انتشار این مقاله


چرا خشونت علیه آسیایی ها در دوران پاندمی افزایش یافته است؟

تیراندازی‌های اخیر در چندین مرکز آبگرم آتلانتا، خشونت علیه آمریکایی‌های آسیایی را به عناوین خبری تبدیل کرده است.

این همه گیری به آسیایی آمریکایی‌ها آسیب می‌رساند ولی ما می‌توانیم آن را تغییر دهیم.

تیراندازی‌های اخیر در چندین مرکز آبگرم آتلانتا، خشونت علیه آمریکایی‌های آسیایی را به عناوین خبری تبدیل کرده است. دوباره، متأسفانه، این یک اتفاق منفرد نیست. از زمان شروع خبر شیوع بیماری همه‌گیر در سواحل ایالات متحده، سوءظن، ترس و حتی نفرت بی‌دلیل از مردم آسیا در حال افزایش است.

یوچن یی، ۲۸ ساله، اواخر ژانویه ۲۰۲۰ برای سال نو چینی به ملاقات والدین خود در چین رفت. او به یاد می‌آورد که وقتی یک ماه بعد به شهر نیویورک بازگشت، وقتی در قطار ماسک پوشیده بود، همه به او خیره شده بودند.

او می گوید: “من خیلی ترسیده بودم، به ویژه در ماه مارس و آوریل، مردم واقعاً علیه آسیایی‌ها، به ویژه مردم چین، بودند. من هنگام بیرون رفتن سعی کردم صورتم را با عینک آفتابی و کلاه بپوشانم، زیرا اخبار ترسناک بیشتری درباره مورد حمله قرار گرفتن آسیایی‌ها را می‌دیدم.” یی همچنین نگران ویزای کاری خود بود و تحت فشار قرار گرفت تا برای اثبات ارزش خود ساعات بیشتری را در آژانس روابط عمومی مهمان‌نوازی محل کار خود سپری کند.

خشونت و نژادپرستی

COVID-19 پیش از این حتی بدون اقدامات تبعیض‌آمیز و خشونت بار، بار مسئولیت ناشناخته‌ای را بر دوش جامعه آسیایی آمریکایی/ جزیره اقیانوس آرام (AAPI) گذاشته است. برای بدتر کردن اوضاع، جنایات نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی در حال افزایش است. حوادث اخیر در آتلانتا و خشونت علیه سالمندان به سادگی مواردی است که خبرساز شده است. حتی در میان افرادی که مورد خشونت نیستند، نژادپرستی و تبعیض روزمره باعث ایجاد خستگی ذهنی می‌شود و استرس و اضطراب ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 را تشدید می‌کند.

مطالعات اخیر که در انتظار انتشار توسط دکتر گلوریا وونگ-پادونگپات است، نشان می‌دهد که در طی COVID-19، افزایش آزار‌های کوچک علیه مردم آسیا در ایالات متحده وجود دارد. این مطالعات به این نتیجه رسیدند که تجربه سازگار با نژادپرستی روزمره ممکن است باعث شود آمریکایی‌های آسیایی به احساس حقارت برسند، که منجر به نژادپرستی درونی و احساس کم‌ارزش بودن شود و این باعث افزایش تلفات شود.

تلفات بهداشت روان جمعی

طبق گزارش Mental Health America ، جامعه AAPI کمتر از هر گروه نژادی دیگر به دنبال خدمات بهداشت روان است. هنوز یک ننگ قوی در فرهنگ آسیایی وجود دارد که به بهزیستی ذهنی و عاطفی مربوط می‌شود.

طبق یک نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، این به‌خصوص در زمانی که دسترسی به خدمات بهداشت روان مختل شده است نگران‌کننده است. بیشتر کشور با انزوا، سوگواری، ترس و از دست دادن درآمد دست و پنجه نرم می‌کند.

دکتر لیلا ر. مگاوی یک روانپزشک آموزش دیده توسط جان هاپکینز و یک مدیر پزشکی منطقه‌ای برای روانپزشکی جامعه، بزرگترین سازمان بهداشت روان سرپایی کالیفرنیا است. ماگاوی چندین کودک و نوجوان آسیایی-آمریکایی را ارزیابی کرده است که به گفته‌شان در سال گذشته افزایش مزاحمت در مدرسه را تجربه کرده‌اند، همچنین بزرگسالان آمریکایی آسیایی که در کار با تبعیض روبرو هستند. مگاوی می‌گوید: “برخی از کودکان موارد مشترکی مانند” آن‌ها به من می‌گویند که به کشور خودت برگرد، اما این کشور من است “یا” آن‌ها گفتند که من کشورشان را خراب کردم ” بیماران بزرگسال او همکارانی را تجربه کرده اند که شوخی های تحقیرآمیزی را در مورد خوردن خفاش توسط مردم چین انجام می‌دهند.

او می‌گوید این افراد بعداً ابراز كردند كه شوخی می‌كنند، اما كلماتی از این قبیل به طور قابل ملاحظه ای تضعیف روحیه دارند.

تجاوزهای ریز و ظریف‌تر، مانند افرادی که وقتی از خیابان عبور می‌کنید از تماس چشمی اجتناب می‌کنند و دور می‌شوند، تحمل آن نیز می‌تواند به همان اندازه دردناک باشد.

یافتن کمک

یی می‌گوید: “درمان در چین چیزی نیست.” “اگر به والدین خود بگویید که می‌خواهید به یک درمانگر مراجعه کنید، آن‌ها ممکن است فکر کنند شما روانی هستید.” یی در یافتن یک درمانگر دو زبانه که با او احساس راحتی می‌کرد و می‌توانست از پس هزینه‌هایش برآید، مشکل داشت. او چندین برنامه درمانی مجازی از جمله Talkspace و یک برنامه آموزش ذهنیت را در WeChat امتحان کرد.

یی می‌گوید: “من در دیدن یک درمانگر، صفر تجربه داشتم.” “اما سعی کردم برخی از برنامه‌ها را بارگیری کنم تا بتوانم روحیه خود را ردیابی کنم. سعی کردم صبح مدیتیشن انجام دهم، خلق و خوی خود را ثبت کنم و درمورد آنچه انگیزه شب است بنویسم.” یی می‌گوید او اکنون از نظر ذهنی در مکان بهتری است، اما این کار آسان نبوده. جدا شدن از شبکه‌های اجتماعی و اخبار بسیار منفی، کلیدی در یافتن آرامش بوده است.

درمان های خودمراقبتی

برای افرادی که در این مدت با استرس و اضطراب بیشتری روبرو هستند و لزوماً مایل به دیدن یک متخصص بهداشت روان نیستند، درمان‌های مراقبت از خود جایگزین وجود دارد که ممکن است به آن‌ها نیز کمک کند. به عنوان مثال، در حوزه طب سنتی چین، گوا شا، طب سوزنی و حجامت برای کمک به استرس‌زدایی قابل توجه هستند.

تیسان دوتا، مدیر اسپا در یوآن اسپا متعلق به AAPI و تحت مدیریت آن در سیاتل، درمان مستقل از پاسخ حسی (ASMR) را برای کمک به آرامش همراه با ماساژ پوست سر و طب فشاری توصیه می‌کند. او می‌گوید: “ما در صورت و عضلات جمجمه خود تنش زیادی داریم.” “و ما اغلب بر روی ماساژ بدن تمرکز می‌کنیم بدون اینکه به یاد داشته باشیم که همه ما استرس و تنش خود را بالای شانه‌ها نگه داریم.”

چگونه افراد غیر AAPI می‌توانند دوستان بهتری باشند

راه‌های زیادی وجود دارد که افراد غیر AAPI می‌توانند به کاهش بار آسیایی آمریکایی کمک کنند.

یاد بگیرید

مگاوی توصیه می‌کند که افراد غیر AAPI بتوانند با خواندن منابع خبری آمریکایی آسیایی مانند NBC Asia America و Next Shark خود را آموزش دهند.

دنبال کنید

فعالان آمریکایی آسیایی مانند آماندا نگوین، دکتر جنی وانگ و میشل کیم را در اینستاگرام دنبال کنید تا از تاریخ نژادپرستی آمریکای آسیایی مطلع شوید.

داستان‌ها و پست‌ها را در محافل اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا آگاهی از نژادپرستی آمریکایی آسیایی و دلیل قابل قبول نبودن آن را افزایش دهید.

بلند بگویید

کسی را که شوخی‌های نفرت‌انگیز یا بی‌احساس دارد، صدا کنید. حوادث نفرت‌زا را در Stop AAPI Hate گزارش دهید و برای کمک به هر کسی که به آن احتیاج داشته باشد وارد عمل شوید.

آموزش ببینید

برای جلوگیری از آزار و اذیت ضدآسیایی و بیگانه هراسی نظاره‌گر نباشید و برای آموزش مداخله‌كنندگان رایگان ثبت نام كنید. مهربانی غریبه‌ها قدرت نجات جان افراد را دارد.

با مراقبت ارتباط برقرار کنید

نکته‌ای را در مورد لبخند و سلام و احوال‌پرسی با افراد AAPI که در زندگی روزمره خود می‌بینید، به‌ویژه بزرگان و غریبه‌ها بیان کنید. با کمترین تلاش می‌توانید روز کسی را روشن کرده و به التیام آسیب‌دیدگی که بسیاری بی صدا تحمل می‌کنند، کمک کنید.

اهدا کنید

از گروه‌های حمایت از AAPI و ضدنژادپرستی در سراسر کشور پشتیبانی کنید مانند:

  • Hate Is a Virus
  • زنان AAPI پیشرو هستند
  • مرجع حفظ و توسعه منطقه بین‌المللی سیاتل چینی‌ها
  • آمریکایی‌های آسیایی برای برابری مستقر در نیویورک
  • آمریکایی‌های آسیایی پیشبرد عدالت در واشنگتن دی سی
  • صندوق حمایت از آمریکایی آسیایی در جورجیا

پشتیبانی

از مشاغل مستقل متعلق به آمریکایی‌های آسیایی در جامعه خود خرید کنید. می‌توانید لیستی از مشاغل متعلق به آسیایی آمریکایی‌ها را در Finder پیدا کنید.

برداشت کلی

نژادپرستی علیه جامعه AAPI ما را می‌کشد، از قتل‌های بی‌معنی گرفته تا تجاوزهای خرد موذی که روزانه با آن روبرو می‌شویم.

آنقدر مهم است که ما با صراحت بیشتری در مورد بهداشت روان صحبت کنیم و درمان را عادی کنیم. همه ما در بعضی مواقع به شخصی احتیاج داریم تا با او صحبت کنیم و منابع در دسترس جامعه AAPI است.

افراد غیر AAPI می توانند با آموزش خود، مهربان بودن و دلسوزی نسبت به افراد AAPI که در زندگی روزمره با آنها روبرو می شوید و حمایت از مشاغل آمریکایی آسیایی و سازمان های توسعه جامعه، متحدان بهتری باشند.

گلنوش آذرسینا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید