انتشار این مقاله


۴ غذا که به طور طبیعی دندان‌ها را سفید می‌کنند

به دنبال این هستید که آن مروارید‌های سفید کمی روشن‌تر شوند؟ ما می‌توانیم به شما کنار گذاشتن قهوه‌ی سیاه، شراب قرمز و غذاهای قندی را پیشنهاد کنیم اما اجتناب از مواد غذایی که باعث لکه می‌شوند تنها نیمی از نبرد است. همراه با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه دو بار در […]

به دنبال این هستید که آن مروارید‌های سفید کمی روشن‌تر شوند؟

ما می‌توانیم به شما کنار گذاشتن قهوه‌ی سیاه، شراب قرمز و غذاهای قندی را پیشنهاد کنیم اما اجتناب از مواد غذایی که باعث لکه می‌شوند تنها نیمی از نبرد است. همراه با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه دو بار در روز، انتخاب غذاهایی که در حقیقت سفیدی دندان‌ها و بهداشت دهان را ترویج می کنند باید بخشی از برنامه‌ روزانه شما باشد.

از آنجایی که هیچ توافقی رسمی در مورد اینکه چه اندازه از مواد غذایی زیر برای خوردن جهت رسیدن به نتیجه نیاز دارید، وجود ندارد، ارزش اضافه کردن دایمی آن‌ها به لیست موادغذایی مشخص می‌شود.

کلم بروکلی

به گفته محققان دانشکده دندانپزشکی Bauru در برزیل، با وجود عدم محبوبیت این نوع کلم در کودکان زیر ۱۰ سال، این گیاه دارای مزایای جدی برای دندان های شما می‌باشد.

مطالعه آنها که در یک مجله اروپایی دندانپزشکی منتشر شده ، نشان داد که آهن موجود در بروکلی ممکن است یک پوشش مقاوم در برابر اسید را بر روی سطح شفاف خود ایجاد کند. این پوشش باعث کاهش تماس بین مواد غذایی اسیدی و نوشیدنی ها مانند سودا و مینای دندان‌ها می شود. کلم بروکلی خام می‌تواند یک اثر صیقل دهندگی نیز داشته باشد.

پنیر

یک مطالعه‌ی منتشر شده در مجله General Dentistry نشان داد که مصرف پنیر، به ویژه چدار، باعث افزایش تولید بزاق و ایجاد مانع محافظتی در مینای دندان می‌شود.

محققان آکادمی General Dentistry بر این باورند که تغییرات سطح pHدر اینجا موثر است. سطوح pH پایین تر افراد را در معرض خطر فرسایش و کرم خوردگی دندان قرار می دهد، در حالی که سطوح بالاتر pH نشان دهنده دندان سالم است.پس از جویدن مقداری از چدار، شرکت‌کنندگان در آزمایش افزایش سطح pH را نشان دادند. شیر و ماست بدون قند تغییرات سطح pH رانشان نمی‌دهند.

کشمش

کشمش های چرب و شیرین به نظر می‌رسد که برای دندانهای شما بد باشد، درست است؟ اشتباه است. انگور خشک شده در واقع می تواند سلامت دهان شما را بهبود بخشد.

یک تحقیق از دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، که در نشست سالانه انجمن میکروب شناسی آمریکا ارائه شده است، نشان داد که اسید اولونولیک – یک ترکیب موجود در کشمش بدون دانه – ممکن است از رشد دو نوع باکتری دهانی جلوگیری کند:

Streptococcus mutans ، که باعث پوسیدگی و Porfyromonas gingivalis ، که باعث بیماری های پریودنتال می شود. اسید اولولیک علاوه بر مؤثر بودن در مبارزه با پوسیدگی، دندان ها را از ایجاد پلاک محافظت می کند.

آناناس

این میوه‌ی شیرین آبدار استوایی، با اثر همان آنزیمی که باعث می‌شود زبانتان را مثل کاغذ سنباده حس کنید، می‌تواند باعث سفیدتر شدن دندانهایتان نیز بشود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله‌یبین المللی بهداشت دهان و دندان نشان داد که آنزیم برملائین که از میوه، ساقه و برگ‌های آناناس حاصل می شود، ممکن است لکه های روی سطح دندان‌ها را بدون عوارض مضر و ساینده ای به مینا، از بین ببرد.

در واقع، سفید کننده‌های دندان حاوی پروتئین های طبیعی (مانند برملائین و پاپائین) نتیجه بهتری نسبت به فرمول های خمیر دندان ساینده ای دارند که حاوی مواد سفید کننده مانند پرلیت یا کربنات کلسیم هستند.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید