انتشار این مقاله


روش جدید برای درمان سرطان ریه

در مان سرطان ریه با روش های معمولی به دلیل نزدیک بودن ریه به اندام های حیاتی بدن، دچار مشکل شده است. لذا محققان روش درمان قابل جوابگویی را مثل تکنیک پرتو پروتونی، پیشنهاد می کنند. دکتر Bradford Hoppe از دانشگاه بهداشت و سلامت فلوریدا اعلام کرد که استفاده از روش درمانی شکستن سلول های […]

در مان سرطان ریه با روش های معمولی به دلیل نزدیک بودن ریه به اندام های حیاتی بدن، دچار مشکل شده است. لذا محققان روش درمان قابل جوابگویی را مثل تکنیک پرتو پروتونی، پیشنهاد می کنند. دکتر Bradford Hoppe از دانشگاه بهداشت و سلامت فلوریدا اعلام کرد که استفاده از روش درمانی شکستن سلول های بزرگ سرطانی واقع در مرکز (NSCLCs)، در طول سه سال، آمار درمان ۸۴ درصدی از ۱۶ بیمار مبتلا به سرطان ریه را دارد. او در انجمن رادیو لوژی آمریکای جنوبی اظهار داشت که با این که این تعداد از بیمار برای درمان کم است، ولی نتایج در طول زمان می تواند بهتر از این باشد.

روش درمانی پرتو پروتونی که با تصویر فلوروسکوپی هدایت می شود، نتایج مساعدی را با رعایت مواردی از جمله دقت بالا و درمان کامل سرطان در مقایسه با سایر روش های درمانی دارد. دکتر Hoppe اظهار دارد:

در سرطان ریه که محل سلول های سرطانی به طور واضح در عکسبرداری با فرا صوت دیده نمی شود، استفاده از پرتو پروتونی شدیدا توصیه می گردد. با وجود اینکه عکسبرداری فراصوت محل اسن سلول هارا در حاشیه ی ریه ها مشخص می کند، ولی هیچ تصویر استانداردی از سلول های سرطانی واقع در مرکز و یا دو سانتی متر نزدیک به درخت برونشیال به دست نمی دهد. امیدواریم روش پروتو پروتونی بدون ایجاد ایجاد عوارض وخیم در بیمار، روش درمان قطعی و شناخته شده ای برای درمان سرطان ریه باشد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید