انتشار این مقاله


درمان سرماخوردگی با جدید ترین روش های گیاهی و طبیعی

در این مقاله قصد داریم بهترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخوردگی بیان کنیم.

سلام عرض میکنم خدمت کابران عزیز سایت دکتر مجازی . خوب دیگه فصل پاییز اومده همراه اون بیماری سرماخوردگی که خیلی از ما در سال چند دفعه سرما می خوریم. در این مقاله قصد داریم بهترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخوردگی بیان کنیم  تا هر گاه با این بیماری مواجه شدید به سرعت خود را درمان کنید و نگذارید که کار به درمان های شیمایی و قرص های سنگین برسد !

علایم سرماخوردگی را درست بشناسید

برای تشخیص اینکه سرماخورده اید یا خیر، علایمی وجود دارد که به مهم ترین آنها می پردازیم؛

آبریزش بینی و یا انسداد مجرای بینی، سردرد، بدن درد، سرفه، گلو درد، خارش چشم ها، تب بالا و…

آیا هوای سرد از عوامل سرماخوردگی است؟!

خیلی از ما فکر می کنیم که در هوای سرد بودن می تواند ما را مریض کند ولی این یک تصور اشتباه است و در هوای سرد بودن از عوامل سرماخوردگی محسوب نمی شود. بله درست است که خطر سرماخوردگی در هوای سرد بیشتر است چون رینوویروس هایی که معمولا موجب سرما خوردگی می شوند، در هوای سرد بیشتر زنده می مانند.

بنابراین به راحتی در آب و هوای سرد قدم بزنید ولی خودتان را به خوبی بپوشانید.

 قبل از شروع درمان، باید علت سرماخوردگی و نوع آن برسی شود برای اطلاعات بیشتر به سایت اکسیر طب مراجعه کنید، اما بطور عادی موارد زیر میتواند بسیار موثر باشد :

با سیر بدن خود را پاکسازی کنید

سیر یک ضد عفونی کننده بسیار قدرتمند است که با خواص آنتی ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی خود، بدن شما را کاملا پاکسازی می کند و باعث بهبودی شما می شود.

طریقه مصرف سیر برای درمان سرماخوردگی:

۱ قاشق غذاخوری از سیر خرد شده آماده کنید و ۲ قاشق غذاخوری هم آبلیمو به آن اضافه کنید، حالا زمان اضافه کردن فلفل قرمز رسیده که به اندازه نصف قاشق غذاخوری از پودر آن نیاز داریم و در آخر هم به این ترکیب دارویی قوی، ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه می کنیم تا خواص آن دوچندان شود، حالا معجون درمانی ما آماده است.

سعی کنید روزی یک مرتبه از این داروی گیاهی را مصرف کنید تا نتایج مطلوبی به دست بیاورید.

همچنین می توانید سیر را به صورت خام هم استفاده کنید.

عسل آبلیمو، معجونی خوش مزه برای درمان سرماخوردگی

توصیه ای خوش مزه و مقوی از اکسیر طب برای پیشگیری یا درمان سرماخوردگی، مصرف همین عسل آبلیمویی است که سرشار از خواص درمانی می باشد.

پیشگیری از سرماخوردگی: اگر به فکر پیشگیری از سرماخوردگی هستید پس هر روز صبح به اندازه ۳ لقمه از عسل به همراه موم میل کنید زیرا در موم عسل آنتی اکسیدان بسیار بالایی وجود دارد که برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

امام رضا (ع) در روایتی فرموده اند: هر کس می خواهد از زکام (سرماخوردگی) در فصل زمستان پیشگیری کند، پس روزی ۳ لقمه از عسل میل کند و همچنین از بوییدن گل نرگس هم کوتاهی نکند.

درمان سرماخوردگی: عسل به علت خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی ای که دارد از ترشح مخاط جلوگیری می کند که در نهایت موجب درمان سرفه ها و التهاب گلو می شود. اما خواص لیمو برای سرماخوردگی واقعا عالی است چراکه باعث افزایش چشمگیر ایمنی بدن می شود و بدن را ضد عفونی می کند که در نهایت، بدن پاک از هر میکروب شده و به سلامت کامل می رسد.

ترکیبی که از این ۲ خوراکی به دست می آید، نسخه ای تقویت شده است که تاثیرات بهتری برای درمان سرماخوردگی دارد. سعی کنید روزانه چند لیوان از این معجون را نوش جان کنید تا علاوه بر لذت بردن از طعم خوش آن، سریع تر از شر سرماخوردگی خلاص شوید.

پیاز های قرمز، عاملی برای درمان سرماخوردگی

پیاز های قرمز رنگ حاوی آنتی‌اکسیدان‌ های قدرتمندی همچون کوئرستین هستند که برای درمان سرماخوردگی توصیه اکید می شود.

شربت پیاز قرمز را یک بار هم که شده امتحان کنید

برای تهیه این شربت تنها پیاز و عسل نیاز داریم،

۲-۳عدد پیاز قرمز را به طور افقی ببرید و ریز ریز کنید و آنها را در یک شیشه درب دار کوچک قرار دهید و حالا عسل خام را به آن اضافه کنید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید و حدود ۱۵ ساعت آنرا به حال خود بگذارید تا کاملا آماده شود.

روزانه چند مرتبه به اندازه ۱ قاشق غذاخوری از این ترکیب دارویی را مصرف کنید تا بهبود یابید و خصوصا این دارو برای درمان گلودرد بسیار مفید است.

پادشاه ادویه جات، فلفل سیاه را فراموش نکنید

فلفل سیاه که پادشاه ادویه جات است، حاوی آنتی اکسیدان زیادی است و تاثیرات ضد میکروبی ای برای بدن دارد،  همچنین از اثرات حفاظتی خوبی برای معده هم برخوردار است.

اگر از آبریزش بینی رنج می برید پس فلفل سیاه را همراه غذای خود میل کنید و یا اینکه آنرا با آب داغ ترکیب کنید و میل کنید.

درمان سرماخوردگی با سوپ مرغ

این شیوه درمانی را شاید بیشتر ما بدانیم ولی مهم آن است که آنرا جدی بگیریم و به طور مرتب سوپ مرغ مصرف کنیم. مصرف سوپ گرم می تواند باعث بر طرف شدن انسداد های مجاری تنفسی بشود و در نهایت علاوه بر درمان سرماخوردگی، مشکلات و گرفتگی های تنفسی را هم از بین ببرد.

خواص آویشن و معجزه ی درمانی آن برای سرماخوردگی

همانطور که می دانید آویشن برای بیماری های تنفسی درمانی بسیار عالی است و اگر سرماخورده اید، آویشن گزینه درمانی بسیار مناسبی است، چراکه مملو از فنول است که باعث پاکسازی بدن شما از سموم می شود و در روند درمانی شما تاثیر خیلی خوبی دارد.

روش دم کردن آویشن:

فقط کافی است ۲ قاشق چای خوری آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و ۱۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و بعد آنرا میل کنید. سعی کنید روزانه ۳ مرتبه از این دمنوش استفاده کنید.

جالب اینجاست که تا بحال هیچ نوع عوارضی برای مصرف آویشن گفته نشده.

گون هم برای درمان سرماخوردگی مفید است

گون از تیره ی نخود هاست که شما با مصرف ریشه زرد رنگ آن می توانید دستگاه ایمنی بدن خودتان را قدرت ببخشید و در نهایت باعث کاهش یافتن علایم سرماخوردگی بشوید. همچنین می توانید ریشه گون را برش داده و به غذا هایی مثل سوپ و آش اضافه کنید.

دقت کنید: در صورتی که باردار هستید و یا کودک شیر می دهید، باید از مصرف گون صرف نظر کنید.

درمانی آسان برای آبریزش بینی

مقداری پودر خشک شده از زنجبیل را آماده کنید و با شکر و روغن حیوانی ترکیب کنید. سعی کنید هر روز صبح در حالی که ناشتا هستید مقداری از این ترکیب را میل کنید.

۷ راهکار مجرب برای سرما نخوردن…

مهم ترین چیزی که باعث سرماخوردگی می شود ضعف سیستم ایمنی بدن است، بنابراین از هرآنچه موجب تضعیف آن می شود دوری کنید.

۱) به اندازه کافی بخوابید: شما با خواب کافی در طول شبانه روز، می توانید باعث قدرت بخشی به سیستم ایمنی بدنتان شوید.

۲) استرس و نگرانی را از خود دور کنید: یکی از عواملی که باعث تضعیف قدرت ایمنی و مقاومت بدن می شود همین استرس است که با کاهش آن می توانید خطر ابتلا به سرماخوردگی را در خودتان کاهش دهید.

۳) دخانیات مصرف نکنید: سیگار کشیدن یا استقاده از قلیان ضرر زیادی به دستگاه ایمنی بدن می زند و همچنین باعث تحریک دستگاه تنفسی می شود که بهتر است آنها را کنار بگذارید.

۴) به طور مرتب دستان خود را بشویید، خصوصا قبل و بعد از غذا.

۵) چشمان خود را با دستان آلوده لمس نکنید، همچنین بینی و دهان خود را.

۶) از مصرف غذا های تند، سرخ شده و چرب، بسیار شور و همچنین نوشیدنی های گاز دار جدا خودداری کنید.

۷) سن: در این آیتم شما اختیاری ندارید و فقط باید بدانید که سنین بالا و پایین بیشتر از جوانان در معرض بیماری هستند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید