انتشار این مقاله


پزشکانی که هومئوپاتی تجویز می‌کنند، سایر دستورالعمل‌های پزشکی را نادیده می‌گیرند

پزشکانی که هومئوپاتی تجویز می‌کنند، طیف وسیعی از دستورالعمل‌های عملی را به استهزا می‌گیرند.

پزشکانی که هومئوپاتی (همسان‌درمانی) تجویز می‌کنند، طیف وسیعی از دستورالعمل‌های عملی را به استهزا می‌گیرند. طبق مطالعه داده‌های تجویزی، در خدمات مراقبت‌های اولیه‌ای که داروهای جایگزین به بیماران خود ارائه می‌دهند، به احتمال زیاد این بیماران عادت‌های بدتری مانند مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها را تجربه می‌کنند.

خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS)، با توجه به سخنان چندین تن مبنی بر این که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد داروهای جایگزین خوب کار می‌کنند، چندین سال است که استفاده از این داروها را کاهش داده است. سال گذشته NHS انگلستان توصیه کرد که پزشکان داروهای هومئوپاتی یا گیاهی دیگری را تجویز نکنند، گرچه بعضی پزشکان عمومی همچنان این کار را انجام می‌دهند.


مقاله مرتبط : ترکیب قدرتمند ضد HIV در یک گیاه دارویی آسیایی کشف شد


انجمن هومئوپاتی بریتانیا، با یک برسی قضایی که برای اول ماه می تنظیم شده است، NHS انگلستان را به دادگاه می‌برد تا سعی کند تصمیم آن را لغو کند. مدافعان هومئوپاتی اغلب ادعا می‌کنند که از آن جا که این داروها نسبتاً ارزان هستند، از مصرف داروهای گرانقیمت‌تر اجتناب می‌کنند.

آخرین مطالعه بر تمام ۷۶۱۸ شیوه‌ مراقبت‌های اولیه در انگلستان نگاهی انداخته است، البته با توجه به اطلاعات موجود در وب‌سایت Open prisking، که در زمینه استفاده داروها در NHS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این مطالعه توسط بن گلدکیر و همکارانش از دانشگاه آکسفورد انجام شد.


مقاله مرتبط: درمان پوكی استخوان بوسيله داروی گیاهی چینی


تیم گلدکیر متوجه شد که ۶۴۴ شیوه، یک یا چند نسخه هومئوپاتی را در ۶ ماهه آخر ۲۰۱۷ صادر کرده است، این موضوع نمرات ترکیبی کمی بدتر را با توجه به قضاوت آن‌ها در مورد ۷۰ استاندارد شیوه‌های خوب تجویز ارائه می‌دهد. گلدکیر می‌گوید که این یافته‌ها ممکن است منعکس کننده عدم احترام به عمل مبتنی بر شواهد باشد.

همچنین استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها، و استفاده از دوزهای ناکارآمد داروهای کاهش دهنده کلسترول و استفاده از برندهای گران داروها به جای برندهای ارزان در دسترس، محک‌های دیگری از این موضوع هستند. اما پزشکان عمومی طرفدار هومئوپاتی همان نمره‌ای را گرفتند که سایر پزشکان در اندازه‌گیری کیفیت موارد غیر مرتبط با تجویز مثل درصد بیمارانی که این شیوه را به دوستان خود پیشنهاد می‌کنند. پیتر فیشر، رئیس دانشکده همئوپاتی، می‌گوید:

سایر مطالعات نشان داده است که پزشکان عمومی که از این داروها استفاده می‌کنند، آنتی‌بیوتیک‌های کمتری تجویز می‌کنند. ما نمی‌دانیم که آیا این اقدامات با اتفاقاتی که برای بیماران می‌افتاد مرتبط هستند یا نه- چه بهبود آن‌ها و چه عوارض جانبی که تجربه می‌کنند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید