انتشار این مقاله


می‌خواهید سبزیجات مفیدتری داشته باشید؟ آن‌ها را با روغن‌های سالم مخلوط کنید

برای بیشتر مردم، روغن در جذب مواد مغذی مفید خواهد بود.

با توجه با مطالعات جدید ایالت Iowa، مخلوط کردن سبزیجات برگ‌دار با چربی‌ها یا روغن‌های سالم، می‌تواند کمک کند که بدن شما مواد غذایی حیاتی مثل ویتامین D را جذب کند.

با توجه به مطالعه‌ای جدید، خوشبختانه راهی وجود دارد که چاشنی خوشمزه‌ای داشته باشید و سالاد را با آن سرو کنید: مقداری از روغن‌های سالم به سالادتان اضافه کنید.

تحقیقی که در دانشگاه ایالت Iowa انجام گرفت و در American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، دریافت، زمانی که ۱۲ خانم جوان مقادیر مختلفی از روغن سویا را با محتویات سالادشان می‌خورند، بدن‌شان می‌تواند به راحتی هشت ماده‌ی مغذی شامل کاروتن آلفا و بتا، لوتئین، لیکوپن و ویتامین A را جذب کند.

حدود ۳۲ گرم (یا حدود ۲ قاشق غذاخوری) روغن، برای حداکثر جذب مواد مغذی کافی است، بنابراین نیاز نیست که به طور مثال شما سبزیجات‌تان را در روغن زیتون فرو ببرید. چرب کردن با همان مقدار یا حتی کمتر، کاملاً مطلوب است.

یک توضیح احتمالی؟! برخی ویتامین‌ها به ویژه K ،E ،D ،A محلول در چربی هستند، به این معنی که ترجیح می‌دهند به چربی متصل شوند تا به آب.

دکتر Wendy White، دانشیار علوم غذایی و تغذیه‌ی انسان در دانشگاه، می‌گوید:

بهترین جمله برای توضیح، این است که اضافه کردن دو برابر چاشنی سالاد منجر به جذب دوبرابر مواد مغذی می‌شود.

اگرچه با تحقیقاتی معلوم شده که عملکرد و اثرات متنوع آن بستگی به هر فرد دارد. برای بیشتر مردم، روغن در جذب مواد مغذی مفید خواهد بود. ترند میانگین، که از نظر آماری قابل توجه است، برای افزایش جذب است.

هانیه مظفری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید