انتشار این مقاله


خطرات کمبود ویتامین D چیست؟

کمبود ویتامین D – هنگامی که سطح ویتامین D در بدن شما بسیار پایین باشد – می‌تواند باعث نازک شدن ، شکننده شدن و بد شکل شدن استخوان‌های شما شود.

کمبود ویتامین D – هنگامی که سطح ویتامین D در بدن شما بسیار پایین باشد – می‌تواند باعث نازک شدن ، شکننده شدن و بد شکل شدن استخوان‌های شما شود.

به نظر می‌رسد ویتامین D  همچنین در تولید انسولین و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد – و اینکه این موضوع به پیشگیری از بیماری مزمن و سرطان مربوط می‌شود – اما هنوز هم مورد بررسی قرار دارد.


مقاله مرتبط: علائم کمبود ویتامینD


 

اگرچه میزان ویتامین D بزرگسالان که از رژیم‌های غذایی خود دریافت می‌کنند ، اغلب از آنچه توصیه می‌شود کم‌تر است ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند این تفاوت را برطرف کند. برای اکثر بزرگسالان ، کمبود ویتامین D نگرانی بزرگی نیست. با این حال ، برخی از گروه‌ها – به ویژه افرادی که چاق هستند ، پوست تیره‌ای دارند و سنین بالای ۶۵ سال دارند – ممکن است به دلیل رژیم‌های غذایی ، کم قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا عوامل دیگر ، سطح ویتامین D کمتری داشته باشند.


مقاله مرتبط: احساس افسردگی یکی از علائم کمبود ویتامین D است


 

میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای بزرگسالان ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز است. برای افراد مسن تر از ۷۰ سال در روز به ۸۰۰ IU می‌رسد. برای رسیدن به این سطح ، غذاهای سرشار از ویتامین D را انتخاب کنید. به عنوان مثال ماهی چاق مانند سالمون، قزل آلا، تُن و هالیبوت که میزان ویتامین D بیشتری دارند، انتخاب کنید. و یا از غذاهای غنی شده مانند شیر و ماست استفاده کنید.

در این کار زیاده روی نکنید. دیده نشده است که مقادیر بسیار زیاد ویتامین D فواید بیشتری داشته باشد. در حقیقت ویتامین D بیش از حد نیز با سایر مشکلات سلامتی مرتبط است.

اگر نگران دریافت ویتامین D کافی هستید ، درمورد رژیم خود با پزشک خود صحبت کنید و در مورد اینکه آیا مکمل ویتامین می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر، با او مشورت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *