انتشار این مقاله


خطرات کمبود ویتامین D چیست؟

کمبود ویتامین D – هنگامی که سطح ویتامین D در بدن شما بسیار پایین باشد – می‌تواند باعث نازک شدن ، شکننده شدن و بد شکل شدن استخوان‌های شما شود.

کمبود ویتامین D – هنگامی که سطح ویتامین D در بدن شما بسیار پایین باشد – می‌تواند باعث نازک شدن ، شکننده شدن و بد شکل شدن استخوان‌های شما شود.

به نظر می‌رسد ویتامین D  همچنین در تولید انسولین و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد – و اینکه این موضوع به پیشگیری از بیماری مزمن و سرطان مربوط می‌شود – اما هنوز هم مورد بررسی قرار دارد.


مقاله مرتبط: علائم کمبود ویتامینD


 

اگرچه میزان ویتامین D بزرگسالان که از رژیم‌های غذایی خود دریافت می‌کنند ، اغلب از آنچه توصیه می‌شود کم‌تر است ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند این تفاوت را برطرف کند. برای اکثر بزرگسالان ، کمبود ویتامین D نگرانی بزرگی نیست. با این حال ، برخی از گروه‌ها – به ویژه افرادی که چاق هستند ، پوست تیره‌ای دارند و سنین بالای ۶۵ سال دارند – ممکن است به دلیل رژیم‌های غذایی ، کم قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا عوامل دیگر ، سطح ویتامین D کمتری داشته باشند.


مقاله مرتبط: احساس افسردگی یکی از علائم کمبود ویتامین D است


 

میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای بزرگسالان ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز است. برای افراد مسن تر از ۷۰ سال در روز به ۸۰۰ IU می‌رسد. برای رسیدن به این سطح ، غذاهای سرشار از ویتامین D را انتخاب کنید. به عنوان مثال ماهی چاق مانند سالمون، قزل آلا، تُن و هالیبوت که میزان ویتامین D بیشتری دارند، انتخاب کنید. و یا از غذاهای غنی شده مانند شیر و ماست استفاده کنید.

در این کار زیاده روی نکنید. دیده نشده است که مقادیر بسیار زیاد ویتامین D فواید بیشتری داشته باشد. در حقیقت ویتامین D بیش از حد نیز با سایر مشکلات سلامتی مرتبط است.

اگر نگران دریافت ویتامین D کافی هستید ، درمورد رژیم خود با پزشک خود صحبت کنید و در مورد اینکه آیا مکمل ویتامین می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر، با او مشورت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید