارستان به چشم می‌خورد، تابلو بیمارستان است. این تابلو باید به‌گونه‌ای طراحی رنگ و شکل و حتی فونت داشته باشد که بیمار با دیدن آن حس آرامش را تجربه کند. دید اولیه بیمار نسبت به بیمارستان، به‌وسیله این تابلو می‌تواند مثبت شود.

بیمار می‌تواند به‌وسیله تابلو بیمارستان، احساس اعتماد و اطمینان خاطر نسبت به بیمارستان را در خود احساس کند و این حس اعتماد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چیزی است که یک تابلوی حرفه‌ای به بیمار هدیه می‌کند.

به کار بردن رنگ‌هایی مانند آبی، سفید، بنفش ملایم، سبز و زرد ملایم می‌تواند در بیمار این حس را به وجود بیاورد. البته در بیشتر بیمارستان‌های دولتی رنگ و نوع فونت باید به صورت استاندارد در نظر گرفته شود ولی یک تابلوساز ماهر به‌راحتی می‌تواند از همین تابلوی استاندارد، نمایی زیبا بسازد.

تابلو راهنمای بیمارستان:

ساین یا تابلو راهنما، همان‌طور که از نامش پیداست برای راهنمایی مراجعه‌کنندگان در مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. تابلوهای راهنمای بیمارستان‌ها دراین‌بین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، انتظار دارند که تابلو بیمارستان به‌عنوان یک راهنما، بتواند به‌راحتی منظور و مفهوم را برساند نه این‌که یک معمای پیچیده برایشان طرح کند که مدتی زمان ببرد تا متوجه شوند منظور تابلو راهنما چه بوده است. غیر از توجه به شرایط بیماران، شرایط استاندارد در ساخت و متریال تابلوها باید رعایت شود تا بیمارستان بعد از مدتی مجبور به سفارش مجدد تابلو نباشد. در زیر بعضی استانداردهای تابلو راهنما را در تابلو بیمارستان
بیان می‌کنیم.

تابلو راهنما بیمارستان باید کاملاً خوانا و با علائم واضح بیان شده باشد- طوری نوشته یا ترسیم شود که بیمار با زاویه ۱۲۰ درجه بتواند آن را ببیند و درک کند- رفلکس نور یکی از بدترین حالت‌های تابلوهای براق چوبی و فلزی است که نباید وجود داشته باشد- بیمارستان به دلیل آلودگی، باید دائم به‌وسیله مواد ضدعفونی نظافت شود، بنابراین تابلو راهنما باید ضد خوردگی باشد تا از کیفیت طرح و رنگ و جنس آن کاسته نشود- از مهم‌ترین موارد که باید در تابلوهای راهنما در نظر گرفته شود، دید در شب است. باید طوری از رنگ‌ها استفاده شود که تابلوهای ضروری مانند خروج اضطراری و پله فرار به‌راحتی قابل‌دیدن از فاصله دور باشد.

تابلو مطب پزشکان:

تابلو مطب پزشکان نیز اولین جایی است که بیمار و همراهش با آن مواجه می‌شوند؛ بنابراین به دو دلیل مهم باید بسیار حرفه‌ای طراحی شود.

اول به جهت این‌که بیمار با مشاهده تابلو مطب پزشک، دچار استرس نشود و بتواند به‌وسیله طراحی زیبا و روان‌شناسانه به پزشک خود اطمینان کند. اعتماد رتبه یک در مراجعه بیمار به پزشک را دارد.

دوم به جهت این‌که تابلوی زیبا و حرفه‌ای می‌تواند تبلیغی برای پزشک باشد. در حقیقت بُعد بیزینسی یا بازاریابی تابلو هم در نظر گرفته شود. وقتی مراجعه‌کننده اهمیتی که به طراحی تابلو داده‌شده مشاهده نماید، مطمئناً جذب مطب پزشک می‌شود.

سخن آخر اینکه سعی کنید کیفیت را فدای کمیت نکنید. به آسایش بیماران اهمیت بدهید تا بتوانید نهایت موفقیت در کار را درک کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید