انتشار این مقاله


چه نکاتی را باید در خصوص استفاده از بالش بارداری بدانیم؟

بارداری یک دوره مهم از زندگی بانوان بوده که از حساسیت های زیادی برخوردار است و همین امر باعث می شود که امکانات و وسایلی که باعث آرامش مادر می شود، خریداری شوند. بالش بارداری یکی از وسایل و ابزار های مهم و قابل استفاده در دوران بارداری است که توسط پزشکان توصیه می شود […]

بارداری یک دوره مهم از زندگی بانوان بوده که از حساسیت های زیادی برخوردار است و همین امر باعث می شود که امکانات و وسایلی که باعث آرامش مادر می شود، خریداری شوند. بالش بارداری یکی از وسایل و ابزار های مهم و قابل استفاده در دوران بارداری است که توسط پزشکان توصیه می شود زیرا خواب راحت را برای مادر فراهم می آورد. در واقع این نوع از بالش مناسب زمان بارداری بوده و حتی پس از آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

داشتن خواب راحت، روند رشد جنین را بهبود می بخشد و استفاده از  بالش های بارداری در این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در همین راستا در ادامه ی مطلب تمام نکاتی که باید در خصوص استفاده از بالش بارداری  بدانید را ذکر کرده ایم.

تعریفی از بالش بارداری

بالش بارداری نوعی بالش است که از پهنا و طول بیشتری برخوردار است و تمامی قسمت های مختلف بدن را پوشش می دهد و همچنین دردهای وارد بر کمر، گردن، لگن و … که به دلیل بالا رفتن  وزن مادر بروز پیدا می کنند، را کاهش می دهد.

خواب راحت برای بانوان باردار بسیار مهم است اما رفته رفته با رشد جنین، خوابیدن مادر دشوار می شود و مهم ترین کاربرد بالش های باردار همین می باشد که با نرمی و انعطاف خود، خواب راحتی را برای مادر فراهم می کنند.

معرفی انواع بالش های بارداری پرکاربرد

خوشبختانه  بالش های بارداری در طرح و شکل های مختلفی تولید می شوند که معمولا نامگذاری و دسته بندی آن ها، نیز براساس شکل ظاهری صورت گرفته است. انواع بالش های بارداری عبارتند از:

بالش بارداری گوه ای

معمولا این بالش ها را با نام هایی چون کوسن بارداری یا بالش های شیب دار  می شناسند که دارای سایز کوچک و وزن سبک می باشند. بالش بارداری گوه ای با توجه به سایزی که دارند، نمی توانند تمام قسمت های بدن را پوشش دهند، اما می توانید به راحتی در هر قسمتی از بدن که احساس خستگی  کردید، آن را قرار دهید.

این نوع از بالش ها با قرار گرفتن در زیر سر، سوزش معده را برطرف می کنند و همچنین بالش های بارداری برای شیردهی نیز به کار گرفته می شوند.

بالش بارداری c شکل

این بالش ها یک طرفه هستند و کل بدن را در برمی گیرند. پوشش تمام قسمت های بدن باعث می شود که سر در زمان خواب، در بهترین حالت خود قرار بگیرد و این یعنی جلوگیری از به وجود آمدن درد در قسمت هایی چون کمر و ستون فقرات.

بالش بارداری j شکل

بالش بارداری j شکل، یک بالش با کاربرد خوابیدن به پهلو می باشد و این به آن معناست که در زمان خواب شما نمی توانید به پشت بخوابید. مزیت این بالش نیز همین است زیرا معمولا پزشکان خوابیدن مادر به پشت را، برای جنین مضر می دانند.

بالش بارداری قدی

بالش بارداری قدی راستای بدن را حمایت می کند و به آن بالش طولی نیز گفته می شود. معمولا این بالش ها را منعطف می سازند تا در زمان استفاده، مادر خوابی راحت داشته باشد.

بالش بارداری U شکل

بالش های با این شکل از حجم و اندازه ی بزرگی برخوردار هستند، اما استفاده از این بالش بارداری شما را از خرید بالش های دیگر بی نیاز می کند. بالش بارداری u شکل، تمام قسمت های مختلف از سر تا پا را حمایت و پشتیبانی می کند و مانع از ایجاد درد در مفاصل خواهد شد.

نکات لازم در خصوص بالش های بارداری

نکات لازم و ضروری که در هنگام استفاده و خرید بالش بارداری باید بدانیم، در این قسمت ذکر شده است پس حتما آن را مطالعه کنید.

سایز و انداز بالش بارداری

بالش های بارداری در اندازه های مختلفی تولید می شوند که کار انتخاب را راحت کرده اند، اما باید شما قبل از خرید اندازه بالش خود را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است بخواهید این بالش را در سفر به همراه داشته باشید یا قصد استفاده  از بالش در زمان خواب را داشته باشید و یا هر استفاده ی دیگری که باید به اندازه بالش توجه شود.

نوع بالش

انواع بالش ها در قسمت های قبلی ذکر شد که کاربردها و میزان پوشش دهی آن ها نیز مشخص گردید. پس شما با خواسته و هدفی که از خرید بالش دارید، می توانید یکی را انتخاب و خریداری کنید.

جنس رویه بالش

رویه بالش باید از یک جنس مرغوب باشد که در پوست ایجاد حساسیت نکند زیرا این قسمت از بالش، به طور کامل با اعضای بدن به ویژه صورت در تماس است.

مواد درونی بالش

بالش ها را از مواد مختلفی می سازند که توجه به این مواد، در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس و محتوای درونی بالش ها می توانند فوم، پشم، فیبرهای پلی استر و … باشند که شما باید بالشی را انتخاب کنید که به مواد درونی آن، حساسیت نداشته باشید.

قابلیت شست و شوی آسان

شستن بالش باید به راحتی انجام شود و این قابلیت را داشته باشد. تمیزی و پاکیزگی بالش به این خاطر است که میکروب ها و باکتری ها در آن رشد نکنند و به  عاملی برای مریضی تبدیل نشوند.

نرمی و سفتی استاندارد بالش

بالش های خیلی سفت و خیلی نرم کارایی لازم را ندارند و در زمان خرید حتما به این نکته توجه کافی و لازم را داشته باشید. بالش بارداری باید به گونه ای باشد که حمایت کافی و لازم را از بدن انجام دهد.

امکان گردش هوا در بالش

استفاده و قرار گیری بدن بر روی بالش با تعرق همراه است و باید امکان گردش هوا در بالش وجود داشته باشد که رطوبت آن از بین برود و بالش خشک شود.

قیمت و برند بالش

قیمت بالش باید کاملا براساس مواد سازنده، سایز، برند و … باشد تا با انتخابی درست همراه شود. توصیه می شود، خرید بالش بارداری را از فروشگاه ها و برندهای معتبر انجام دهید تا نسبت به کیفیت محصول اطمینان داشته باشید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید