انتشار این مقاله


کمبود ویتامین D: آیا می تواند فشار خون بالا ایجاد کند؟

کمبود ویتامین D ممکن است با بیماری‌های قلبی و افزایش خطر فشار خون بالا (هایپرتنشن) مرتبط باشد.

مدتهاست که مشخص شده است که کمبود ویتامین D باعث ضعف استخوان‌ها می‌شود. اما وقتی صحبت از سلامت قلب می‌شود ، نقش ویتامین D ممکن است تاثیر کمتری داشته باشد.

کمبود ویتامین D ممکن است با بیماری‌های قلبی و افزایش خطر فشار خون بالا (هایپرتنشن) مرتبط باشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. خیلی زود است تا بگوییم که آیا کمبود ویتامین D باعث فشار خون بالا می‌شود یا اینکه مکمل‌های ویتامین D ممکن است در درمان فشار خون بالا نقش داشته باشد.


مقاله مرتبط: خطرات کمبود ویتامین D چیست؟


 

با این حال ، ویتامین D یک ماده مغذی مهم برای سلامتی مطلوب است. آکادمی‌های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز را برای بزرگسالان ۱۹ تا ۷۰ ساله توصیه می‌کنند. برای بزرگسالان ۷۱ ساله و بالاتر ، این توصیه به ۸۰۰ IU در روز افزایش می‌یابد.

برخی پزشکان سوال می‌کنند که آیا این میزان کافی است یا خیر و فکر می‌کنند دریافت بیشتر ویتامین D به نفع بسیاری از افراد خواهد بود. اما آکادمی‌های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی توصیه می‌کنند که بزرگسالان از مصرف بیش از ۴۰۰۰ واحد بهره برداری روزانه خودداری کنند.

اگر نگران کمبود ویتامین D یا مصرف بیش از حد آن هستید ، با پزشک خود تماس بگیرید. او ممکن است آزمایش خون را برای بررسی میزان ویتامین D در خون شما توصیه کند.

غربالگری برای کمبود ویتامین D در آمریکایی‌های آفریقایی تبار و سایر افراد دارای پوست تیره بسیار مهم است. پوست تیره‌تر میزان ملانین بالاتری دارد.( رنگدانه‌ای که به پوست رنگ می‌دهد.) هرچه ملانین بیشتری داشته باشید ، ایجاد ویتامین D از نور خورشید برای پوست شما سخت‌تر است.


مقاله مرتبط: آیا کمبود استروژن و ویتامین D زمینه ساز سندروم متابولیک پس از یائسگی است؟


 

سایر افرادی که از غربالگری برای کمبود ویتامین D بهره‌مند می‌شوند عبارتند از:

  • افرادی که زمان زیادی را در آفتاب نمی‌گذرانند
  • بالغین مسن
  • افرادی که شرایط سلامتی خاصی دارند و این شرایط جذب ویتامین D را دشوار می‌کند
فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید