انتشار این مقاله


اهمیت سایز آلت تناسلی در روابط جنسی

آیا می‌توانید برای سایز آلت تناسلی تان کاری کنید؟ آیا اندازه آلت تناسلی مرد مهم است؟ متخصصان سکس‌تراپی معمولاً به این سوال پاسخ منفی می‌دهند، اما این مساله مانع نگرانی پسران در مورد کوچک بودن آلت تناسلی‌شان نمی‌شود. بارها و در طی تحقیقات زیادی، دانشمندان به اندازه‌گیری و یافتن متوسط طول و قطر آلت مردانه پرداخته‌اند و […]

آیا می‌توانید برای سایز آلت تناسلی تان کاری کنید؟ آیا اندازه آلت تناسلی مرد مهم است؟ متخصصان سکس‌تراپی معمولاً به این سوال پاسخ منفی می‌دهند، اما این مساله مانع نگرانی پسران در مورد کوچک بودن آلت تناسلی‌شان نمی‌شود. بارها و در طی تحقیقات زیادی، دانشمندان به اندازه‌گیری و یافتن متوسط طول و قطر آلت مردانه پرداخته‌اند و اندازه‌های استانداردی برای آن در نظر گرفته‌اند.

چه اندازه‌ای متوسط تلقی می‌شود؟ طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ روی بیش از ۱۵۰۰۰ مرد در مجله British Journal of Urology منتشر شد، میانگین آلت تناسلی مرد در حالت عادی با طول ۹/۱۶ سانتی‌متر و در حالت نعوظ با ۱۳/۱۳ سانتی‌متر طول، اندازه‌ای بود که استاندارد تشخیص داده شده است.

جالب توجه است که حتی اگر اینها میانگین‌های رسمی باشند، بدان معنا نیست که آلت تناسلی مرد در هر لحظه از زندگی دقیقاً به یک اندازه است. دما یکی از عواملی است که می‌تواند اندازه آلت تناسلی را تغییر دهد. به عنوان مثال، هنگامی که هوا سرد است، آلت تناسلی شل شده و ممکن است کوچکتر به نظر برسد. از سوی دیگر، برخی آلت‌های تناسلی وقتی نعوظ پیدا می‌کنند، رشد زیادی می‌کنند، در حالیکه بعضی از آنها رشد زیادی ندارند.

سایز آلت تناسلی مردان- تصویر ۱

چرا اندازه آلت تناسلی مردان متفاوت است؟

سایز آلت تناسلی در مردان ارتباط مستقیم به ژن‌ها و میزان قرار گرفتن آنها در برابر هورمون‌های مردانه در طول دوره‌ی تولد دارد.

این اندازه می‌تواند بین اعضای خانواده و همچنین در بین جمعیت یک گروه با گروهی دیگر متفاوت باشد. متوسط اندازه آلت تناسلی مرد در یک جمعیت یا یک کشور ممکن است بامتوسط اندازه آلت تناسلی مرد در جمعیت یا کشوری دیگر متفاوت باشد.

هدف اصلی از داشتن آلت تناسلی، کمک به امر تولیدمثل است و حقیقت این است که تا زمانی که توانایی نعوظ و برقراری رابطه وجود داشته باشد، سایز آلت تفاوتی در رابطه ایجاد نمی‌کند.

آیا مردان می‌توانند اندازه آلت تناسلی خود را تغییر دهند؟

تکنیک‌هایی وجود دارند که آقایان می‌توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند. یکی از روش‌های اثبات شده برای تغییر اندازه آلت تناسلی مرد از طریق جراحی و بزرگ کردن آلت تناسلی است. در جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی، رباط‌هایی که نعوظ را به سمت بالا نگه داشته‌اند، بریده می‌شوند که باعث می‌شود قسمت بیشتری از آلت تناسلی در خارج از بدن قرار گیرد. این کار باعث می‌شود که آلت تناسلی مرد بزرگ‌تر شود، اگرچه نکته منفی این است که نعوظ به سمت بالا دیگر مانند قبل نخواهد بود.

سایز آلت تناسلی مردان- تصویر ۲

روش دیگری که موثر است، روش کشش است. این روش شامل استفاده از دستگاهی برای کشیدن آلت تناسلی مرد است. معمولاً این دستگاه ساعت‌ها در روز وصل خواهد بود و هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا جواب دهد. اگرچه این کار می‌تواند منجر به افزایش طول آلت تناسلی مردانه شود، اما انجامش یک تعهد طولانی است در ازای فایده‌ی کمی که از آن نصیبتان می‌شود.

بعضی از تکنیک‌های بزرگ شدن آلت تناسلی هم خطرناک هستند و هم بی‌اثر. تزریق به آلت تناسلی و جیلکینگ که باعث بزرگتر به نظر رسیدن آلت تناسلی مرد می‌شود، توصیه نمی‌شود. می‌توان از پمپ‌های مخصوص نیز برای بزرگتر جلوه دادن آلت تناسلی مرد در حین رابطه جنسی استفاده کرد، اما استفاده از این پمپ‌ها به تغییر دائمی اندازه آلت تناسلی منجر نمی‌شود.

اضطراب و وسواس، عامل نگرانی درباره سایز آلت تناسلی

در نهایت بهتر است که متوجه باشید اندازه آلت تناسلی مربوط به عوامل ژنتیکی و بدو تولد است و در حالت استاندارد نباید نگران آن بود. اما در صورتی که احساس می‌کنید باید با کسی مشورت کنید، می‌توانید با پزشک متخصص برای امتحان نمودن راه‌های تغییر سایز صحبت کنید. اما از آنجایی که اکثر افرادی که از سایز آلت تناسلی خود رنج می‌برند، دچار اضطراب هستند، باید در ابتدا به درمان اضطراب و نیز درمان وسواس فکری که در نتیجه اضطراب ایجاد می‌شود، بپردازند و سپس به سایر روش‌ها بیاندیشند.

همچنین بهتر است بر تغییر خطاهای شناختی یا افکار اتوماتیک خود نیز کار کنید. برای شناخت این خطاهای فکری لازم است هر زمان که احساس اضطراب، غم و … داشتید، با خود فکر کنید در حال حاضر، چه تصویر یا خاطره‌ای در ذهن من وجود دارد؟ معنای این فکر برای من چه بوده است؟ این فکر چه معنایی برای من دارد؟ سپس سعی کنید فکر خود را به چالش بکشید. یعنی سوالات زیر را از خود بپرسید:

چه دلیل یا شاهدی دارم که فکر کوچک بودن سایز آلت تناسلی‌ام، درست یا نادرست است؟

اگر فکر من درست باشد، آیا واقعاً نتیجه‌اش به همان بدی است که تصور می‌کنم؟ آیا نمی‌توانم از یک متخصص یا مشاور کمک بگیرم؟

این گونه فکر کردن چه ضررها و فوایدی برای من دارد؟

سایز آلت تناسلی مردان- تصویر ۳

تحقیقات علمی درباره سایز آلت تناسلی

بیشتر مردان در مقایسه با مردان دیگر اندازه آلت تناسلی خود را دست کم می‌گیرند. در یک نمونه مطالعه در سطح بزرگ، فق ۵۸ درصد از مردان از طول آلت تناسلی خود راضی بودند. در نظرسنجی دیگری که بر روی ۵۲۰۳۱ مرد انجام شد، ۶۶ درصد آلت تناسلی خود را متوسط و فقط ۱۲ درصد آن را کوچک دانستند، اما ۴۵ درصد آرزو داشتند که آلت بزرگتری داشته باشند. مطالعه دیگری به طور مشابه نشان داد مردانی که معتقد بودند آلت تناسلی متوسط دارند، آرزو می‌کنند سایز آلتشان بزرگتر باشد و طول ایده‌آل آنها ۱۸ سانتی‌متر بود. اغراق نیست اگر بگوییم آلت تناسلی ایده‌آل مردان در اندازه بزرگ و غول پیکر است که البته به سختی می‌توان از این سایزها برای برقراری ارتباط جنسی استفاده کرد.

پزشکان سکسولوژی معمولا در مورد مردانی به فکر درمان اساسی هستند که از سایز تناسلی متوسط برخوردار نباشند. نارضایتی از دستگاه تناسلی با فعالیت جنسی کمتری همراه است. برای بسیاری از مردان، نگرانی عمده این است که شریک جنسی آنها فکر کند که سایز آلت تناسلی‌شان به اندازه کافی بزرگ نیست، در حالیکه یک مطالعه با استفاده از تصاویر سه بعدی نشان داد که زنان به طور متوسط طول آلت تناسلی ۱۶ سانتیمتری در حالت نعوظ را برای برقراری رابطه ترجیح می‌دهند.

با این حال مطالعه دیگری نشان داد که تحریک ذهنی خودگزارش شده از زنان هنگام خواندن داستان‌هایی در مورد رابطه جنسی با مردانی که آلت تناسلی کوچک، متوسط یا بزرگی دارند، تفاوتی ندارد. نه تنها تخمین زنان از میانگین طول آلت تناسلی نعوظ (۵/۲۹ اینچ؛ ۱۳/۴۴ سانتی‌متر) به میانگین طول واقعی نزدیک است، بلکه یک مطالعه بزرگ دیگر نشان داد که ۸۴ درصد از زنان از اندازه آلت تناسلی شریک زندگیشان راضی هستند و حتی ۲ درصد دیگر آرزو می‌کردند که این اندازه در شریکشان کوچکتر باشد. در مطالعه‌ای بر روی ۱۷۴ زن، نشان داده شد که فقط برای ۲۱ درصد آنها سایز آلت تناسلی مهم بوده است.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و وبسایت دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد. لازم به ذکر است تحریریه دکتر مجازی نقشی در نگارش این مطلب نداشته است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید