انتشار این مقاله


آیا مفید است یا مهلک؟!

در زنذگی روزمره، عواملی هستند که در نگاه اول بی خطر یا کم اهمیت جلوه می کنند، اما وقتی با نظر محققان و پزشکان همراه می شود، اهمیت خاصی پیدا می کنند. در زیر به چند واقعیت از زندگی می پردازیم که بد نیست آگاهی داشته باشیم. سیگار کشیدن بعضی از افراد معتقدند که مصرف […]

در زنذگی روزمره، عواملی هستند که در نگاه اول بی خطر یا کم اهمیت جلوه می کنند، اما وقتی با نظر محققان و پزشکان همراه می شود، اهمیت خاصی پیدا می کنند. در زیر به چند واقعیت از زندگی می پردازیم که بد نیست آگاهی داشته باشیم.

سیگار کشیدن

بعضی از افراد معتقدند که مصرف کمتر از یک پاکت سیگار در روز به سلامتی آنها آسیبی نمی زند و یا کشیدن سیگار بعد از هر وعده غذایی باعث هضم بهتر غذا می گردد، اما واقعیت آن است که هیچ پژوهشی برای اثبات این موضوع صورت نگرفته است. بنا به گفته ی دکتر Maki Inoue-Choi هیچ مدرک معتبری برای این ادعا وجود ندارد.

3-excuses-for-smoking-1

 

ورزش سالم؟!

طبق اظهارات دکتر  William Zoghbi از مرکز بیماری های قلبی و عروقی، این شاید اولین ادعا است که راجب ورزش ها می شنوید؛ همه ی ورزش ها ضامن سلامتی قلب نیستند! بسته به نوع ورزش و موقعیت آن، ورزش می تواند مشکلاتی به همراه بیاورد. مثلا فشارخون بالا با بازی فوتبال  رابطه مستقیم دارد. هم چنین در ورزش هایی از قبیل فوتبال و دو میدانی شاهد ایست قلبی چند نفر از ورزشکاران بودیم.

download

 

وضعیت بیماران!

استقرار و نحوه درمان بیماران با CPX-351 باعث کاهش مرگ و میر بیماران می شود، به این معنی که بیماران در موقعیت بهتری قرار می گیرند، هم چنین به کنترل بیماری موثر تری دست می یابند. طبق گفته دکتر Jeffrey Lancet ، استفاده از داروهای کپسولی شیمیایی( liposome-encapsulated) نسبت به پیوند سلول های مغز استخان دگرزا، ارجعیت دارند.

 

IPAB

IPAB علی رغم تصور یک عامل کشنده و مرگبار محسوب می شود، و هم اکنون که در شرف فعال کرده آن هستیم خطر بزرگی مارا تهدید می کند که باید از آن جلوگیری کرد.Independent Payment Advisory Board در اصل یک شورای علم پزشکی است که در آن تصمیماتی از قبیل پیشرفت های پزشکی، هزینه ی بیمه ها و تایید مقالات پزشکی و … گرفته می شود.

 

دارو ها

اقدام کاری FDA در قرار دادن برچسب بر روی بعضی از داروهایی که موجب مرگ مصرف کنندگان شده بودند، تحسین برانگیز است. بنا به گفته ی دکتر Eliot Williams  لازم است که چند قدم به عقب برگردیم و نگاهی عمیق تر به دارو داشته باشیم. با بررسی هایی که انجام شد بیمارانی که جان خود را از دست دادند به درمانی بیشتر از دارو نیاز داشتند! دکتر Williams هم چنین نگرانی خود را از داروی فیبروز عضلانی به نام pacritinib اعلام می دارد.

 

images

داروی پوکی استخوان 

با استناد به گفته های دکتر Mothaffer Rimawi:

زمانی از بیوفسفونات ها برای جلوگیری از تخریب بافت استخوان استفاده می شد، اما به دلیل نارضایتی پزشکان یا بیماران از عوارض حانبی این دارو ها، استفاده از bisphosphonates ها از رونق افتاد. این دارو احتمالا می تواند در بیماران سرطانی تاثیر مثبتی داشته باشد.

download-1

 

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید