انتشار این مقاله


در شرایط آخرالزمان زامبی نژاد بشری در ۱۰۰ روز نابود خواهد شد!

بر اساس محاسبات دانشجوهایی دانشگاه لیستر، در صورت به وجود آمدن زامبی‌ها تنها در ۱۰۰ روز جمعیت جهان به زیر ۳۰۰ نفر می‌رسد. اگر فرض کنیم که هر زامبی می‌تواند یک نفر را در روز پیدا کند، و ۹۰ درصدر شانس این را داته باشه که قربانی را به زامبی تبدیل کند، در روز صدم […]

بر اساس محاسبات دانشجوهایی دانشگاه لیستر، در صورت به وجود آمدن زامبی‌ها تنها در ۱۰۰ روز جمعیت جهان به زیر ۳۰۰ نفر می‌رسد.

اگر فرض کنیم که هر زامبی می‌تواند یک نفر را در روز پیدا کند، و ۹۰ درصدر شانس این را داته باشه که قربانی را به زامبی تبدیل کند، در روز صدم تعداد بازمانده‌ها به ۲۷۳ نفر می‌رسد و تعدادشان نسبت به زامبی‌ها یک به میلیون خواهد بود. این دانشجویان برای گسترش ویروس فرضی زامبی از مدل SIR –مدلی که به کمک آن گسترش یک ویروس در جمعیت را اندازه می‌گیرند– استفاده کردند.

zombie-apocalypse-mayhem

در این مدل جمعیت را به سه گروه تقسیم کردند– گروهی که در معرض ابتلائند، گروهی که مبتلا شده‌اند و گروهی که یا مرده و یا درمان شده‌اند. این دانشجویان همچنین بازه زمانی که جمعیت با یکدیگر برخورد خواهند داشت را نیز محاسبه کرده‌اند. در این تحقیق تولد و مرگ طبیعی محاسبه نشد چرا که با توجه به ۱۰۰ روزه بودن کل فرآیند می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با توجه به اینکه انسان نمی‌تواند با گله زامبی‌ها مبارزه کند اگر جمعیت به طور متعادل تقسیم شود بشریت منقرض خواهد شد.

هرچند در ادامه این تحقیق دانشجویان پارامتر‌های جدیدی معرفی کردند، مانند احتمال اینکه زامبی‌ها کشته شوند و یا افراد جدیدی به دنیا بیایند که در این صورت شانس بشریت بیشتر خواهد شد. همچنین این تیم در نظر گرفتند که بازمانده‌ها با گذشت زمان تجربه بیشتری کسب می‌کنند و احتمال مبتلا شدنشان کمتر خواهد بود. تحت این شرایط امکان دارد که بشریت بتواند زامبی‌ها را از بین برده و از این مخمصه جان سالم به در ببرد و سپس دوباره جمعیت انسانی را بسازد.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید