انتشار این مقاله


رشد مو و ناخن پس از مرگ نیز ادامه دارد؟

پاسخ کوتاه این سوال «خیر» است، اگرچه ممکن است برای ناظر معمولی اینگونه به نظر نیاید. بس از مرگ بدن انسان آب از دست می‌دهد، که سبب چروک شدگی پوست می‌شود. این چروک شدگی باعث می‌شود بخش‌هایی از موها و ناخن‌ها که در زیر پوست قرار داشتند، آشکار شوند، و بلندتر از گذشته به نظر […]

پاسخ کوتاه این سوال «خیر» است، اگرچه ممکن است برای ناظر معمولی اینگونه به نظر نیاید.

بس از مرگ بدن انسان آب از دست می‌دهد، که سبب چروک شدگی پوست می‌شود. این چروک شدگی باعث می‌شود بخش‌هایی از موها و ناخن‌ها که در زیر پوست قرار داشتند، آشکار شوند، و بلندتر از گذشته به نظر آیند.

به طور معمول، روزانه ناخن‌ها تقریبا ۰.۱ میلی متر (۰.۰۰۴ اینچ) می‌رویند، ولی برای رشد، به گلوکز نیازمند هستند.‌

nails-08-1

دکتر دوریس دی، متخصص پوست در شهر نیویورک، در مصاحبه‌ای با Live Science اظهار داشت: زمانی که بدن شما بمیرد، دیگر گلوکزی وجود نخواهد داشت. پس سلول‌های پوست، مو و ناخن‌ها دیگر سلول‌های جدید تولید نمی‌کنند.

علاوه‌ بر این، یک تنظیم پیچیده‌ی هورمونی، رشد مو و ناخن‌ها را هدایت می‌کند، که هیچکدام پس از مرگ انسان ممکن نیست. محققان این مقاله اظهار داشتند: با این وجود، فرهنگ عامه در این مورد اشتباه است. مثلا در کتاب در جبهه‌ی غرب خبری نیست (all quiet on the wetern front) شخصیت اصلی داستان خیال می‌کرد ناخن‌های دوست مرده‌اش به صورت کج و پیچ‌ دار رشد می‌کنند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید