انتشار این مقاله


به احتمال زیاد افراد مواد مخدر را برای اولین بار درطول تابستان امتحان می‌نمایند

مطالعه جدید نشان میدهد که به احتمال زیاد نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی اقدام به مصرف مواد افیونی غیر مجاز یا مواد افیونی تفننی برای اولین بار درطول تابستان می‌نمایند.

مطالعه جدید نشان میدهد که به احتمال زیاد نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی اقدام به مصرف مواد افیونی غیر مجاز یا مواد افیونی تفننی برای اولین بار درطول تابستان می‌نمایند.

مطالعه که توسط محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک هدایت می شد به این نتیجه رسید که بیش از یک سوم (۳۴ درصد) افرادی که  LSD مصرف می کنند، اولین مصرف  خود را در تابستان شروع نمودند. همچنین کاشف بعمل آمد که ۳۰ درصد مصرف کنندگان ماریجوانا، ۳۰ درصد مصرف کنندگان اکستازی( که همچنین تحت ‌عنوان MDMA یا Molly شناخته می شود)، و ۲۸ درصد مصرف کنندگان کوکائین اولین مصرف را در ماه‌های تابستان تجربه کردند.

محقق ارشد پژوهش و استادیار دانشکده بهداشت وسلامت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، Joseph J. Palamar در این مورد می گوید:” کسانی که برای اولین بار مواد مخدر مصرف می کنند ممکن است با تاثیرات سوء مواد مخدرمختلف آشنا نباشند، بنابراین مهم است که اول بفهمیم چه زمانی احتمال بیشتری وجود دارد که این رفتارها شروع می شوند.”

طبق نظریات سازمان خدمات سلامت روانی و سوء مصرف مواد ایالات متحده آمریکا درسال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیون نفر در ایلات متحد ماده LSD، ماریجوانا، کوکائین، یا اکستازی را برای اولین بارامتحان نموده‌اند.

مطالعه داده‌های جمع آوری شده بررسی ملی سوء مصرف مواد و سلامتی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ را که شامل ۳۹۴،۴۱۵ فرد ۱۲ ساله و بزرگتر بودند را مورد استفاده قرار داد. شرکت ‌کنندگان از طریق مصاحبه کامپیوتری درباره مصرف‌ مواد مخدر مختلف مورد سوال قرار گرفتند. از مصرف‌کنندگان جدید درباره ماه و سالی که شروع به مصرف مواد نمودند سوال پرسیده شد.

محققان پیشنهاد می کنند که میتوان نتایج را تا حدی، به خاطر اینکه افراد در طی فصل تابستان دارای وقت اضافی درطول تابستان می باشند وهمچنین محبوبیت فزاینده فعالیت‌های فضای آزاد همانند فستیوال‌های موسیقی که در آنها استفاده تفریحی از مواد افیونی متعارف است.

Palamar که محقق مرکز پژوهش سوءمصرف مواد و HIV/HCV در کالج بهداشت عمومی می باشد در این مورد می گوید:”والدین و مربیانی که نگران کودکان هستند نیازمند آموزش ادامه دار در خصوص خطرات مرتبط با مصرف مواد می باشند، اما به نظر میرسد تاکید ویژه متمرکز برقبل از یا درطول ماه‌های تابستان که نرخ شروع مصرف مواد افزایش می یابد، باشد.”

Palamar توصیه میکند که مصرف‌کنندگان بالقوه بایستی درباره عوارض جانبی موادی که می خواهند مصرف کنند آموزش دیده شوند. او همچنین بر اساس نتایج پژوهش های قبلی توصیه میکند اولین مصرف در کنار گروه دوستان مورد اعتماد باشد و نوشیدن کافی مایعات، و استراحت کافی برای اجتناب از کم‌آبی بدن، خستگی، یا برون‌دادهای جدی همانند گرمازدگی مدنظر قرار گیرد.

محققان تاکید می‌نمایند که پژوهش بیشتر برای تعیین موقعیت‌های ویژه، مخصوصا در تابستان هنگامیکه احتمال بالاتری وجود دارد که افراد برای اولین بار مواد مصرف نمایند و برای تعیین اینکه تا چه حد مصرف مواد برنامه‌ریزی شده یا برنامه‌ریزی نشده است مورد نیاز است. 

علی مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید