انتشار این مقاله


پاسخ به تمام سوالات رایج در مورد بلیت‌های چارتری

، یا بلیط هواپیمای لحظه آخری یا سیستمی، از جمله اصطلاحات بسیار متداولی هستند که هنگام خرید بلیط هواپیما، چه به صورت آنلاین و چه از طریق شرکت‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی، با آن‌ها مواجه می‌شوید. اگر از کسانی باشید که با خرید بلیط هواپیما آشنا نباشید، نداستن تفاوت‌های بین انواع بلیط، ممکن است باعث پرداخت […]

، یا بلیط هواپیمای لحظه آخری یا سیستمی، از جمله اصطلاحات بسیار متداولی هستند که هنگام خرید بلیط هواپیما، چه به صورت آنلاین و چه از طریق شرکت‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی، با آن‌ها مواجه می‌شوید. اگر از کسانی باشید که با خرید بلیط هواپیما آشنا نباشید، نداستن تفاوت‌های بین انواع بلیط، ممکن است باعث پرداخت هزینه‌ یا خسارت‌های مالی برای شما شود. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما، با مزایا و معایب هر کدام، آشنا باشید تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط را برای بهترین سفر، خریداری کنید. در ادامه، شما را با برخی از ویژگی‌های یکی از پرطرفدارترین انواع بلیط‌های هواپیما، یعنی بلیط چارتری، آشنا خواهیم کرد.

آیا کیفیت پروازهای چارتری از کیفیت پروازهای سیستمی پایین‌تر است؟

یکی از تصورات اشتباهی که معمولا در مورد تفاوت‌های بلیط‌های چارتری و سیستمی افراد دارند، این است که تصور می‌کنند چون بلیط چارتری معمولا ارزان‌تر است، پس حتما خدمات کمتری نسبت به افرادی که بلیط سیستمی خریداری کرده‌اند دریافت می‌کنند. اما اینطور نیست. شرایط پروازی مانند نوع پرواز، نوع صندلی، کابین و پذیرایی کسی که بلیط چارتر دارد با کسی که بلیط سیستمی دارد کاملا یکسان است. حتی می‌توانید کلاس بیزنس را هم به صورت چارتری بخرید.

آیا بلیط چارتری برای کودکان نیم‌بها حساب می‌شود؟

پاسخ به این سوال خیر است. بنابراین اگر فرزند خردسال همسفرتان است، برای شما به صرفه‌تر خواهد بود تا بلیط هواپیمای خود را به صورت سیستمی بخرید. به این دلیل که بلیط سیستمی برای نوزادان و کودکان با قیمت پایین‌تری نسبت به بزرگسالان فروخته می‌شود. اما قیمت بلیط هواپیمای چارتری، برای تمام مسافران با هر سنی، یکسان است. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی‌تر را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم یکبار قیمت بلیط چارتر را هم برای مسیرهای موردنظرتان محاسبه و کنترل کرده و با بلیط سیستمی مسیر مشابه برای فرزندنتان مقایسه و سپس اقدام به خرید کنید.

آیا می‌توان بلیط چارتری را بعد از خرید کنسل کرد؟

یکی از معایب بلیط چارتر به عنوان نوعی بلیط ارزان هواپیما ، این است که امکان کنسل کردن آن وجود ندارد. اما در مورد بلیط‌های سیستمی، در صورتی که به هر دلیلی تا زمان مشخصی قبل از پرواز از سفرتان منصرف شوید، می‌توانید درصدی از هزینه بلیط‌تان را پس بگیرید.

بلیط هواپیما را از چه سایتی بخریم بهتر است؟

اگر از طرفداران خرید آنلاین بلیط هواپیما باشید، یکی از بهترین وب سایت‌هایی که می‌توانید برای خرید انواع بلیط به آن مراجعه کنید، وب سایت اسنپ تریپ است. در اسنپ تریپ می‌توانید مناسب با امکانات مختلفی که این وب سایت در اختیارتان قرار می‌دهد، خرید مطمئنی را تجربه کنید. یکی از این امکانات داشتن تقویم قیمتی است. برای مثال در صورتیکه قصد خرید بلیط هواپیما شیراز تهران را داشته باشید، بعد از وارد کردن تاریخ‌ موردنظرتان، می‌توانید در روز قبل و بعد هم قیمت بلیط را ببینید و مقایسه کنید و بهترین قیمت را خریداری کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید