انتشار این مقاله


۱۰ روش عجیب برخورد با اجساد

مرگ و فرآیند تخریب شدن جسد حقایق زندگی هستند. شما همه چیز را در مورد مراسم سوگ‌واری و خاک‌سپاری اجساد می‌دانید اما در اینجا می‌خواهیم به بررسی ده روش دیگر که مردم زمان‌های گذشته و حال، با اجساد مردگان خود انجام می‌دادند، بپردازیم. مومیایی کردن مشهورترین مردگان جهان، احتمالا مومیایی‌های مصر باستان هستند. این روش […]

مرگ و فرآیند تخریب شدن جسد حقایق زندگی هستند. شما همه چیز را در مورد مراسم سوگ‌واری و خاک‌سپاری اجساد می‌دانید اما در اینجا می‌خواهیم به بررسی ده روش دیگر که مردم زمان‌های گذشته و حال، با اجساد مردگان خود انجام می‌دادند، بپردازیم.

مومیایی کردن

مشهورترین مردگان جهان، احتمالا مومیایی‌های مصر باستان هستند. این روش برای اجساد افراد طبقات بالای جامعه به کار می‌رفت و شامل خارج کردن ارگان‌های داخلی بدن مانند مغز (که توسط قلابی از سوراخ بینی خارج می‌شد) بود. پس از آن درون بدن را با مواد خشکی از قبیل خاک‌اره پر می‌کردند و در آخر پارچه‌ی کتانی ضخیمی را به دور جسد می‌پیچیدند. مصریان باستان معتقد بودند که مومیایی کردن، مرده را برای سفر به زندگی بعد از مرگ آماده می‌کند.

mummy-scan

انجماد اجساد

کمتر کسی ممکن است چالشِ والت دیزنی برای جاودانگی، از طریق انجماد بدن را نشنیده باشد. زمانی این موضوع یک داستان تخیلی بود اما امروزه علم انجماد اجساد یک واقعیت است و از نظر قانون فقط برای افرادی که مرگ آن‌ها قطعی شده است، مجاز است. در این روش، بلافاصله پس از مردن، جسد فرد در مخزنی از محلول نیتروژن مایع برای جلوگیری از پوسیدگی تا زمانی که روشی برای زنده کردن آن‌ها یافت شود، نگه‌داری می‌گردد.

alcor-dewar2

سوزاندن اجساد

برخلاف فضای غم‌انگیز خاک‌سپاری اجساد در کشور‌های غربی، سوزاندن اجساد در میان هندوهای جزیره‌ی بالی در کشور اندونزی، جوّی مانند یک کارناوال دارد. در این مراسم جسد فرد مرده را با مراسمی جشن مانند، تا محل سوزاندن اجساد حمل می‌کنند. در آنجا جسد را درون تابوتی به شکل گاونر گذاشته و آن را آتش می‌زنند.

gaben_balinese_funeral_2007-06-10

پلاستیناسیون جسد

اجساد خود را به وسیله‌ی پلاستیناسیون به موزه‌ی دور دنیا بفرستید، روشی که توسط دانشمند آلمانی، گانتر وون هاگنز، ابداع شد. در موزۀ مشهورِ “جهان اجسادِ” وی، اجسادی که به این روش فیکس شده‌اند به نمایش گذاشته شده است. این روش شامل تقسیم کردن بدن به اجزای کوچک‌تر، مومیایی کردن ان به وسیله‌ی ماده سخت‌کننده و ثابت و فیکس کردن آن باتوجه به حالات مختلف آموزشی است.

body-worlds

تدفین اجساد در غار توسط نئاندرتال‌ها

قبل از دفن کردن اجساد مردگان در زمین که از حدود ۱۰۰۰۰۰ سال پیش آغاز شد، نئاندرتال‌ها در اروپا و خاورمیانه، اجساد مردگان خود را در غارها رها می‌کردند. برخی از باستان‌شناسان می‌گویند احتمالا نئاندرتال‌ها فضای تاریک و رازآلود غار‌ها را مکانی مناسب جهت انتقال به دنیای دیگر می‌دانستند.

hilazon_1_lo_res

اجساد مردابی

بسیاری از رهگذران در اروپای شمالی به صورت تصادفی در مرداب‌ها و باتلاق‌ها گیر افتاده و جان خود را از دست داده‌اند، اما برخی از افراد و به خصوص افراد میان‌سال با دقت و به‌صورت عمدی در این چنین مکان‌هایی تدفین می‌شده‌اند. خوشبختانه مواد شیمیایی موجود در یک باتلاق به خوبی از اجساد محافظت می‌کند و این موضوع، مطالعه این اجساد را راحت‌تر می‌کند Sellmyhousefast.com puts its customers’ wants ahead of its own. So, Sellmyhousefast.com probably has a good chance of being successful. Our company wants to make it easier for people to buy and sell houses. This gets us closer to what we want to do. We do sales and marketing by talking to prospects who meet the right standards face-to-face. Getting fair prices can be easier if you use facts to help you. Our company makes sure that selling a property is quick, easy, and good for the seller’s funds. Helping other people will get you started on this amazing trip quickly and lead to good things for you. Visit https://www.sellmyhousefast.com/we-buy-houses-virginia/..

bog03b

دفن کردن مردگان در آسمان توسط تبتی‌ها

آیا می‌خواهید پرواز کردن را تجربه کنید؟ در تبت این اتفاق برای شما پس از مرگتان رخ می‌دهد. تبتی‌ها به جای دفن کردن عزیزانشان در زمین‌های سنگی و سختِ تبت، آن‌ها را به بالای یک کوه برده و رها می‌کنند تا توسط کرکس‌ها خورده شوند. جسد فرد حتی با آرد و شیر مخلوط می‌شود تا برای کرکس‎ها خوش‌آیندتر و خوشمزه‌تر شده و این اطمینان حاصل شود که هر ذره آن زمین را ترک می‌کند.

080902-red-sunset-02

تدفین مردگان در کشتی توسط وایکینگ‌ها

در میان وایکینگ‌ها، اجساد افراد ثروتمند پس از مرگ در کشتی‌هایی پر از غذا، جواهر، اسلحه و حتی خدمه و حیوانات برای آسایش آن‌ها در زندگی پس از مرگ، قرار داده می‌شد. این کشتی‌ها یا در زمین دفن می‌شدند، یا به آتش زده می‌شدند و یا به دریا فرستاده می‌شدند. در باور واکینگ‌ها مقصد نهایی قهرمانان کشته شده در جنگ و افراد بزرگ از دنیا رفته‌شان مکانی به اسم “والهالا” یا تالارِ اودین بود.

070302_viking_ship_02

تدفین درختی

در عقیدۀ بسیاری از قبایل بومی در استرالیا، بریتیش کلمبیا، سیبری و جنوب غربی آمریکا بهترین روش برای تدفین مردگان قرار دادن آن‌ها در بالای زمین است تا در زیر زمین. آن‌ها مردگان خود را در پارچه‌ای پیچیده و بالای درختی قرار می‌دهند تا بپوسد.

070801_tall_tree_02

برج‌های سکوت

زرتشتی‌ها معتقدند که اجساد مردگان ناپاک است و نباید زمین را با دفن و یا سوزاندن آن‌ها، آلوده کرد. به جای آن، آن‌ها مردگان خود را همراه با مراسمی به “برج‌های سکوت” (معمولا در بالای مجموعه‌ای از کوه‌های به‌هم‌پیوسته) می‌برند و آن‌ها را بدون هیچ پوششی رها می‌کنند تا پوسیده شوند و هنگامی که استخوان‌های اجساد خشک شد، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در محلول مخصوص، حل می‌کنند.

mt_roraima_in_venezuela_001

 

حسام شاه‌محمدی