انتشار این مقاله


تغذیه و سرطان پستان: تهیه و آماده سازی ایمن مواد غذایی

در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌ ‌توانید هنگام خرید و تهیه مواد غذایی برای سالم نگه داشتن مواد غذایی و بدنتان از آن‌ها استفاده کنید.

در طول و بعد از درمان سرطان پستان ، سیستم ایمنی بدن شما ممکن است تضعیف شود. شما می‌خواهید از باکتری‌ها و ارگانیسم‌های دیگری که می‌توانند شما را بیمار کنند ، دوری کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌ ‌توانید هنگام خرید و تهیه مواد غذایی برای سالم نگه داشتن مواد غذایی و بدنتان از آن‌ها استفاده کنید.


مقاله مرتبط: تغذیه و سرطان پستان: تولید غذا



سلامت مواد غذایی در خانه

  • با استفاده از آب ولرمِ تا قسمتی گرم (نه خیلی داغ) و صابون زیاد ، دست‌های خود را مرتبا بشویید. پیش از آبکشی، دست‌های خود را برای حدود ۳۰ ثانیه با صابون بشویید. دانشمندان تخمین می‌زنند که نیمی از کل بیماری‌های ناشی از غذا با دست شستن مناسب از بین می‌روند. دستان خود را اینگونه بشویید:
  1. قبل و بعد از غذا
  2. بعد از استفاده از دستشویی
  3. بعد از تعویض پوشک
  4. بعد از تماس با حیوانات خانگی
  5. بعد از عطسه یا سرفه
  6. بعد از دست زدن به گوشت خام ، تخم مرغ ، مرغ و ماهی
  7. بعد از دست زدن به زباله
  • میوه‌ها و سبزیجات را کاملا بشویید ، حتی اگر نمی‌خواهید پوست آن را بخورید. برش چاقو از روی پوست می‌تواند آلودگی‌هایی مانند باکتری‌ها را به بخشی که می‌خواهید بخورید بکشد.
  • از چاقوها و تخته‌های برش جدا برای گوشت ، محصولات مختلف و نان استفاده کنید. از چاقوها و تخته‌های برش جدا برای غذاهای خام و پخته شده استفاده کنید.
  • تمام غذاها را در دمای مناسب بپزید. برای اطلاع از لیست کامل دمای مناسب پخت و پز برای مواد غذایی ، به برگه اطلاعات مربوط به ایمنی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده مراجعه کنید.
  • از غذاهایی که تاریخ انقضاء آن‌ها گذشته است، استفاده نکنید.
  • غذاهای حاوی پروتئین را بیش از ۲ ساعت بیرون از یخچال قرار ندهید. این مورد شامل هر چیزی است که شیر ، تخم مرغ ، مایونز ، خامه ، گوشت ، مرغ ، ماهی و غیره  داشته باشد.
  • اگر در زیر درب ظرف غذا یا داخل بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی (مانند بسته بندی سوسیس و هات داگ) هوا تولید شده است ، مواد غذایی را بیرون بیاندازید. این هوا گازی است که از باکتری‌هایی که در مواد غذایی رشد می‌کنند ، ناشی می‌شود.
  • روغن‌ها ، آجیل و دانه‌ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید ، شاید لازم باشد آن‌ها را در یخچال نگه دارید.
فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید